Ga naar inhoud

Velg maten


the_buurman

Aanbevolen berichten

Goedenavond mede zzz-fans,

Ik kan bijna mijn scherm niet meer strak zien omdat ik me helemaal in het "zoeken" heb gegooit.

Maar ben geen velg goeroe, en kon geen exact antwoord vinden.

Ik wil graag 17" velgen monteren, waarom... 18" mooier en 16"comfortabeler, dus een compromie.

Bij BRMS zag ik de velg: BMW 18" M5 lichtmetalen velgen Styling 166 (replica).

Ik zoeken of ik deze in 17" kom vinden.

En dat is gelukt, specificaties:

set 17” Repl. M5 Tuning – Tornado Alpha 225/45r17!

Model :Repl. M5 tuning

Velg maat :8j x17

Steek :5x120

Et :35

Ik heb me rot gezocht welke ET-waarde onder de Z-terd hoort te zitten, ik vond verschillende waardes, maar soms steekt de velg te veel uit en soms weer niet,

soms raak je de wielkast en soms spoort de auto weer niet.

kort om welke ET waarde hoort er bij een Z3, en / of tussen welke waardes hoort deze te zitten.

Kortom zou deze velg correct passen zonder trucages.

Ik hoop dat jullie mij advies willen geven.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb me rot gezocht welke ET-waarde onder de Z-terd hoort te zitten

Als je aangeeft welke Z je hebt, zou dat helpen. In je voorsteltopic heb je het over een widebody, dus het zal wel een pre-facelift zijn. Maar in een ander topic staat weer een facelift vier cylinder.

Het antwoord op deze vraag

kort om welke ET waarde hoort er bij een Z3, en / of tussen welke waardes hoort deze te zitten.

is nu namelijk:

"tussen 8 en 47"

Er vanuit gaand dat je een 4 cyl facelift hebt, kun je hier kijken voor OEM velgen en de bijbehorende maten/ET's

Link naar reactie

Dank je wel Ronlittle, deze heb ik gemist.

Ik geef daar mijn eigen zoek kwaliteiten daar van de schuld, daar het ook niet een klein itempje is.

Wheelpoint top link: extra thanks dude!

Aan RvE:

Het is er een 1.9 van eind 2000, met lampjes in de voorbumper en " brede" achterkant.

Eigenlijk weet ik niet goed het verschil tussen pre facelift en widebody.

Vind ze allemaal mooi!!!!!

Link naar reactie

Kleine grote Ron is een zoekmeester (ik verdenk hem er van dat hij ooit in de begindagen bij Google heeft gewerkt) . Ik vind dat zijn titel dan ook meer moet zijn dan ebay meister. Meer iets in de trant van "die suchmachine".

Link naar reactie
Het is er een 1.9 van eind 2000, met lampjes in de voorbumper en " brede" achterkant.

Eigenlijk weet ik niet goed het verschil tussen pre facelift en widebody.

In forum speak heb je dus een "facelift" achterkant. Met een "widebody" wordt in forum speak een 6 cylinder van voor de facelift bedoeld.

De link die ik in mijn vorige post heb staan geeft de OEM wielen en bijbehorende maten aan van jou model Z3. Als de J waarde en ET waarde van de velgen die je hebt gevonden hier bij in de buurt zitten gaat het waarschijnlijk wel passen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.