Ga naar inhoud

bandenmerk


Gast axeluik

Aanbevolen berichten

Beste Lezer,

Het is allemaal nog wat nieuw voor mij op dit forum dus hopelijk doe ik het goed. (wel al voorgesteld)

Maar ik heb een vraagje waarvan ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden op het forum.

Ik rijdt een bmw z3 roadster en sinds dat ik hem heb zitten er 17 inch velgen onder wat natuurlijk erg mooi staat.

Echter ik vind het echt erg naar rijden. De bmw trilt en rijdt er onrustig. Ik dacht eerst aan spoorvorming maar zo erg als ik dat heb kan niet normaal zijn. Ik heb een tijd op winterbanden gereden 15 inch en dat reed heerlijk.

Het ligt dus aan de velgen of banden.

Nu zitten er 17 inch velgen onder met bandenmaat 225-45-17 goodyear V-profiel.

Nu las ik over banden met een v profiel die cuppen?

En wat voor bandenmerk is dan wel geschikt?

Volgens mij zijn de velgen goed ik zie ze wel vaker onder de bmw z3 zitten.

Alvast enorm bedankt!!

Gr. Wil

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bij mij zaten er standaard 17" met 225V en 245A op de Qp (inmiddels vervangen door 18")

Dus redelijk gelijklopend met wat jij hebt. Ik had ook Good year's F1 en die voldeden prima, zelfs op circuit.

Nu is het zo dat het gedrag van de Z3 altijd wat zoekerig en tricky is, met een smaller velg en band verhelp je dat enigzins.

Maar je kan ook iets aan de wegligging doen door andere schokdempers en veren. Verder kan een veerpootbrug (vooraan) ook heelwat helpen .

Over die dingen kan je hier nog heelwat bijlezen.

Maarreuh , vergeet niet dat de Z3 geen alledaagse auto is (genre werkdiesel) en een auto van de '90's is.

Voor mij persoonlijk bevalt dat prima, aan het stuur van mijn Z moet ik nog werken, met de werkmobiel wordt ik haast gereden... :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.