Ga naar inhoud

Rechter buitenspiegel


Z3 Lent

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Tijdens het strak inparkeren en het openen van de portier heeft een buurman mn rechter buitenspiegel van mn Z3 afgedrukt, wel jammer omdat mn voet er nog perfect uitzag, echter binnen was de voet wel gecorrodeerd!

Mn spiegel is dus naar voren gedrukt, ik vraag me af of de spiegel oorspronkelijk alleen naar achter gedraaid kan worden?

Ik heb een 2tal berichten hierover gelezen van bv RvE maar een aantal zaken zijn me nog niet helemaal duidelijk.

Ik begrijp dat er een retrofit set, of enkele spiegel beschikbaar is (51 16 9 408 820), maar die moet nog wel gespoten worden?

Is dit een set of een enkele spiegel?, is deze kompleet? gespoten of niet? en heeft deze een druppelvorm of heeft deze de oorspronkelijke vorm?

Is de (de) monage zelf goed te doen of kun je dit beter overlaten aan de garage? het betreft in mijn geval een electrisch verstelbare versie, (Bostongreen)

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties,

mvrgr Robert van Eekelen

Lent

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Z3-Widebody

Ik heb sinds kort de retrofit kit..

dat is de druppel-vormige :thumbup: spiegel, komt als een set..(alles compleet dus) en dienen nog gespoten te worden.

Ziet er echt beter uit,.. als je dus toch gaat vervangen, zou ik zeker daarvoor gaan.

Link naar reactie

Z3 Widebody, RvE, De Dons, super, hartelijk dank voor jullie reactie's,

Ik moet mbt tot de afhandeling van de verzekering eerst de kosten in kaart brengen, dit behelst natuurlijk de vervanging en spuiten van een nieuwe orginele rechterspiegel.

Weten jullie ook of de vervanging van de gehele spiegel (plus spuiten) noodzakelijk is of is het slechts het vervangen van de zgn lollie, zoals ik in eerdere topics gelezen heb? Volgens mij is dit niet genoeg?

Z3 Wide body, RvE,

begrijp ik het goed: de retrofit set: 51 16 9 408 820, is ook voor mijn [Z3 april 1998 1.8] ook van toepassing (hiephoi)

(volgens bmwfans info site)

- en is volgens de setbeschrijving zijn het zowel een L+R spiegel?

- voor zowel elect bediening als heating, als je geen heating hebt dan wordt dat gewoon niet aangesloten ??

- Een nieuwe voet (2x) wordt meegeleverd dus ook het corroderen van de voeten is hiermee opgelost?

- En het is nog goedkoper dan het vervangen van 1 orginele rechter spiegel?

- Alleen moeten er 2 spiegelsets gespoten worden?

Als dit klopt dan is dit een geweldige oplossing!

De Dons,

Als dit allemaal klopt dan ga ik uiteraard voor deze oplossing, maar toch hartelijk dank voor je geweldige aanbod!

Ik had graag een foto toegevoegd maar weet nog niet hoe dit gaat, en wat een PM is kom ik ook nog niet uit?

Allemaal alvast geweldig bedankt voor jullie medewerking,

met groeten uit Lent,

Robert van Eekelen

Link naar reactie

Je verwart mij en jezelf zo te zien met wat een "set" is. Dit zit er in de <_< spiegel retrofit kit. Dus linker en rechter spiegel.

Z3 Wide body, RvE,

begrijp ik het goed: de retrofit set: 51 16 9 408 820, is ook voor mijn [Z3 april 1998 1.8] ook van toepassing (hiephoi)

(volgens bmwfans info site)

ja

- voor zowel elect bediening als heating, als je geen heating hebt dan wordt dat gewoon niet aangesloten ??

klopt

- Een nieuwe voet (2x) wordt meegeleverd dus ook het corroderen van de voeten is hiermee opgelost?

voet en spiegel zijn 1 geheel. Van binnen zijn de "flaporen" en " :blink: spiegels" hetzelfde

IMG_6347.JPG

Nieuwe spiegels zijn exact hetzelfde als wat je al op je Z hebt. Deze gaan dus over tien jaar ook weer corroderen. Tenzij je ze netjes bijhoudt (ik blaas ze ook droog na het wassen met perslucht, maar dat zal geen optie zijn als de Z je daily is)

- En het is nog goedkoper dan het vervangen van 1 orginele rechter spiegel?

nee natuurlijk niet. Goedkoper is het om een nieuwe rechter spiegel te kopen. 217 euro ex btw.

ODYyMDRfcA==.png

Alleen als je twee spiegels nodig hebt, dan is de retrofit kit aanzienlijk goedkoper (€305 ex ipv 2x €217 plus wat extra €s voor de "gaskets" ).

- Alleen moeten er 2 spiegelsets gespoten worden?

wat je ook besteld, het zal altijd gespoten moeten worden. De pre-laquered versie staan weliswaar in de prijslijst, maar geven bij de dealer meestal een EOL melding.

Link naar reactie
Klinkt goed. Maar wat er nu precies gefreesd wordt en wat er aan elkaar gelast wordt, is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik denk dat het geoxideerde gedeelte wordt af gefreesd en dan het nieuwe stuk dat zij maken van edelstaal er aan het niet geoxideerde stuk wordt gelast.

Link naar reactie

gewoon na elke wasbeurt de spiegels draaien en opnieuw met wd40 inspuiten.

Daarmee voorkom je spannings corosie.

En ook dat de ruimte (draaipunt) vol met vuil komt te zitten.

Maar als ze al vast zitten??????????.

Link naar reactie
Ik denk dat het geoxideerde gedeelte wordt af gefreesd en dan het nieuwe stuk dat zij maken van edelstaal er aan het niet geoxideerde stuk wordt gelast.

Ik heb al heel wat aluminium gezien en behandeld en allerlei soorten aluminium zien rotten.

Maar meestal is het bij gietdelen wat de spiegelvoet is, uit de 5000/6000 serie gemaakt.

Deze serie is zeer slecht tegen corosie bestand, en heeft veel last van intermolucaire corosie vorming.

Dit betekend dat het niet oppervlakkig is maar tussen de moluculen door in de diepte weg rot.

Dus corrosie zal altijd aanwezig blijven en de las zal altijd van een slechte kwaliteit zijn door vervuiling lasbad.

We geven bij fokker zelfs delen die gelast worden een chemisch bad dat een laagje weg etst om zo de corosie te verwijderen.

Binnen 1 uur moet er dan gelast worden omdat aluminium zeer onedel is en zeer snel corosie onstaat.

Theoretisch bestaat blank aluminium niet het corodeerd direct als het aan de lucht bloot wordt gesteld.

en edelstaal op aluminium lassen gaat niet.

In mijn ervaring zeg ik gewoon een nieuwe kopen en goed bijhouden met smeren en bewegen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.