Ga naar inhoud

kleiner stuur?


Aanbevolen berichten

Ik ben er van de week achter gekomen dat ik net niet in een Z3 2.8 pas.

Alles zit precies goed, het is krap maar ik heb het er voor over....op 2 hele belangrijke dingen na: Als ik wil schakelen zit mijn been klem tussen het stuur en de deur, ik krijg met geen mogelijkheid veilig mijn voet op het koppelingspedaal. En aan de linkerkant zit mijn hand bijna klem tussen stuur en knie. Beide belangrijk genoeg om waarschijnlijk mijn zoektocht af te blazen.

Nu is dus mijn vraag of er een kleiner stuur bestaat voor een Z3.

Groeten

Justus

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou eerder overwegen of het wel verstandig is om een Z3 te kopen? Wanneer de marges zo krap zijn heb je en groot risico dat je je ergert aan de krapte en hem snel weer weg wil doen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Dat is dus inderdaad een beetje mijn huidige twijfel. Ik wil misschien wel nog passen in een Z3 met een kleiner stuur maar ik vrees dat hij gewoon net te klein voor me is.

Dat was ook mijn 1e gedchte, maar je vroeg om meer ruimte.. :schater:

Link naar reactie
Dat is dus inderdaad een beetje mijn huidige twijfel. Ik wil misschien wel nog passen in een Z3 met een kleiner stuur maar ik vrees dat hij gewoon net te klein voor me is.

Ik zou eerst eens "proefzitten" in een Z3 waarbij "de bult" achter de stoel is verwijderd en er een " :thumbup: stuur" in zit.

Voor de duidelijkheid, dit is een :wub: stuur

interieurlinksmetconsolzj6.jpg

en dit is een "normaal stuur" (foto van Leon geleend)

SDC11866.jpg

Ik weet niet waar je woont, maar op de eerste donderdag van de maand zit er in Zevenhuizen vast wel een Z3 roadster bij zonder bult en met :wub: stuur. Anders even checken bij Roodkapje, die heeft nu drie :m: roadsters staan, misschien zit er daar ook wel een bult-loos model bij.

Link naar reactie

Nu heb ik een vraagje:

Op internet heb ik twee //M sturen gevonden, eentje afkomstig uit een '97 M3 en eentje uit een '97 Z3M.

Nu vraag ik mij af; zouden deze sturen in mijn '97 Z3 1.9 passen? Is de sleepring dan passend?

Ik heb namelijk een tijd geleden al een M stuur helaas bij Ruud moeten inruilen; die bleek namelijk voor de facelift te zijn. Ik weet echter niet anders hoe ik moet controleren of zo'n stuur bij mij kan passen. En ik wil toch wel echt dat grote roer uit mijn Z weg.. staat niet mooi en rijdt niet lekker! Maarrrr als er een duidelijk onderscheid is tussen voor '99 en na '99 stuurtjes, hoor ik het graag, dan kan ik aan de slag!

Thanks alvast :kisstogether:

ps: ik heb echt lang lopen zoeken op het forum maar kon verder niets vinden :kisstogether:

Link naar reactie
Nu heb ik een vraagje:

Op internet heb ik twee //M sturen gevonden, eentje afkomstig uit een '97 M3 en eentje uit een '97 Z3M.

Nu vraag ik mij af; zouden deze sturen in mijn '97 Z3 1.9 passen? Is de sleepring dan passend?

Ik heb namelijk een tijd geleden al een M stuur helaas bij Ruud moeten inruilen; die bleek namelijk voor de facelift te zijn. Ik weet echter niet anders hoe ik moet controleren of zo'n stuur bij mij kan passen. En ik wil toch wel echt dat grote roer uit mijn Z weg.. staat niet mooi en rijdt niet lekker! Maarrrr als er een duidelijk onderscheid is tussen voor '99 en na '99 stuurtjes, hoor ik het graag, dan kan ik aan de slag!

Thanks alvast :angry:

ps: ik heb echt lang lopen zoeken op het forum maar kon verder niets vinden :kisstogether:

Al dat geknutsel.... en uiteindelijk wil je toch een QP! :kisstogether:

Link naar reactie
Nu heb ik een vraagje:

Op internet heb ik twee //M sturen gevonden, eentje afkomstig uit een '97 M3 en eentje uit een '97 Z3M.

Nu vraag ik mij af; zouden deze sturen in mijn '97 Z3 1.9 passen? Is de sleepring dan passend?

