Ga naar inhoud

BMW Z4 GT3


bridders

Aanbevolen berichten

Ach, Mercedes maakt tenminste nog sportauto's. BMW kan daar momenteel niks tegenover zetten. Er is geen BMW equivalent voor de SLR, de SLS of de SL. Beetje jammer voor een merk dat het toch moet hebben van het 'sportieve' imago. :thumbup:

Het hoort niet thuis in dit topic, maar aangezien men over Mercedes en sportauto's spreekt, moet ik na een lachbui effe iets kwijt. De SLR is een Mc Laren creatie met door Mc Laren Cars getunede Mercedes motor. De SLS is door AMG gebouwd en met een door AMG getunede motor. (Zie je waar ik naartoe wil ? :newblush: ) En de SL nu een sportauto noemen ? Mja...

En voor je over racewagens begint : BMW M3 GT2, BMW 320 si, nu de nieuwe Z4 GT3 (allen gebouwd en ondersteund door BMW). Mercedes wist niet beter dan het F1 kampioenteam van vorig jaar op te kopen en wat stickers te plakken. Oh ja, ik vergeet de DTM nog : de enige plek waar Mercedes eigen auto's inzet... tegen dat andere taximerk. :schater:

Dat sportieve imago verdient BMW IMHO meer dan Mercedes...

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het hoort niet thuis in dit topic, maar aangezien men over Mercedes en sportauto's spreekt, moet ik na een lachbui effe iets kwijt. De SLR is een Mc Laren creatie met door Mc Laren Cars getunede Mercedes motor. De SLS is door AMG gebouwd en met een door AMG getunede motor. (Zie je waar ik naartoe wil ? :newblush: ) En de SL nu een sportauto noemen ? Mja...
Ja, dus? De SLS komt inderdaad (deels) van AMG, maar AMG is 100% eigendom van Mercedes. De AMG-modellen bij Mercedes zijn wat de M-modellen zijn voor BMW. De SLR komt voort uit een samenwerkingsverband met McLaren, maar draagt wel gewoon de ster op de neus. En of je de SL beschouwt als sportauto hangt een beetje af van de uitvoering.

Hoe dan ook, dit zijn natuurlijk slechts slappe discussietruukjes om de aandacht af te leiden van het eigenlijke punt: wat kan BMW daar tegenover zetten? Het antwoord daarop is vooralsnog ongewijzigd: niets, helemaal niets. In het BMW gamma is geen equivalent te vinden voor de SLR, de SLS of de SL.

En voor je over racewagens begint : BMW M3 GT2, BMW 320 si, nu de nieuwe Z4 GT3 (allen gebouwd en ondersteund door BMW). Mercedes wist niet beter dan het F1 kampioenteam van vorig jaar op te kopen en wat stickers te plakken. Oh ja, ik vergeet de DTM nog : de enige plek waar Mercedes eigen auto's inzet... tegen dat andere taximerk. :schater:

Dat sportieve imago verdient BMW IMHO meer dan Mercedes...

Ik begin niet over racewagens, maar nu jij erover begint: de enige autosport die me interesseert is de F1. Daarin levert Mercedes al jaren een aardige bijdrage via het McLaren-Mercedes team. De prestaties van (Sauber) BMW konden daar in ieder geval niet aan tippen.

Link naar reactie
hey individual WAAR RIJD JIJ IN TEGENWOORDIG?

tis maar een vraag hoor.

wat een geintje al niet uitlokt hier he!

Oh, maar BMW heeft ook best leuke auto's gemaakt hoor. Dat was het punt niet. Het ging erom dat de BMW-fanboys hier vaak meteen 'taxi' roepen bij alles wat met Mercedes te maken heeft. Da's nogal flauw, afgezaagd en niet in overeenstemming met de werkelijkheid. :P

Link naar reactie
Oh, maar BMW heeft ook best leuke auto's gemaakt hoor. Dat was het punt niet. Het ging erom dat de BMW-fanboys hier vaak meteen 'taxi' roepen bij alles wat met Mercedes te maken heeft. Da's nogal flauw, afgezaagd en niet in overeenstemming met de werkelijkheid. :P

niet??

heb je wel eens op t damrak gekeken dan of het rembrandsplein :schater:

Link naar reactie

Wel eens van een niet omkeerbare redenatie gehoord? Dat elke merel een vogel is, betekent niet dat elke vogel een merel is. Dat elke taxi (zo ongeveer) een Mercedes is, betekent niet dat elke Mercedes een taxi is. Zoals al aangegeven: voor een sportwagen kun je momenteel beter bij Mercedes terecht dan bij BMW. Zo'n SLS heeft niks met een taxi te maken en BMW heeft niks in het programma zitten dat zich met de SLS kan meten.

