Ga naar inhoud

Rubbers subframe achter


Chiel

Aanbevolen berichten

Tijdens een check in de garage wees een monteur me op versleten rubbers van de achteras (subframe). Het lijken cirkelvormige schijven tussen de het subframe en de carroserie. Zijn dit aparte rubbers of zijn dit de 'tonlagers' die in onderstaande topic genoemd staan..

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...amp;hl=achteras

Ik lees dat het een behoorlijk werkje is die tonlagers te vervangen, heeft iemand hier ervaring mee en gaat het idd om de tonlagers?

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast Z3-Widebody

Ik heb de sub-frame-bushings /tonlagers laten vervangen bij Ruud..

Inderdaad een behoorlijke K*t klus..

De eerste keer gingen ze er niet eens volledig in..er bleef ca 1 cm uitsteken..

Dus ik heb het twee keer moeten laten doen.. :thumbup::thumbup:

Nu zit het wel goed, maar ik merk ZERO verbetering ten opzichte van daarvoor..

Al zeg ik er wel heel eerlijk bij, dat ik de mijne preventief heb laten vervangen, omdat ik dacht er een betere wegligging door te krijgen..

De oude waren eigenlijk nog best in prima staat.

Wellicht is het een idee om powerflex te monteren.. Dat had ik achteraf gewoon toch moeten doen, het schijnt er wel harder door te worden..

http://www.powerflex.co.uk/products/Z3+%28...2%29-603/1.html

Link naar reactie
Ik heb de sub-frame-bushings /tonlagers laten vervangen bij Ruud..

Inderdaad een behoorlijke K*t klus..

De eerste keer gingen ze er niet eens volledig in..er bleef ca 1 cm uitsteken..

Dus ik heb het twee keer moeten laten doen.. :thumbup::mellow:

Nu zit het wel goed, maar ik merk ZERO verbetering ten opzichte van daarvoor..

Al zeg ik er wel heel eerlijk bij, dat ik de mijne preventief heb laten vervangen, omdat ik dacht er een betere wegligging door te krijgen..

De oude waren eigenlijk nog best in prima staat.

Wellicht is het een idee om powerflex te monteren.. Dat had ik achteraf gewoon toch moeten doen, het schijnt er wel harder door te worden..

http://www.powerflex.co.uk/products/Z3+%28...2%29-603/1.html

Die tonlagers moeten een keer vervangen worden, als voorlopige oplossing heeft hij rubber ringen gemonteerd, doen ze ook wel eens bij de oude 3 series. Wat je merkt aan versleten tonlagers is dat je met name veel meer resonanties hoort bij bepaalde toerentallen omdat de rubber verbinding tussen de carosserie en subframe verdwenen is.

Het lijkt er idd op dat nu met die rubber ringen ik minder 'dreun' heb bij rijden in lage toerentallen (rond 1500rpm).

Eind mei moet de Z voor apk en beurt, dan laat ik maar meteen die tonlagers vervangen.

Heeft die klus bij jou de hele dag gekost?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Die tonlagers moeten een keer vervangen worden, als voorlopige oplossing heeft hij rubber ringen gemonteerd, doen ze ook wel eens bij de oude 3 series. Wat je merkt aan versleten tonlagers is dat je met name veel meer resonanties hoort bij bepaalde toerentallen omdat de rubber verbinding tussen de carosserie en subframe verdwenen is.

Het lijkt er idd op dat nu met die rubber ringen ik minder 'dreun' heb bij rijden in lage toerentallen (rond 1500rpm).

Eind mei moet de Z voor apk en beurt, dan laat ik maar meteen die tonlagers vervangen.

Heeft die klus bij jou de hele dag gekost?

Ja duurde aardig lang, :mellow:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.