Ga naar inhoud

Uithoudingsvermogen accu


El René

Aanbevolen berichten

Leden van het forum,

heb drie weken geleden voor het laatst met de z3 gereden. Wilde hem vandaag weer eens uitlaten. Maar de wagen start niet. Lege accu. Platte batterij. Hetgeen mij brengt tot de volgende vraag: hoe lang duurt het eigenlijk voordat zo'n accu leeg is? En als dat met drie weken is, is dat dan niet wat snel? Bij langer wegzetten van de wagen dan toch de accu er maar uithalen? Krijg ik met een z3 van 98 dan alleen problemen met de radio (code opnieuw invoeren), of ook met het airbaglampje? Uw antwoorden zijn welkom.

Vriendelijke groet, René L.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

hoe lang duurt het eigenlijk voordat zo'n accu leeg is?

Dat hangt ervan af wat je aan laat staan of wat aan blijft staan terwijl je denkt dat je het uitzet en de kwaliteit van je accu.

En als dat met drie weken is, is dat dan niet wat snel?

Dat is veel te snel. Als tenminste je accu goed is en de bedrading okay.
Bij langer wegzetten van de wagen dan toch de accu er maar uithalen?

Nee hoor: eerst je accukwaliteit laten controleren. Als die slecht is: vervangen. Als die goed is: de fout laten zoeken. Denk bijvoorbeeld aan de beruchte kabel in je achterklep.

Krijg ik met een z3 van 98 dan alleen problemen met de radio (code opnieuw invoeren),

Ja
of ook met het airbaglampje?

Nee.

Link naar reactie
Ik heb dit als oplossing, rijd ook niet veel door de weeks en soms een klein stukje in het weekend.

Andre

Inderdaad handig een "druppellader" > optimate heeft er ook goede , wordt ook veel voor motoren gebruikt

http://link.marktplaats.nl/120798270

De levensduur van een accu is ongeveer 6 -8 jaar. Door oa sulfateren (afzetting van binnen) loopt de capaciteit terug.

De accu wordt dus elk jaar een stukje "kleiner".

Voor 85€ heb je weer een nieuwe :ok:

Link naar reactie
Ik heb dit als oplossing, rijd ook niet veel door de weeks en soms een klein stukje in het weekend.

Andre

hmm het is wel een manier om je accu vol te houden.

een accu heeft iets wat zelfontlading genoemd word ,dit heeft een accu van nieuw af aan.

het word veroorzaakt door isolatielekkages in de accu zelf (hele kleine kortsluitingetjes zeg maar)hierdoor word wat stroom verbruikt en loopt de accu dus heel langzaam leeg.

als een accu ouder word dan zet zich loodstof af onderin de accu en word de kortsluiting steeds groter.

hoe ouder de accu dus hoe sneller deze vanzelf leegloopt.

daar merk je niets van totdat ineens de accu zomaar helemaal leeg is of iig zo leeg dat de auto niet meer start.

meestal is nog een keer opladen en dan nog eens proberen niet eens meer nodig ,tenzij een storing ontdekt word in de auto.

het gevaar van een druppellader kan zijn dat je thuis prima kunt starten maar wanneer de auto ergens geparkeerd word en na een paar uur weer starten moet de accu leeg blijkt omdat deze eigenlijk al een beetje overleden was.

ik zou aanraden de leder alleen bij langere stilstand te gebruiken ,indien de auto evengoed nog elk weekeinde rijd dan zijn accu problemen nog niet echt aan de orde.

ik heb in mn speedbootje dat ik soms weken niet gebruik ook geen druppellader en na 3 weken (zolang de accu goed is)start deze prima.

natuurlijk heeft de boot verder geen kleine gebruikers zoals de auto dus dit helpt ook mee.

maar een week of 2 a 3 moet geen probleem zijn .

Link naar reactie

Dank voor alle reacties. Druppellader had ik al eens over nagedacht, maar nog niet toe besloten.

Ik heb de Z vandaag aan de praat gekregen, via startkabels. Best een gedoe: auto stond met de neus naar voren in de garage, dus die moest eerst worden omgedraaid.

Kabels er aan, starten, lopen. So far so good. Nu eerst maar eens kijken hoe lang ie goed blijft. Ik heb de minpool nu wel los getrokken, dus misschien dat er nu minder stroom weglekt.

Dank nogmaals. En die 85 euro voor een accu: wat is dat voor ding? Ik heb er nu ook iets geks inzitten, uit het verre oosten...

Link naar reactie
Dank nogmaals. En die 85 euro voor een accu: wat is dat voor ding? Ik heb er nu ook iets geks inzitten, uit het verre oosten...

http://www.hoogendijkaccu.nl/accu.html

Ik heb er al eens eerder een accu gekocht >> prima ding met 2 jaar garantie .

Bij de dealer betaal je ongeveer het dubbele , maar die gaat niet 2x zo lang mee.

Link naar reactie

hmm

mijn advies : koop nu maar een goede accu daar heb je wat aan!

zoek even op mp oid naar een centurion supreme 2 of 3 afhankelijk van de amps die je nodig hebt voor je auto

maar goed ,doe wat je zelf het beste vind!

ik gok (als er verder in de auto geen storingen zijn )dat de accu snel weer leeg is.

Link naar reactie
ik gok (als er verder in de auto geen storingen zijn )dat de accu snel weer leeg is.

ik gok (als er verder in de auto wel storingen zijn) dat de accu snel weer leeg is :ok: .

Link naar reactie
ik gok (als er verder in de auto wel storingen zijn) dat de accu snel weer leeg is :ok: .

ja dat ook ,maar ook wanneer de auto GEEN storingen heeft

als een accu zomaar ineens leeg blijkt is dat meestal een teken dat deze overleden is.

ouderdom uit zich vaak in steeds minder wordende prestaties.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.