Overigens, dat zo ongeveer elke taxi een Mercedes is, heeft natuurlijk ook een simpele reden: degelijk en betrouwbaar. Dus dat je vrijwel nooit een BMW als taxi ziet.... :P

Link naar reactie

Als je een Mercedes SLR McLaren koopt zeg je op een verjaardag: "Ik heb een SLR McLaren gekocht"

Als je een Mercedes SL65 AMG koopt zeg je op een verjaardag: "Ik heb een AMG gekocht"

cid37723962df074cf7807b.jpg :lol:

Dan ga je zeker niet zeggen dat je een Mercedes hebt gekocht. Ten eerste zegt dat dan meer iets over je bejaarde leeftijd en ten tweede iets over je buik. :schater:

Dus lul nou niet dat Mercedes sportauto's maakt want dat kopen ze nog steeds alleen maar in. :wave::P

Mercedes geldt in Autowereld nog steeds als een gezapig automerk voor de wat rustige dikke kamper met brylcream kapsel en BMW geldt als een sportief automerk voor de sportieve mens die met zijn BMW het verschil wil maken.

22491775320f8b1a83d4.jpg

Link naar reactie
Als je een Mercedes SLR McLaren koopt zeg je op een verjaardag: "Ik heb een SLR McLaren gekocht"

Als je een Mercedes SL65 AMG koopt zeg je op een verjaardag: "Ik heb een AMG gekocht"

Dan ga je zeker niet zeggen dat je een Mercedes hebt gekocht. Ten eerste zegt dat dan meer iets over je bejaarde leeftijd en ten tweede iets over je buik. :schater:

Dus lul nou niet dat Mercedes sportauto's maakt want dat kopen ze nog steeds alleen maar in. :lol::P

Mercedes geldt in Autowereld nog steeds als een gezapig automerk voor de wat rustige dikke kamper met brylcream kapsel en BMW geldt als een sportief automerk voor de sportieve mens die met zijn BMW het verschil wil maken.

Allemaal leuk en aardig, maar ten eerste klopt er natuurlijk niks van (zie mijn eerdere reactie) en ten tweede ga ook jij nadrukkelijk voorbij aan hetgeen eigenlijk mijn punt was: als BMW dan zoveel sportiever is als Mercedes, waarom hebben ze dan zo weinig sportiefs in hun modellengamma? Je kunt wel proberen de sportauto's van Mercedes af te kraken, maar BMW hééft niet eens sportauto's. Wat moet de potentiële klant, die de aanschaf van een SLR, SLS of SL overweegt, bij BMW komen doen? BMW kan hem niks bieden.

Link naar reactie

Mooi man, discussies over auto´s die we toch niet kunnen betalen als gemiddelde Z3/Z4 rijder. Maarre, om toch de discussie iets verder aan te zwengelen en nog een appel/peer vergelijking naar boven te brengen.. Al eens gekeken naar het bedrijfsresultaat van 2009 van BMW en Daimler? Misschien heeft BMW er (onbewust) goed aan gedaan om niet te stappen in het topsegment der sportwagens en dit over te laten aan de nichemerken als Wiesmann (jawel... daar is tie weer). Het is denk ik strategisch geen slechte keuze geweest om sportiviteit en groen met elkaar te combineren. Het heeft ze tot op heden in ieder geval geen windeieren gelegd in dit economisch klimaat. En ja, daar past geen Formule 1 en top-sportwagens meer bij.

Tsja, de gezonde strijd tussen BMW en Mercedes zal altijd blijven en volgens mij is het nog steeds zo dat ieder merk een bepaalde doelgroep nastreeft. En tot welke doelgroep je behoort of wilt behoren is denk ik mede bepalend voor de merkkeuze. En even terugkomende op de SLS of SLR... hoe mooi is ze ook vind (vooral de SLS) ik zal toch elders gaan shoppen als ik de staatsloterij had gewonnen. Ik ben toch meer van de BMW, Wiesmann en Porsche.

Link naar reactie
Dus lul nou niet dat Mercedes sportauto's maakt want dat kopen ze nog steeds alleen maar in. :wave: :wave:

Aha, nog iemand die de essentie van mijn reactie onderschrijft. :P

Wij leveren via onze duitse zetel aan AMG heelwat gereedschappen en daar laten ze je heel duidelijk verstaan dat ze idd eigendom zijn van Mercedes, maar dat ze autobouwers zijn op een gelijke lijn met Wiesmann of Alpina. Je mag daar van mij eens gaan kijken hoeveel Mercedes je op de muren of zo aantreft...

Zoals ik reeds zei, verschil is dat BMW zijn sportieve wagens zelf ontwerpt en bouwt en dat Mercedes zijn spullen samenkoopt. Vandaar dat ik erbij blijf dat BMW zich tov Mercedes gerust een sportief imago mag aanmeten. De M3's, M6-en en de would be taxi M5 al vergeten ? :lol:

Trouwens, ik mag zo'n AMG best wel, maar het is wat het is : een AMG creatie op basis van Mercedes.

