Ga naar inhoud

Spontaan afgaan alarm


Ruud-Z4

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik heb een probleem met het alarm :groupwave:

Het gaat om een ZZZZ 3.0 uit 2003 ik heb deze nu 3 weken en het alarm is al 4 keer spontaan afgegaan

kap was gewoon dicht en de ZZZZ stond in de garage.

Weet iemand of ik hem bij de dealer kan laten uitlezen en zo kan zien waar het alarm op afgegaan is

of is dit een bekend probleem en weet iemand de oplossing ?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Link naar reactie
  • Administrator

Okay thanks, heb meteen de motorkapschakelaar losgekoppeld (dit is de makkelijkste :groupwave: )

Ben benieuwd of hij nu nog afgaat.

Link naar reactie
Okay thanks, heb meteen de moterkapschakelaar losgekoppeld (dit is de makkelijkste :groupwave: )

Ben benieuwd of hij nu nog afgaat.

Kost je geloof ik 8 euro bij de dealer en je hebt vast al gemerkt dat vervangen mega-eenvoudig is...

Bij beide Z-tjes heb ik ´m moeten vervangen, dus ik acht de kans heel groot!

Link naar reactie

Kan iemand obv TIS of RealOem aangeven waar deze schakelaar zich bevindt en wat het partno. is.?

Handig voor een toekomstige lezer..... :kisstogether:

:schater: (... mijn alarm ging onlangs ook 1 keer spontaan af, vandaar)

Link naar reactie

Kan ook interieur sensor zijn, had zelfde probleem 3 jaar geleden na aankoop 2005 zzzz.

Accu vervangen, motorkap schakelaar vervangen, ging weer dagen goed, en dan begon de ellende weer.

Uiteindelijk heeft de dealer (garantie) interieur sensor vervangen.

Nadien ook nog stuurinichting, dus heb de BMW garantie wel terugverdiend ;-)

Link naar reactie
Kan ook interieur sensor zijn, had zelfde probleem 3 jaar geleden na aankoop 2005 zzzz.

Accu vervangen, motorkap schakelaar vervangen, ging weer dagen goed, en dan begon de ellende weer.

Uiteindelijk heeft de dealer (garantie) interieur sensor vervangen.

Nadien ook nog stuurinichting, dus heb de BMW garantie wel terugverdiend ;-)

Die interieursensor zit er vaak ook niet in geloof ik, of je moet de radiosensor bedoelen.. Die schijnt ook stuk te kunnen.

Link naar reactie
Kan iemand obv TIS of RealOem aangeven waar deze schakelaar zich bevindt en wat het partno. is.?

Handig voor een toekomstige lezer..... :thumbup:

Nummer 5, part.nr: 61318352229. Realoem.com geeft aan dat dit artikel discontinued is, maar dat geloof ik niet helemaal. Zelfs in mijn 1-er zit dezelfde schakelaar "under the hood".

47.png

Link naar reactie
Die interieursensor zit er vaak ook niet in geloof ik, of je moet de radiosensor bedoelen.. Die schijnt ook stuk te kunnen.

Zit er toch echt in. Zit volgens mij achter de handrem in de middenconsole. Is onderdeel van het alarm. Heb hem reeds diverse malen onbedoeld getest, kap open en iets in de auto gooien :)

Link naar reactie

Ik heb precies hetzelfde probleem, het betreft een Z4 3.0 uit 2003. Het is nu zover dat ik de auto met de sleutel in het slot afsluit om zo niet het alarm in te schakelen. Ik word er helemaal gestoord van, om te haverklap staat hij om niets te loeien.

De motorkap schakelaar heb ik reeds vervangen na controle van het alarm door de dealer. Dat heeft eventjes geholpen. Toen het weer begon het ding zelfs losgekoppeld maar dat had ook weinig effect.

Ik heb al vaker gelezen dat de interieursensor de boosdoener kan zijn. Waar zit dit ding precies? Achter de roosters boven de radio zit een rood ledje ingebouwd met een podmetertje erbij. Aangezien het rooster duidelijk met een schroevendraaier eruit is gehaald (lees: door een lompe onwetende) vermoed ik dat dit door het SCM station is gedaan om zo de auto SCM-klasse 3 goedgekeurd te krijgen. Het printje zit ook echt amateuristisch vastgeplakt achter het rooster, dus het is een latere toevoeging. De podmeter terugdraaien had ook weinig effect.

