Ga naar inhoud

Middenconsole + knopjes!


Enzo Sebastian

Aanbevolen berichten

Hi daar,

Ik had even een vraagje; in mijn pre-facelift Z3 1.9 zit een middenconsole met uitgebreid houtpakket. Nu heb ik twee vraagjes omtrent de middenconsole. Ten eerste: De verlichting van de automaatbak doet het heel erg slecht, ik moet een tik geven tegen het hout om in het donker te zien welke stand geselecteerd is. Weet iemand of hier een apart lampje onder zit? Of is dat 1 groot geheel dat vanaf onderen verlicht wordt? Ik zie namelijk wel ter hoogte van de handrem, iets lager dus, ook duidelijk een lampje zitten.

Dat ten eerste.. Ten tweede; ik wil 1 knop voor de stoelverwarming (van de passagier) vervangen, daar zit volgens mij een soort plastic laagje omheen wat lelijk gescheurd is hier en daar.. En ten tweede wil ik een aircoknop installeren op een plek waar nu nog niets zit, om via een aircobedrijf een airconditioning te laten installeren (ik weet het, dure beslissing, maar ik wil de auto niet kwijt en per se een airco haha). Hoe is zo'n omlijsting voor een knop te openen? Is dat een kliksysteem? Of moet de zaag in dat zwarte plaatje worden gezet?

Ik hoor het graag! Dan kan ik gauw knopjes bestellen en kijken of ik langs Reeuwijk ga of zelf aan het knutselen ga op een zondag haha.

:kisstogether:

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hi daar,

Ik had even een vraagje; in mijn pre-facelift Z3 1.9 zit een middenconsole met uitgebreid houtpakket. Nu heb ik twee vraagjes omtrent de middenconsole. Ten eerste: De verlichting van de automaatbak doet het heel erg slecht, ik moet een tik geven tegen het hout om in het donker te zien welke stand geselecteerd is. Weet iemand of hier een apart lampje onder zit? Of is dat 1 groot geheel dat vanaf onderen verlicht wordt? Ik zie namelijk wel ter hoogte van de handrem, iets lager dus, ook duidelijk een lampje zitten.

Dat ten eerste.. Ten tweede; ik wil 1 knop voor de stoelverwarming (van de passagier) vervangen, daar zit volgens mij een soort plastic laagje omheen wat lelijk gescheurd is hier en daar.. En ten tweede wil ik een aircoknop installeren op een plek waar nu nog niets zit, om via een aircobedrijf een airconditioning te laten installeren (ik weet het, dure beslissing, maar ik wil de auto niet kwijt en per se een airco haha). Hoe is zo'n omlijsting voor een knop te openen? Is dat een kliksysteem? Of moet de zaag in dat zwarte plaatje worden gezet?

Ik hoor het graag! Dan kan ik gauw knopjes bestellen en kijken of ik langs Reeuwijk ga of zelf aan het knutselen ga op een zondag haha.

:rolleyes:

Ja, er zit een lampje onder die misschien uit zijn houder is geglipt. Zit wel lastig, maar is te doen. en misschien heb je hier iets aan...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=64&fg=20

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=51&fg=35

Link naar reactie
Weet iemand of hier een apart lampje onder zit? Of is dat 1 groot geheel dat vanaf onderen verlicht wordt? Ik zie namelijk wel ter hoogte van de handrem, iets lager dus, ook duidelijk een lampje zitten.

Hoi,

Zover ik weet kun je de automaat afdekking (met de "schubben" erin) er vrij eenvoudig uit trekken. Deze zit volgens mij simpelweg in het paneel geklikt.....

Pin me er niet op vast maar ik meen dat het zo zat.

Link naar reactie

Stoelverwarmingsknop gewoon ff een gebruikte zoeken,

nieuw zijn die schakelaars zijn erg duur...

Wat betreft de airco knop, zit er al iets wat lijkt op een vakje?

Zoals hier...(tussen airco en stoelverwarming)

British_traditional_wood.jpg

Hier http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=51&fg=35

is te zien dat die inleg dingen (nr. 8&9) van een paar euro 'blindsluitingen' zijn. Dus die kan je er zo uit drukken van de onderkant.

Mocht je niet zo'n vakje over hebben, dan kan je uiteraard zelf bepalen waar je die knop plaatst,

zou dan niet in de console gaan zagen want dat lijkt me erg lastig.

Hopelijk is dit ongeveer wat je bedoelt...

Link naar reactie

Thanks voor de reacties!

Mus, je hebt gelijk, zo ziet mijn middenpaneel er ook uit. Ik heb gelukkig nog een leeg vakje over waar de airco knop in moet; en gelukkig heb ik de stoelverwarming en airco knop ook gevonden! Dus die maar even ophalen en binnenkort ff gaan klooien met de hele console haha.

Thanks mensen! Ik laat wel weten of mijn mini probleempjes opgelost zijn :newblush:

Link naar reactie
Thanks voor de reacties!

Mus, je hebt gelijk, zo ziet mijn middenpaneel er ook uit. Ik heb gelukkig nog een leeg vakje over waar de airco knop in moet; en gelukkig heb ik de stoelverwarming en airco knop ook gevonden! Dus die maar even ophalen en binnenkort ff gaan klooien met de hele console haha.

Thanks mensen! Ik laat wel weten of mijn mini probleempjes opgelost zijn :newblush:

Ik heb net mijn middenconsole geheel eruit gehad om het paneeltje waar de radio en de verwarming/aanjager in zit te vervangen.

Het is een hele klus maar het is te doen, die blinde klepjes kun je er zo uit wippen en de schakelaars kun je er ook uitklikken.

De versnellingspookhoes (ik heb een schakelbak) klik je los door het geheel aan de bestuurders en of passagierszijde naar de pook toe te drukken en omhoog te tillen, de klikpunten zitten aan de boven en onderzijde (zie plaatje). Ik neem aan dat dat bij een automaat ongeveer helzelfde moet zijn.

naamloos1w.png

Als je de middenconsole laat zitten moet je via het gat waar je radio zit naar binnen en moet je alles wat je aan de achterkant moet doen op het gevoel doen. Je kunt ook de bediening van de ventilatieunit vrij eenvoudig losklikken wat je iets meer zicht geeft maar niet veel.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.