Ga naar inhoud

Wat zijn veel voorkomende problemen bij de Z3


ad k

Aanbevolen berichten

Wat ik mis op dit forum is een overzicht van gebreken die veel voorkomen bij de Z3.

Ik kan me voorstellen dat mensen die op zoek zijn dit graag zouden willen weten zodat ze weten waar op te letten tijdens hun zoektocht.

Ik heb dit nooit echt kunnen vinden in voorbereiding op mijn eerste zoektocht naar een Z-tje

Als iedereen zijn ervaringen wil posten dan zal ik alles verzamelen en op de een of andere manier publiceren.

Dus kom maar op met jullie ervaringen waarbij gaarne vermelden of dit bij een bepaald type voorkomt of bij alle uitvoeringen.

Foto's zijn uiteraard ook welkom want een foto zegt meer dan 100 woorden. Verwijzing naar een bepaald topic mag ook als er maar iets geschreven is over het probleem.

Start :

1- moeilijk bewegende ramen

2- puntlassen uitgebroken in kofferruimte bij differentieel

3- rottende spiegelvoeten

4- stoelen die een eigen leven gaan leiden qua van voor naar achter schuiven en vise versa

5- Coupe uitvoeringen waar het dak moeilijk te verwijderen is :thumbup:

6- Verlichtingsproblemen

7- Motor problemen

etc etc..........

Grrrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik had met onlangs gekochte mijn Z3 uit 1997 de volgende problemen:

1) Defect digitaal tijdklokje

2) Trillende linker spiegel

3) Voetjes buitenspiegels vertonen roest"bobbels"

4) Speling op de stoelen in rijrichting vanwege slechte rubbers in elektrisch verstelmechanisme

5) Rubbertje van de takdop ontbreekt

6) Lampje van de airbag brand (omdat stoelen zijn losgehaald zonder accu los te koppelen)

7) Lampjes van de ventilatie en verwarmingsknoppen defect

8) Achterlicht defect

9) Een paar keer dat het motormanagement ingreep en toeren een tweetal secondes wegvielen (bij 5 minuten rijden na koude start)

10) Een enkele keer dat de motor bij een stoplicht afsloeg bij extreem nat en koud weer.

11) Met een eerdere Z3 had ik een probleem met een lekkend 3e remlicht waardoor water in de achterbak kwam.

Ik denk dat met name nr. 2, 3, 4, 5, 6 en 11 punten zijn die tekenend zijn voor een Z3 en de overige relatief normaal zijn voor oudere auto's.

Succes :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.