Ga naar inhoud

Knik in achterruitje


sioux

Aanbevolen berichten

Hoi medeliefhebbers,

Langzaam maar zeker wordt het weer buiten wat fraaier, hetgeen betekend dat we (tenminste de roadster-rijders onder ons) weer uit onze schulp kruipen en de softtop weer kunnen openen om van de fluitende vogeltjes en de zonnestraaltjes te genieten.

Vandaag was dus de eerste keer dat ik besloot de kap weer eens te openen. Nu heb ik een paar maanden geleden mijn achterruitje vervangen omdat in de oude een scheur zat. De nieuwe is een stuk flexibeler dan de oude en dus dacht ik dat bij dit nieuwe ruitje het voor mij niet meer noodzakelijk zou zijn om de knik/vouw die er inkomt tijdens het openen van de kap, met de hand uit te drukken. Het handige van een electrische kap is tenslotte dat je de auto niet uithoeft om de kap te openen... :newblush: Nja je raad het al, ik moet nog steeds de auto uit omdat het ruitje op een bepaald punt net niet helemaal lekker knikt/vouwt.

Zijn er hier meer mensen met dit luxe-probleem en is er iets aan te doen? óf moet het ruitje even 'ingevouwen' worden maw na een maandje open rijden heeft ie zn ideale vouw wel gevonden óf is het een gevalletje mee leren leven?

PS: Nee ik koop geen QP :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is daarom die electrische kap bij een Z3 zo nutteloos! Je zal hem altijd moeten begeleiden geloof ik!

Gr. Stefan!

(leer er mee leven)

Nja, helemaal nutteloos wil ik niet zeggen. Bij het dichtdoen van de kap is het wel makkelijk, dan kan ik lekker blijven zitten :newblush:

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Je doet de kap toch dicht als je uitstapt sowieso? :thumbup:

Dus je moet er sowieso uit hihi :thumbup:

[bijdehandmodus]

Niet als het plotseling gaat regenen (en bovendien moet je de klemmen aan de binnenkant nog dichtdoen, hoef je daar niet meer voor in te stappen :newblush:

[/bijdehandmodus]

maar je hebt gelijkt, toegevoegde waarde is minimaal

Link naar reactie

Ik moet het ruitje ook met een handje helpen.

Ik heb geen elektrische kap, maar als de persenning er niet op

zit hoef ik ook niet uit te stappen om het dak te sluiten.

Maar meestal zit die er wel op en sinds kort zo'n achterruit beschermdoek, dus toch uitstappen.

btw. nieuw ruitje zou ik zowiezo met een doek beschermen anders zijn krassen gegarandeerd, heb ik me laten vertellen.

Grtz Ron.

Link naar reactie

3 jaar geleden kocht ik de Z en toen heb ik de ruit nooit moeten helpen.

Vorig jaar heb ik de ruit vervangen omdat ie stuk was en vanaf toen wilde de ruit niet meer lekker vouwen en moest ik 'm meehelpen, ook na een half jaar nog terwijl ik nagenoeg altijd open rij.

Helaas is afgelopen najaar die ruit gesneuveld en heb ik nu sinds een week weer een nieuwe. Nou, en die ruit hoef ik vanaf dag 1 (tot nu toe) niet te helpen.

Mijn vriend (o, haha, de bovenstaande The Bob :wacko:) heeft ook een Z en die ruit is nog origineel, maar gaat altijd vanzelf goed "in de vouw".

Dus, geen kwestie van "mee leren leven", maar een kwestie van "zo vaak vervangen tot je 'm zo hebt zitten dat ie wel goed vouwt". Succes! :rolleyes:

Link naar reactie

Nog nooit gehad!!

Gewoon kap open en dicht doen. Niks helpen. Daar koop ik geen cabrio voor. :rolleyes: Als ie geholpen wil worden dat ruitje dan zal ik 'm naar de schroothoop helpen en een ander monteren die wel zelf wil vouwen. Aanpakken die ruitjes!! :wacko:

duidelijk!!? :wub:

Link naar reactie
Ruitje is vervangen... dus zou het kunnen zijn dat deze er niet recht in zit waardoor deze dan niet mooi in het midden opvouwt?

Ik heb ook een origineel BMW ruitje. Ik dacht misschien ook dat het er in zou zitten of dat ie recht zit of niet. Dat gevoel wordt gesterkt door de reactie van Zzzazkia. Maar bij het erinzetten van het ruitje mag de afwijking van de rits één tandje zijn. Hier heb ik mij netjes aan gehouden, dus lijkt me toch niet dat het probleem hier inzit.. :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik had dit ook in het begin, moest het ook begeleiden tijdens het opvouwen.. maar wat helpt om de vouw er enigszins uit te krijgen is om

na het open te hebben gereden de kont, met ruitje, naar de zon toe te parkeren.. zodat de warmte het ruitje een beetje strak trekt..

tevens kan je het proberen met een haardroger..

Link naar reactie
Ik had dit ook in het begin, moest het ook begeleiden tijdens het opvouwen.. maar wat helpt om de vouw er enigszins uit te krijgen is om

na het open te hebben gereden de kont, met ruitje, naar de zon toe te parkeren.. zodat de warmte het ruitje een beetje strak trekt..

tevens kan je het proberen met een haardroger..

Hmm, mja de vouw die gaat er wel weer uit, dat is het probleem niet. Het is meer dat ie niet op de juiste plek vouwt op het moment dat ik de kap open doe.

Maargoed het is dus geen gevalletje mee leren leven. Misschien moet ik het ruitje er maar eens opnieuw inzetten als ik een keer tijd over heb.. :newblush:

Link naar reactie
Dat heeft een ZZZ QP ook. Heb je die haardroger ook niet meer nodig.... -_-

In een Z3 rijden toch alleen dameskappers? Die hebben zeker een haardroger van de zaak! :m:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nog nooit gehad!!

Gewoon kap open en dicht doen. Niks helpen. Daar koop ik geen cabrio voor. ^_^ Als ie geholpen wil worden dat ruitje dan zal ik 'm naar de schroothoop helpen en een ander monteren die wel zelf wil vouwen. Aanpakken die ruitjes!! :rant:

duidelijk!!? :muur:

Duidelijke taal. We verklaren de oorlog aan de ruitjes en halen ze er allemaal uit! Wat doet zo'n klere ruitje nou helemaal! :punk::lol:

Hans

Link naar reactie
Duidelijke taal. We verklaren de oorlog aan de ruitjes en halen ze er allemaal uit! Wat doet zo'n klere ruitje nou helemaal! ^_^ :rant:

Hans

Inderdaad! Dat zal ze leren. De schoften!

Maargoed ik laat het voorlopig maar even zo denk ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.