Ga naar inhoud

Lichtschakelaar


ad k

Aanbevolen berichten

Gestart met de middenconsole om te bouwen van pre- naar facelift.

Op zich allemaal goed verlopen en alles weer gaan monteren.

Alle lampjes van de interieurverlichting gecontoleerd en zo nodig vervangen en alles werkte...overal had ik licht.

De midden console in zijn geheel terug geplaatst en alle kabels door alle gaten naar buiten gebracht om alle schakelaars etc weer aan te sluiten.

Alles nog een keer gecontoleerd en alle lampjes werkte nog....lampje bij de aansteker geplaatst en aansteker er in.

Radio gemonteerd en alles nog een keer controleren......verd.mme geen interieurverlichting meer :thumbup: .

Zekering gecontroleerd en deze was niet kapot...ik had ook geen sluiting gemaakt volgens mij....licht in achterbak zit op dezelfde zekering en werkt wel gewoon.

Forum maar even checken en ik kom op de volgende link over uitgebrande niet werkende dimmer die zonder reden niet meer werkt.

Link naar topic dimmerschakelaar

Heb ik ook het geluk dat het zomaar ineens niet meer werkt en is het doorverbinden zoals in het topic vermeld de oplossing of zijn er andere ideeen bij de techneuten onder ons ?

Groeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om te testen of het de dimmer is kun je hem even door verbinden, als het hem is kun je of permanent door verbinden of vervangen.

Lichtschakelaar kost iets van €30,-- bij de dealer, er zijn 2 verschillende met en zonder mistlampen.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Om te testen of het de dimmer is kun je hem even door verbinden, als het hem is kun je of permanent door verbinden of vervangen.

Lichtschakelaar kost iets van €30,-- bij de dealer, er zijn 2 verschillende met en zonder mistlampen.

Grtz Ron.

Hoi Ron,

Bedankt voor de reactie, ik zag in het topic dat jij dit ook al gedaan hebt.

Moet jij ook weten hoe ik het ventilatieroosterdeel er uit moet halen....ik heb gisteren al overal op zitten drukken en trekken maar het zit "vastgeroest" denk ik.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Je moet het dopje van de trekschakelaar afhalen en de moer die er in zit los draaien daar zit de echte trekschakelaar (elektrisch gedeelte) mee vast.

Daarna kun je het rooster met trekschakelaar eruit trekken, kan behoorlijk vast zitten. Als je het rooster eruit hebt zit er nog een lampje aan en het symbool waar het lampje op schijnt zit los. Was mij gevallen heb 10 min. gezocht.

Om het mezelf makkelijk te maken had ik de afdekplaat onder het stuur verwijderd. Kun je met je hand aan de achterkant van het rooster komen en eventueel duwen om hem eruit te krijgen.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Je moet het dopje van de trekschakelaar afhalen .............

Grtz Ron.

Ik heb alles uit elkaar...alleen krijg ik het dopje er niet af...zal dit morgen nog een proberen.

Schakelaar uit elkaar gehaald en er kwam een hoop wit poeder uitzetten maar ik zag niet verbrand of iets dergelijks.

Printplaatje losgehaald en als ik de juiste sporen doorverbind branden alle lampjes gewoon...dus geen kabel problemen.

Dimmer doorgemeten maar die is naar zijn grootje :thumbup: ...totaal geen uitslag op de multimeter ook niet als ik de dimmer verdraai.

Visueel zie ik er niets aan maar werken doet hij niet meer.....prijs voor nieuwe schakelaar opgevraagd bij "den dealerd"

Of is er nog iemand die een schakelaar heeft liggen voor een "vriendenprijsje" ;)

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Je moet het dopje van de trekschakelaar afhalen en de moer die er in zit los draaien daar zit de echte trekschakelaar (elektrisch gedeelte) mee vast.

Daarna kun je het rooster met trekschakelaar eruit trekken, kan behoorlijk vast zitten.

Toevoeging:

Je moet het dopje van de trekschakelaar afhalen en de moer die er in zit los draaien daar zit de echte trekschakelaar (elektrisch gedeelte) mee vast.

Daarna kun je het rooster met trekschakelaar eruit trekken

Als je de hele kunststof dop er af hebt zit er boven in het gat waar de schakelaar uitkomt nog een schroefje dat je moet losdraaien voor je het rooster los kunt maken !

Grrrroeten

Ad

Link naar reactie
Toevoeging:

Je moet het dopje van de trekschakelaar afhalen en de moer die er in zit los draaien daar zit de echte trekschakelaar (elektrisch gedeelte) mee vast.

Daarna kun je het rooster met trekschakelaar eruit trekken

Als je de hele kunststof dop er af hebt zit er boven in het gat waar de schakelaar uitkomt nog een schroefje dat je moet losdraaien voor je het rooster los kunt maken !

Howto-met-foto's waardig.... ;)

Link naar reactie
Toevoeging:

Je moet het dopje van de trekschakelaar afhalen en de moer die er in zit los draaien daar zit de echte trekschakelaar (elektrisch gedeelte) mee vast.

Daarna kun je het rooster met trekschakelaar eruit trekken

Als je de hele kunststof dop er af hebt zit er boven in het gat waar de schakelaar uitkomt nog een schroefje dat je moet losdraaien voor je het rooster los kunt maken !

Grrrroeten

Ad

ben nu al duizelig... :schater:

Verder ;)

Link naar reactie
Gestart met de middenconsole om te bouwen van pre- naar facelift.

Heb ik ook het geluk dat het zomaar ineens niet meer werkt en is het doorverbinden zoals in het topic vermeld de oplossing of zijn er andere ideeen bij de techneuten onder ons ?

Groeten

Ad

Dit weekend nieuwe schakelaar gemonteerd en alles werkt weer, de oude schakelaar ook doorverbonden "Just for the fun of it" en dat werkte ook maar dan brand de instrumenten verlichting direct als je het contact aanzet, is dus niet meer afhankelijk van verlichtingsschakelaar aan of uit.

Nu kunnen we eindelijk de zaak weer gaan afmonteren :kisstogether:

Grrrroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.