Link naar reactie

my 2 cents:

BMW maakt in het "bereikbare" segment gewoon veel sportievere auto's dan mercedes. Een 3 serie rijdt sportiever dan een C klasse, een 5 serie dan E, om van een vergelijk tussen een 1 serie en een A of B klasse maar te zwijgen.

Ik denk dat dat ook zo gewenst is/verwacht wordt door de rijders van beide merken: een BMW koop je voor het sportieve en een Mercedes voor het comfort.

Dat er (afgezien van de :m: modellen van hun 3, 5 en 6 serie) in het pure sport topsegment geen BMW modellen zijn of komen, is denk ik alleen maar verstandig van BMW, gezien waar het naartoe gaat met "gemiddelde CO2" grenzen voor fabrikanten binnen Europa.

Zo, nu mogen jullie weer verder gaan met onveranderde standpunten naar elkaar schreeuwen vanuit opposite ends of the spectrum. -_-

Link naar reactie
my 2 cents:

BMW maakt in het "bereikbare" segment gewoon veel sportievere auto's dan mercedes. Een 3 serie rijdt sportiever dan een C klasse, een 5 serie dan E, om van een vergelijk tussen een 1 serie en een A of B klasse maar te zwijgen.

Ik denk dat dat ook zo gewenst is/verwacht wordt door de rijders van beide merken: een BMW koop je voor het sportieve en een Mercedes voor het comfort.

Dat er (afgezien van de :m: modellen van hun 3, 5 en 6 serie) in het pure sport topsegment geen BMW modellen zijn of komen, is denk ik alleen maar verstandig van BMW, gezien waar het naartoe gaat met "gemiddelde CO2" grenzen voor fabrikanten binnen Europa.

Zo, nu mogen jullie weer verder gaan met onveranderde standpunten naar elkaar schreeuwen vanuit opposite ends of the spectrum. -_-

Ruud, je hebt op een verpletterende manier gelijk. Een imago bouw je als automerk niet alleen op op een circuit, dat zit 'm voornamelijk in de beleving tijdens het rijden.

Link naar reactie
Als je een Mercedes SLR McLaren koopt zeg je op een verjaardag: "Ik heb een SLR McLaren gekocht"

Als je een Mercedes SL65 AMG koopt zeg je op een verjaardag: "Ik heb een AMG gekocht"

Dan ga je zeker niet zeggen dat je een Mercedes hebt gekocht. Ten eerste zegt dat dan meer iets over je bejaarde leeftijd en ten tweede iets over je buik. :schater:

Nu, als één van de oudste (met mijn 63 misschien wel dè oudste??) Z3 rijder, zal je aan mij nooit een Mercedes slijten (hoewel ik als ex-vrachtwagenverkoper met een reeks nieuwe MB's gereden heb).

Wat zie jij dan als bejaarde leeftijd? Misschien draagt de lijkenwagen waar ik mijn 'laatste rit' in meemaak wel een ster.

Ik heb dus alle van jullie leeftijden al achter de rug, en een MB was nooit een optie. een Porsche (waarvan ik er al enkele had) daarentegen...... :m:

Link naar reactie
Mercedes hebt gekocht. Ten eerste zegt dat dan meer iets over je bejaarde leeftijd en ten tweede iets over je buik. :schater:

Dus lul nou niet dat Mercedes sportauto's maakt want dat kopen ze nog steeds alleen maar in. :D :thumbup:

.................. voor de wat rustige dikke kamper met brylcream kapsel

Ik laat me niet beledigen!

Wat is er mis met bejaarde, dikke kampers met brylcream? <_<

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Zo, de eerste FIA GT3 race in Silverstone zit erop en we mogen zeggen dat de Z4 GT3 zich goed uit de slag trok.

2 wagens werden ingezet door Schubert Racing, in de mooie kleuren van "Need for Speed"

Er is trouwens al een mooie desktop te downloaden via EA : Need for speed news Z4

fiagt3bmwz4gt3schubert1.jpg

De GT3 races worden steeds in 2 manches gereden en daarbij behaalde de Z4 van Walter/Hürtgen een 6e en 5e plaats.

Niet slecht voor een auto die op een 3-tal maanden tijd werd klaargestoomd.

Nog enkele beelden alvorens men de sponsorlogo's aanbracht...

bmwfront655x440.jpg

bmwback655x404.jpg

Bruut hé... :hypocritesmiley: I love it !

En het beste nieuws is dat er ééntje onderweg is naar Belgie om in de Belcar GT races deel te nemen in Red Bull kleuren. :rolleyes: Daar breng ik uiteraard live verslag van ...

Link naar reactie

Zou het dak nog open kunnen?

Lijkt me wel cool, na de finish dak open en zwaaien naar de toeschouwers! :holiday:

Verder niet mijn kopje thee.

Link naar reactie
  • Administrator

Blijkt toch wel dat de oude M3 spiegels van de E36 nog steeds in trek zijn :holiday:

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.