Ga naar inhoud

audio kabel trekken van radio naar kofferbak


djago

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Ik heb hulp nodig bij het trekken van een audio-kabel vanaf de radio naar de kofferbak.

Via de zoekfunctie kom ik niet tot de oplossing van mijn probleem. Mocht ik die gemist hebben, dan is een link reply ook prima op mijn post.

Dan nu het probleem:

Hoe kan ik, zonder te gaan boren o.i.d. mijn audio-kabel (tulp) voorbij de achterstoelen in de kofferbak krijgen? Ondertussen kom ik niet verder dan de dorpel.

Ik heb het met een trekveer geprobeerd, via de kabels van accu (zit een rubber ding in het frame die geen ruimte genoeg heeft voor de audiokabel). Daar kan net de trekveer doorheen.

Wellicht heeft iemand een makkelijkere manier om dit op te lossen, zonder alles los te schroeven achter de stoel te gaan boren voor een gat. Volgens mij loopt daar ook ergens de brandstofslang ?!

Als het niet anders kan, dan boor ik wel een gat. Hoor wel waar je wel/niet kan boren. Ben niet onhandig ofzo, maar zou zonde zijn als die in de fik vliegt :thumbup:

Alle hulp wordt uiteraard gewaardeerd :vader:

grtz Fabian

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

voorbij de achterstoelen

:thumbup: wel een heel apart exemplaar.

Is wel eens eerder iets over gepost, zal nog wel even kijken.

Geloof dat het langs de rechterkant past. Onder de dorpel, dan achter de bekleding langs.

Als je de bekleding in je kofferbak, rechts achterin, weghaalt zie je als het goed is het gat, en de rubberen afsluiting waar je doorheen moet.

Link naar reactie

Achter je stoelen zit de benzine tank, dus niet zo maar boren.

Zo loopt de hoofdkabel

kabelboom.png

Bij het vervangen van de softop zag ik links en rechts onder de bekleding van de "softtopbak"(bak achter de rolbeugels)

ook 2 kabelbomen richting kofferbak gaan.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Achter je stoelen zit de benzine tank, dus niet zo maar boren.

Zo loopt de hoofdkabel

kabelboom.png

Bij het vervangen van de softop zag ik links en rechts onder de bekleding van de "softtopbak"(bak achter de rolbeugels)

ook 2 kabelbomen richting kofferbak gaan.

Grtz Ron.

Ik denk dat ik wat meer geduld moet hebben en de bekleding in de kofferbak eens wat meer moet losmaken :thumbup:

aan beide kanten had ik inderdaad de draadbomen zien lopen (links verlichting en rechts accudraden)...

Als ik jullie antwoorden bekijk dan blijft er weinig over om die rubberen ring eens los te friemelen en daar dan de audio kabel door te trekken.

Bedankt zover...als het gelukt is, dan laat ik het weten!

@ Ronlittle, bedankt voor de opmerking van de bezinetank, dan gaat mijn verhaal tenminste niet in rook op :vader:

Link naar reactie

Fabian.

de beste weg is door de midden tunnel dan kun je vanachter de radio naar achter.

als je dan het achterkastje demonteerd kan je via de bestuurderskant in de kofferbak komen.

Het is wel wat werk maar je kan dan alle draden + - tulp en remote in 1 keer leggen.

let alleen op dat je voeding en remote aan de linkerkant legt en tulp aan de rechtse kant dit voorkomt storing tijdens rijden.

ik heb zelf alle audio in de auto geplaatst en niet in de kofferbak.

Patrick

Link naar reactie

Nou medeforumers, het is gelukt met de kabel.

kleding in de kofferbak goed losgehaald en daarna de rubberen ring losgemaakt (daar loopt oa de bedrading voor verlichting etc), een beetje friemelen en heb zo de audio kabel erdoor getrokken. De kabel loopt onder de bekleding waarin de softtop valt en verder door de dorpel.

wat echt WAARDELOOS is , is het geluid!

De kofferbak is echt teveel geiisoleerd waardoor de actieve subwoofer niet goed tot zijn uiting komt. Dit verhelp je denk ik ook niet door er een zwaardere sub in te plaatsen.

Wellicht weet een van jullie nog een oplossing voor de "vertraging" in de bas die uit de subwoofer komt. Dat is minstens zo irritant.

Wat ik ook las was een platte subwoofer te nemen en deze dan maar "in" de auto te plaatsen?! Heeft iemand een idee voor een bepaalde type die netjes uit het zicht kan blijven?

De zzz is een tweede auto, dus een idee van Euro 500.- investering voor een Jenhart systeem in de deuren hoeft nou ook weer net niet :rolleyes:

grtz Fabian

Link naar reactie

Door deze reply neer te zetten, laat ik maar weer eens merken dat een slechte eigenschap bezit en dat is geen geduld hebben :rolleyes:

Morgenochtend vroeg uit de veren en dan koop ik zo een platte subwoofer die achter de stoel geplaatst kan worden... kan nooit erger worden dan het geluid wat er nu in zit.

@Moderator, gooi er maar een slotje op....

Mocht het alsnog waardeloos klinken dan laat ik het jullie ook weten :thumbup:

Link naar reactie

bij deze mijn update:

Ik heb van het merk Boss een platte subwoofer met ingebouwde versterker aangeschaft (600W versie...ik vond de 1200W net iets te groot en het is ook niet de bedoeling dat je de bas 3 straten verder nog hoort.

Hij zit nu achter de stoel omdat eronder gewoonweg niet past. Ik zag op het forum iets over het weghalen van de bekende bult achter de stoel..ik ga het overwegen want die bult is eigenlijk net de ruimte die ik nodig heb voor de dikte van de woofer (7cm)....jaja...ik weet het, de stoel kan ook naar voren, maar dat ziet er een beetje raar uit (vind ik dan)

Het geluid is nu een stuk beter dan voorheen, maaarrr het komt niet in de buurt van een echter subwoofer zoals ik die heeel vroeger had.... maar ja, wat wil je ook voor Euro 150.- ...ik ben er blij mee

:thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.