Ik heb de hoop zo'n beetje opgegeven.

Link naar reactie
  • Administrator

Tot op heden nog geen loos alarm gehad (cross fingers) ziet er naar uit dat het bij mij wel de motorkap schakelaar is.

@ __c0__ als je hem op alarm zet en dan de sluitknop op je afstandsbediening inhoud (rode led blijft even branden) dan is het als het

goed is je interieursensor uitgeschakeld.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

Tja, de motorkapschakelaar was het niet, alarm gaat nog steeds spontaan af, heb vorige week de interieur radar eruit gehaald

wordt weer afwachten :thumbup: . Ik denk ook last te hebben van sticky steering, vandaag de dealer gemaild met de probleempjes (heb nog garantie :thumbup: )

Dus even afwachten

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Tja, de motorkapschakelaar was het niet, alarm gaat nog steeds spontaan af, heb vorige week de interieur radar eruit gehaald

wordt weer afwachten :unsure: . Ik denk ook last te hebben van sticky steering, vandaag de dealer gemaild met de probleempjes (heb nog garantie :rolleyes: )

Dus even afwachten

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, toen was de hellingsensor defect. Het alarm maakt 1 keer in de zoveel tijd een check van je systeem en gaat dan blijkbaar loeien als er iets niet klopt..

Link naar reactie
  • Administrator

Okay, maar heb vanaf 15 mei de interieur radar eruit en heb tot heden geen vals alarm meer gehad.

ga ervan uit dat deze kapot is, heb vorige week de motorkap schakelaar terug geplaatst en wacht het nog een weekje af.

Volgende week even de dealer mailen of ze mij een interieur radar opsturen.

Maar bedankt voor de tip :rolleyes: mocht het alarm nog eens afgaan is dit uiteraard een puntje om mee te nemen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Heb geen vals alarm meer gehad en heb de Dealer gemaild, zij sturen mij een nieuwe sensor op (garantie).

Weet iemand of ik software matig nog iets moet laten doen, aanmelden bv als ik de interieur sensor

heb vervangen?

Ik kan dit ook bij de dealer laten doen maar gezien de afstand 500km :thumbup: en natuurlijk een door de weekse dag

wat mij dan ook nog een vrije dag kost, doe ik het liever zelf.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

Vanavond even aan de zzzz gewerkt, nieuwe interieursensor gemonteerd.

was in 1,5uur gebeurt :blink: heb :thumbup: genomen voor een How to zal proberen deze in de

loop van de week te maken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Mijn zzzz heeft in zeven maanden nog maar twee keer een vals alarm gehad. Natuurlijk zou dit niet mogen, maar ik kan er nog mee leven zolang het niet te frequent begint te worden. De reden van het aanslaan weet ik niet. Maar wat ik wilde weten: als het alarm af gaat, hoelang blijft deze dan gaan? Ik had vandaag de auto in een ondergrondse parkeergarage gezet, en bij het terugkomen zag ik dat mijn 4 knipperlichten gingen, maar geen geluid. Kan het zijn dat na een tijdje het geluid uit gaat, maar de knipperlichten blijven gaan? Want als je zo de hele middag weg blijft en het alarm gaat af, dan is dit niet leuk voor de omgeving.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Als het alarm klaar is met afgaan (wettelijk beperkt tot een aantal minuten maximaal), dan blijven de knipper lichten aan. En ook de "clowns nose" in de auto gaat ook knipperen (frequenty duidt aan welke sensor is afgegaan).

Het niet aangaan van de knipperlichten bij het sluiten krijg ik alleen als een deur niet dicht is.

Link naar reactie
Ik heb veel mankementen en storingen (moet ik ze eens opsommen?) :wave: als ik iedere keer daarvoor naar de dealer moet gaan, zal mij dit een dure keer worden.

(...) de dealer hier in de buurt is een niet al te beste wat service betreft :angry:

Als ik het zo hoor heb je zoals we dat zeggen "Een maandagochtend auto" gekocht, heb je geen garantie meer ?? en als de dealer niet wil meewerken bel je BMW Nederland, weet uit ervaring dat men daar wel open staat voor klachten.

Succes :notok:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.