Ga naar inhoud

RVS SPRUITSTUKKEN


Roderick

Aanbevolen berichten

  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb een supersprint Facherkrümmer (plus hele uitlaatlijn) aan m'n Z3 :) hangen. Bevalt prima qua geluid maar heb er pas 800 km van kunnen genieten... :D

Ik weet niet of dit nog extra pk's opleverd.... ik zou 'm een keer op de testbank moeten zetten.

Link naar reactie

Bij de ///M maakt het qua pk's niks uit, heeft BMW zelf veel moeite moeten doen de beloofde 321 paardjes tevoorschijn te toveren :)

De meeste ///MS50 3.2 hebben maar rond de 300pk.

Jos, de einddemper van supersprint scheelt wel een paar PK, stuk of 5, door het feit dat het een adsorptiedemper is :D

Allemaal op de rollenbank gemeten met een S50 MQP.

Sportkats op de ///M leveren zelfs minder draaimoment op :punk:

Van de andere types heb ik geen vastgestelde waardes. Vanuit mijn jarenlange tuning ervaring met andere auto's kan ik alleen maar melden dat de je er nauwelijks iets van merkt, als je voor de rest niets aan de motor veranderd, moet je echt al gaan meten. Bij de Z1 merkte ik het bijv. pas bij de 2.7 liter met bewerkte kop met grotere uitlaatpoorten.

Qua geluid levert een uitlaatspruitstuk meestal een stiller geluid op vanwege het feit dat de uitlaatgassen makkelijker, geleidelijker afgevoerd kunnen worden.

RVS als materiaal is ook niet ideaal voor de uitlaatdelen omdat het meer moeite heeft met warmteafvoer. Dat nadeel weegt echter vaak niet op tegen de duurzaamheid.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Bij de ///M maakt het qua pk's niks uit, heeft BMW zelf veel moeite moeten doen de beloofde 321 paardjes tevoorschijn te toveren :)

De meeste ///MS50 3.2 hebben maar rond de 300pk.

Jos, de einddemper van supersprint scheelt wel een paar PK, stuk of 5, door het feit dat het een adsorptiedemper is :D

Allemaal op de rollenbank gemeten met een S50 MQP.

Sportkats op de ///M leveren zelfs minder draaimoment op :punk:

Van de andere types heb ik geen vastgestelde waardes. Vanuit mijn jarenlange tuning ervaring met andere auto's kan ik alleen maar melden dat de je er nauwelijks iets van merkt, als je voor de rest niets aan de motor veranderd, moet je echt al gaan meten. Bij de Z1 merkte ik het bijv. pas bij de 2.7 liter met bewerkte kop met grotere uitlaatpoorten.

Qua geluid levert een uitlaatspruitstuk meestal een stiller geluid op vanwege het feit dat de uitlaatgassen makkelijker, geleidelijker afgevoerd kunnen worden.

RVS als materiaal is ook niet ideaal voor de uitlaatdelen omdat het meer moeite heeft met warmteafvoer. Dat nadeel weegt echter vaak niet op tegen de duurzaamheid.

Zelden zo een duidelijk verhaal :guitar:

waarvoor ook mijn dank!

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Naamloos.jpg

Kon je het uiteinde niet "draaien".. zo lijkt het een beetje..

Zo is het ook bij scooters vaak, tenminste als je een snelle had..

kon je eerst het spruitstuk vast zetten op je cillinder, en de uitlaat schoof je er dan omheen.. en zat dan met een veertje vast.

Link naar reactie

Sja, ik heb van onze V10QP-held zn uitlaatlijn overgenomen...supersprint spruitstuk, racekat, Eisenmann eindemper. Kan niet anders zeggen dan SUPER! Motor ademt nu eindelijk zonder benauwdheid zn adem uit, en heb nu een 2.8 met M-geluid. Heerlijke metalen roffel.

Ik heb wel 2 lambda's in het spruitstuk zitten, de andere 2 gaten zijn afgedopt. Achter de kat heb ik de 2 lamba's laten plaatsen. Wekt top, geen enkele storing.

Hij moet nog een keer op de bank binnenkort (ook vanwege het feit dat ik een 3.0 spruitstuk heb gemonteerd), ik ben benieuwd wat het resultaat op papier gaat zijn dan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.