Ga naar inhoud

Belgische Kust/Zeeland


Aanbevolen berichten

Mijn madam en ikzelf vonden het een goed idee om dit jaar onze toergewoontes aan te passen ttz: niet wachten op het mooie weer, maar gewoon verblijf boeken en weg.

Beginnen we maar met het verblijf : een echte aanrader "het Bloemenhof" in Dudzele (tss Brugge en Damme)

Supervriendelijke mensen, kleinschalig met persoonlijke touch, superdeluxe ontbijt.

Verder aanwezig : Sauna (deed goed na een stevige werkweek), jacuzzi (idem), buitenzwembad (ik weet het, ben een watje omdat ik dit niet deed bij 12°)

Bekijk het zelf maar eens :

Het Bloemenhof

dsc04090o.jpg

Daarna hebben we (voor jullie uiteraard) twee routes getest die in de buurt zijn.

Beide zijn rond de 70 km lang, maar ik raad jullie aan om te kijken naar leuke "extensies" en de nodige stops te doen.

De...

dsc04060g.jpg

Vertrek vanuit Damme, via Knokke, Sluis, naar Cadzand en Nieuwvliet. Dan hebben we d'er zelf maar een extensie naar Breskens aan gebreid. Verder via Oostburg naar Aardenburg, Maldegem en 's avonds zijn we naar Brugge gereden voor een hapje en een Belgisch biertje...

Route was goed te volgen, niet echt een uitdaging om te rijden, maar de omgeving is leuk. De Nl-kant van de kust viel ons veel beter mee dan de volgebouwde Belgische... Ik kan me oa. roadstersrijders voorstellen die dit bij leuk zomerweer eens willen rijden. (Qp-rijders moeten maar naar de Ardennen om te vlammen).

Tweede dag de ...

dsc04093s.jpg

Via Jabbeke, Oudenburg naar Oostende , en zo de Belgische Kust een eindje volgen tot Blankenberge. Dan terug het binnenland in via Lissewege en Zuienkerke. Het moet zijn omdat ik niet echt een fan ben van de kust, maar dit toerke liet ons serieus op onze honger zitten. Kenmerkend hiervoor was dat mijn madam, na een 60-tal km door dorpjes kachelen, bij een opeenvolging van bochten zei : eindelijk, het eerste stukje fatsoenlijke weg van vandaag :muur:

Niet echt een aanrader dus, maar wie de Belgische kust en het hinterland wil kennen, be our guest.

En nu effe pakken voor een 3-daagse door Duitsland... Wel met de leasebak en uiteraard voor het werk :muur:

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Daar hebben jullie weer eens fijn bij kunnen komen! Nu komt weer de tijd dat leuke toeren gepland kunnen worden!!! :thumbup:

Klopt !

Dit was nog maar een opwarmertje. Kwestie van nog eens te ervaren wat het is met de QP te rijden.

En natuurlijk ook effe weg van vertrouwde huis en wegen ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.