Ga naar inhoud

8,5j et40 voorop de "bella machina


Aanbevolen berichten

Ik ben druk bezig met het uizoeken van de zomerbandjes en ik heb eens even mijn zomervelgen erbij gepakt. Ik dacht altijd dat ik voor bredere velgen had als achter maar dat blijkt toch niet zo te zijn.. de achterbanden die er nu op zitten zijn 245/40 r17 en voor zit een 215/45 r17 maar bmw geeft aan een maat van 225/45 r17.. Ik houd liever de gegevens van bmw aan maar gaat dit niet aanlopen met deze velgen??

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Gast Z3-Widebody

Als je op een 8.5J velg een 215 of 225 band plaatst, dan zit deze volgens mij wel iets getrokken..

volgens mij kan je dan beter 8J hebben..

En achter zou altijd breeder moeten zijn... of minstens net zo breed als voor, maar nooit smaller.

Link naar reactie
Als je op een 8.5J velg een 215 of 225 band plaatst, dan zit deze volgens mij wel iets getrokken..

volgens mij kan je dan beter 8J hebben..

En achter zou altijd breeder moeten zijn... of minstens net zo breed als voor, maar nooit smaller.

Helaas heb ik helaas 4 dezelfde 8,5j velgen.. ik dacht dat de voorvelgen smaller waren maar de band is inderdaad gewoon wat meer getrokken..Ik heb overigens wel allemaal tuv goedgekeurde papieren bij mijn auto zitten die betrekking hebben op de 8,5 j velgen. Ik denk dat ik dan maar 225 bestel ipv 215, zitten ze in ieder geval iets beter op de velg. Ik wilde Falken 452 banden bestellen, iemand hier op het forum daar ervaring mee?

Link naar reactie
8.5j kan ook wel..

Ik heb voor 19" 8.5j met 235 banden.. het ligt ook een beetje aan je (om het nog ingewikkelder te maken) ET Waarde

bekijk dit topic maar eens..staat heel veel

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...hl=velgen+maten

I know, de ET waarde is 40 wat betekend dat ze niet enorm ver naar buiten komen, dus dat is wel gunstig. Met de kortere veren die ik er eerst onder had liep de band tegen de buitenkant van het spatbord bij inveren en sturen, dat wil ik iig niet weer hebben. Volgens je linkje zou het iig goed moeten gaan. :unsure:

Link naar reactie

8,5J met ET 40 past prima. Als het mijn set zou zijn zou ik kijken of ik dezelfde velg in 7,5J kon bemachtigen ergens. Dan heb je een "echte" mooie breedset. 8,5J velge is toch wat zwaarder ebn dat kan net ff wat minder lekker sturen.

Link naar reactie
Ik ben druk bezig met het uizoeken van de zomerbandjes en ik heb eens even mijn zomervelgen erbij gepakt. Ik dacht altijd dat ik voor bredere velgen had als achter maar dat blijkt toch niet zo te zijn.. de achterbanden die er nu op zitten zijn 245/40 r17 en voor zit een 215/45 r17 maar bmw geeft aan een maat van 225/45 r17.. Ik houd liever de gegevens van bmw aan maar gaat dit niet aanlopen met deze velgen??

Jij bedoeld volgens mij dat je bang bent voor aanlopen omdat BMW 45 hoogte aanhoud en je nu 40 hebt, maar daar hoef je je geen zorgen om te maken want 225/45 is nagenoeg evenhoog als 245/40 wordt je band breder wordt hij ook iets hoger als je de hoogte maat gelijk zou houden, doe je nou 245/45 dan kom je wel hoger uit dan 225/45.

Anders kijk je eens in zo'n tabel die slingeren hier ook wel ergens op het forum rond.

Raar verhaal maar toch is het zo.

Groet,

Andre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.