Ga naar inhoud

ratelend bijgeluid


Aanbevolen berichten

Mijn 2.0 L met 77.000 km heeft sinds gisteren een naar bijgeluid vanaf 1500 toeren. Het maakt niet uit of ik de koppeling intrap of niet het geluid blijft hetzelfde. Nu is geluid moeilijk te omschrijven of te lokaliseren maar naar mijn gevoel komt het vanaf de voorzijde van de motor. Het is spontaan begonnen toen ik de auto in de garage heb gereden nadat ik een klein stukje had gereden (10 km) dus de motor was niet echt warm of koud. Als ik hem nu start en kom boven de 1500 toeren is het geluid weer aanwezig.

Heeft iemand een idee of oplossing voor dit probleem.

Herman

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn 2.0 L met 77.000 km heeft sinds gisteren een naar bijgeluid vanaf 1500 toeren. Het maakt niet uit of ik de koppeling intrap of niet het geluid blijft hetzelfde. Nu is geluid moeilijk te omschrijven of te lokaliseren maar naar mijn gevoel komt het vanaf de voorzijde van

Kijk eens naar alles wat de V snaar aandrijft ,dit omdat bij het intrappen van de koppeling geen verandering op trad.

Rij er niet te lang meer rond kleine rammeltjes kunnen grote gevolgen hebben.

Succes met het opsporen.

Link naar reactie

Auto is vandaag terug gegaan naar de garage maar net zoals bij de tandarts alles lijkt oke geen bijgeluiden. Na 1 dag van proberen bij koude en warme motor is het bijgeluid weer te horen en is de diagnose: kettingspanner werkt niet goed.

De nieuwe onderdelen zijn besteld en nu afwachten of dit de oorzaak is geweest. .

Link naar reactie

Inderdaad de kettingspanner is vervangen en het geluid is weg. Prima service van de garage waar ik de auto heb gekocht ik kreeg voor de duur van de reparatie gratis een vervangende auto en ze hebben de klacht gelokaliseerd. De klacht was namelijk in de werkplaats niet hoorbaar echter na een paar keer proefrijden kwam het geluid weer terug. Daarnaast hebben ze de auto met een trailer opgehaald om eventuele motorschade te voorkomen.

Link naar reactie

Dat is inderdaad nette service. Zo iemand mag voor mijn part wel bij naam genoemd worden, niet? :notworthy:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Welke motor heb jij?

Ik heb een 2.0 en heb dit ratelend geluid niet als de motor koud is maar het begint als de motor het eerste streepje v/d temperatuurmeter gepasseerd is en gaat weg als de motor op temperatuur is.Zou dit de kettingspanner kunnen zijn?

Link naar reactie

:thumbup:-->

QUOTE(Jan B @ 23 Jun 2011, 22:33)
Welke motor heb jij?

Ik heb een 2.0 en heb dit ratelend geluid niet als de motor koud is maar het begint als de motor het eerste streepje v/d temperatuurmeter gepasseerd is en gaat weg als de motor op temperatuur is.Zou dit de kettingspanner kunnen zijn?

Reken er maar wel op.

Identieke probleem gehad met mijn 2.8. Niet als ie ijskoud is, niet als ie warm is, maar in de opwarmfase. Alleen voor de BMW dealer erachter was waren ze al 2x een VANOS, multiriem + alle rollen en uiteindelijk de spanner + distributieketting + koppakking verder. Bijelkaar 6 maanden geduurd voor ze de oplossing hadden, en ik elke keer maar zeggen dat ik de kettingspanner verdacht van de ratel.......

Gelukkig allemaal garantie.........maar ze wisten echt niet wat het was, nog nooit meegemaakt deze klacht op een 2.8...........

Link naar reactie

Ik zou dan de kettingspanner willen vervangen,maar bij jou is ook de distributieketting en koppakking vervangen,was dit volgens de garage nodig?(of moest uiteindelijk alleen de kettingspanner vervangen worden?)

Link naar reactie

Nou, het verhaal was dat als het distributiedeksel eraf moet deze aansluit op de koppakking en er dan zeer grote kans is dat deze niet lekvrij teruggemonteerd kan worden.

Zit iets in natuurlijk.

Maar daar kan Ruud wat meer over vertellen denk ik?

Inprincipe zou de spanner vervangen genoeg moeten zijn. Misschien was mn ketting ook niet meer top....maar dat weet ik niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.