Ga naar inhoud

Water tussen moterkap en afdekking binnenin


MarQ!

Aanbevolen berichten

Beste Forum Vrienden,

Gisteren kwam ik er voor het eerst achter dat als ik de moterkap open en het heeft zoals de laatste tijd behoorlijk geregend en/of gesneeuwd er naast het water wat van de motorkap naar beneden glijd er tevens vanuit het motorcompartiment ook wat water uit druipt. Dit komt dan zeg maar vanonder de zwarte geluiddempende "kussen" die onder je motorkap hangt cq vastgeclickt is met van die speciale pluggen. Het is schat ik totaal zo'n halve liter wat er links en rechts (alleen op die plekken dus) uitlekt. Als ik mijn hand tussen de kap en de afdekplaat wurm is het daar ook niet echt zeiknat of zo (zoals je dat wel met je binnenbekleding kan hebben). Weten jullie hiervan, hebben jullie hier ook 'last' van? Ik hoor het graag.

Een hartelijke groet van,

MarQ!

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Beste Forum Vrienden,

Gisteren kwam ik er voor het eerst achter dat als ik de moterkap open en het heeft zoals de laatste tijd behoorlijk geregend en/of gesneeuwd er naast het water wat van de motorkap naar beneden glijd er tevens vanuit het motorcompartiment ook wat water uit druipt. Dit komt dan zeg maar vanonder de zwarte geluiddempende "kussen" die onder je motorkap hangt cq vastgeclickt is met van die speciale pluggen. Het is schat ik totaal zo'n halve liter wat er links en rechts (alleen op die plekken dus) uitlekt. Als ik mijn hand tussen de kap en de afdekplaat wurm is het daar ook niet echt zeiknat of zo (zoals je dat wel met je binnenbekleding kan hebben). Weten jullie hiervan, hebben jullie hier ook 'last' van? Ik hoor het graag.

Een hartelijke groet van,

MarQ!

Moet zeggen dat dit niet echt een typisch Z3 mankement blijkt te zijn.

Ik heb er iig geen last van, maar mijn Zettie staat dan ook lekker binnen tijdens de week.

Link naar reactie
Geen last van en hij staat altijd buiten.

Je ruitensproeier doen het wel goed? Mss dat één van de slangen iets lekt.

Grtz Ron.

Ik hoorde zonet van een klant dat de ruitenwisservloeistof van zijn X5 om de haverklap leeg was. Dan spreek ik echt over vullen, 1x gebruiken en gedaan. Uiteindelijk bleek de ganse ruimte tussen vloerbekleding en chassis vol met de vloeistof te staan daar de leiding naar achteren lek was. Er zit naar verluidt vrij veel druk op die systeempjes.

Link naar reactie
Ik hoorde zonet van een klant dat de ruitenwisservloeistof van zijn X5 om de haverklap leeg was. Dan spreek ik echt over vullen, 1x gebruiken en gedaan. Uiteindelijk bleek de ganse ruimte tussen vloerbekleding en chassis vol met de vloeistof te staan daar de leiding naar achteren lek was. Er zit naar verluidt vrij veel druk op die systeempjes.

Ik ga meteen m'n achterruitsproeier controleren! :P

(waar zit dat ding eigenlijk.....)

Link naar reactie

Beste allemaal,

Dank voor alle tips en opmerkingen voor zover. Volgens mij is het niet de ruitenwisser vloeistof, deze is altijd blauwig van kleur en heeft een specifieke lucht. Geen van 2-en heb ik tot nu toe bemerkt. Dacht eerst dat het wellicht condenswater kan zijn? Heb vanaf begin van de sneeuwperiode (zo medio december) nauwlijks met de Z3 gereden, had daardoor ook mijn accu leeg en stuk (!) (originele BMW accu van 2 jaar oud). Na de nieuwe accu ben ik weer wat gaan rijden in het weekend en wellicht dat door de warmte van de motor en overdag en 's nachts het koude weer er na afkoeling in het compartiment condens optreed? Ik woon in Nieuw Vennep en heb hier in de buitenlucht vaak 's ochtends dat de auto helemaal bedekt is met condens terwijl het verder niet geregend heeft of zo. Ga binnenkort voor de APK naar de chirurg Dr. P. te Reeuwijk, wellicht dat hij mij verder kan helpen. Dank voor alle tips en het meedenken!

Groet!

MarQ!

5 mei 2010, Update:

Tijdens de APK bleek dat er een klein gaatje linksonder in de radiator zat. Hierdoor lekte er koelvloeistof op de bodemplaat voorin. Ruud (also known as Dr. Phil) had het idee dat wellicht door de rijwind de koelvloeistof onder de zwarte afschermkap van de motorlap zou komen. Achteraf blijkt dit niet zo, ik heb nog steeds last van zo af en toe wat water wat er uit stroomt. Ruitensproeiers zijn het ook niet want het is echt water wat er uitstroomt en niet het blauwe spul.

Wat ik ook nog even zeggen wil: Ruud heeft a la minute een nieuwe radiator geregeld en er meteen ingezet. Kom daar maar eens om bij een dealer...

Ruud nog geweldig bedankt voor je SuperDoeperTrooper SERVICE! (Hoop dat ik dit hier mag zeggen en niemand voor het hoofd stoot).

Hartelijke groet,

MarQ!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.