Ik heb namelijk een tijd geleden al een M stuur helaas bij Ruud moeten inruilen; die bleek namelijk voor de facelift te zijn. Ik weet echter niet anders hoe ik moet controleren of zo'n stuur bij mij kan passen. En ik wil toch wel echt dat grote roer uit mijn Z weg.. staat niet mooi en rijdt niet lekker! Maarrrr als er een duidelijk onderscheid is tussen voor '99 en na '99 stuurtjes, hoor ik het graag, dan kan ik aan de slag!

Thanks alvast :hamer:

ps: ik heb echt lang lopen zoeken op het forum maar kon verder niets vinden :hamer:

Dan zou ik gewoon een Raid stuur kopen (met airbag), ofwel een "echt" sportstuur van oa. Momo of Sparco.

Doormeter is dan 32 cm, is meteen voldoende, want ik geloof niet dat er zoveel verschil zit tussen het gewone en het M stuur.

Link naar reactie

Justes, ben benieuwd hoe lang je dan wel niet bent, ik kan mensen tot 2 mtr. die in een ZzZ rijden (passend)

Ik ben er van de week achter gekomen dat ik net niet in een Z3 2.8 pas.
32 cm. Raid stuur ( met iets afgevlakte onderkant heb ik hier nog liggen )
Bestaat er geen afgeplat stuur voor de ZZZ??

///M stuur past op jouw ZzZ wanneer voor 4-99 het zit hem in de airbag,claxon,sleepring, aansluiting dus.

sturen zijn gelijk.

Deze zijn dus passend.

Op internet heb ik twee //M sturen gevonden, eentje afkomstig uit een '97 M3 en eentje uit een '97 Z3M.

Nu vraag ik mij af; zouden deze sturen in mijn '97 Z3 1.9 passen? Is de sleepring dan passend?

Link naar reactie

Thanks Ruud! Ik zal 'm oppikken en bij je langskomen dan binnenkort! Auto moet ook ernstig hoger :thumbup: anders kom ik Amsterdam niet uit haha.

Maar uhm.. Zo'n Raid stuur vind ik helemaal niks. En afgeplat? Dat heeft toch alleen Michael Knight in zn auto?

Link naar reactie
///M stuur past op jouw ZzZ wanneer voor 4-99 het zit hem in de airbag,claxon,sleepring, aansluiting dus.

sturen zijn gelijk.

aha, dan gaat het "reservestuur" (van 2002er :thumbup: coupe) dat ik heb liggen dus toch niet passen op mijn 98er coupe. :unsure:

Link naar reactie
wacht maar tot de zon eind van de week schijnt dan hoor je ze niet meer :thumbup::unsure:

Enzo doet toch nooit zijn dak open, bekende hij al.... Eigenlijk is hij een QP-rijder die niet uit de kast is... :thumbup:

Bestaat er geen afgeplat stuur voor de ZZZ??

zoals: infinitiessence4.jpg

:sick: Doe's niet!

Link naar reactie
Dat zei ik toch al!

En Pierre zegt weer dat het wel past, mits ik de airbag maar hetzelfde houd:

Ruud, een nummertje zegt niet altijd alles, ik heb zelf ooit in eMMy een ander model stuur ingebouwd, moet ff diep graven al een paar jaar geleden maar het verschil zit 'm AFAICR in de enkele of dubbele airbag en andere kabeltjes met bevestigingen dat kun je allemaal ompluggen van je eigen stuur :thumbup:

Ik neem het reservestuur wel mee de volgende keer dat ik met de coupe naar Ruud ga voor onderhoud, kan hij even kijken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoe lang ben je dan wel niet? Ik ben 1.96 en pas er prima in. Heb je je stoel wel omlaag gezet?

Late reactie maar ik was even klaar met auto's kijken. Ik was overtuigd er wel in te passen omdat ik hier gelezen heb dat er mensen van 196 in rijden. Dus zouden mijn 192 centimeters geen probleem moeten zijn.

Maar met de verkoper er bij alles omlaag en naar achteren gezet wat er omlaag en naar achteren kan (meteen gezien dat de hele stoel verdraait als hij in zijn achterste stand komt.....vond ik geen goed teken)

En er eenmaal in zittend was het allemaal net aan voldoende, alleen kon ik mijn linkerbeen niet ver genoeg optillen om mijn voet op het koppelingspedaal te zetten. Rechts zat mijn hand net niet klem tussen stuur en been als ik aan het stuur zou draaien.

En zoals eerder gezegd is, als het allemaal al zo op de limiet zit zal een kleiner stuur misschien niet genoeg zijn om een lekker gevoel te geven. Ik heb eerlijk gezegd m'n Z3 plannen een beetje op de schop gezet en ga wat langer doorsparen om naar een Z4 te kunnen kijken (is geen vloeken in de kerk toch?? om dat hier te zeggen)

Justus

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.