Ga naar inhoud

Ervaringen met HK Woofer


Teun

Aanbevolen berichten

Hey allen,

Mijn soundsystem suks.

Ik ben er niet uit of ik een HK woofer in het grote opbergvak moet nemen, of dat 2x16cm bij de voetjes, 2x16 achter de stoelen en een goed mid+tweeter setje in de deuren ook volstaat. De ZZZ hoeft geen house-boom-boom machine te worden, maar stevige rock moet er wel uit kunnen knallen. Wie heeft ervaring? :thumbup:

gr. Teun :harhar:

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hey teun

in principe kun je met 16 cm redelijke resultaten bereiken met de juiste kwaliteit en versterking.

maarrrr als het wat meer mag/moet zijn dan is de regel toch wel een beetje in de richting van hoe meer lucht je verplaatst hoe groter de klap!

ik heb vaak 190mm in 3 weg in hoedenplanken gebruikt,en dan in combi met een goede versterker heb je dan een knappe verbetering.

ik zou denk ik wel voor een subje gaan .

Link naar reactie
hey teun

in principe kun je met 16 cm redelijke resultaten bereiken met de juiste kwaliteit en versterking.

maarrrr als het wat meer mag/moet zijn dan is de regel toch wel een beetje in de richting van hoe meer lucht je verplaatst hoe groter de klap!

ik heb vaak 190mm in 3 weg in hoedenplanken gebruikt,en dan in combi met een goede versterker heb je dan een knappe verbetering.

ik zou denk ik wel voor een subje gaan .

Hallo Sander,

Ik ben het helemaal met je eens, maar het probleem is meer Z3 gerelateerd.

16cm is al lastig in een z3 en een subwoofer ook (ivm het ontbreken van ruimte daarvoor). Daarom zoek ik eigenlijk ervaringen van Z3 rijders zonder subwoofer.

thx,

Teun :ok:

Link naar reactie
en een subwoofer ook (ivm het ontbreken van ruimte daarvoor).

Ik weet niet hoe het achter in de kofferbak van een Z3 roadster uitziet, maar als je daar ook zo'n "bak" hebt achter de passagiersstoel, kun je eens kijken of deze oplossing wat voor je is.

Geeft geen bas waarmee je de kentekenplaat van je bumper trilt, maar geeft net wat meer fundement onder de muziek, zonder dat je 13cm "bass" ( :schater: ) drivers in de deuren en in dak (waar zitten die dingen achter eigenlijk bij een roadster :ok: ) teveel in de stress raken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik weet niet hoe het achter in de kofferbak van een Z3 roadster uitziet, maar als je daar ook zo'n "bak" hebt achter de passagiersstoel, kun je eens kijken of deze oplossing wat voor je is.

Geeft geen bas waarmee je de kentekenplaat van je bumper trilt, maar geeft net wat meer fundement onder de muziek, zonder dat je 13cm "bass" ( :schater: ) drivers in de deuren en in dak (waar zitten die dingen achter eigenlijk bij een roadster :thumbup: ) teveel in de stress raken.

Ha RvE,

Achter de stoelen in zzz-roadster zit nog geen 5 cm ruimte. Onder de stoel ook niet. De ruimte moet dus ergens anders gevonden worden. Dat is ook juist het probleem. Ik ben bang dat dit niet opgelost kan worden en ik het moet zoeken in kleine maar goede speakers. Er zijn ook oplossingen dat er complete batterijen speakers in een nieuwe deurbekleding wordt gezet, maar dat is weer heel erg kostbaar en gaat wat mij betreft veel te ver.

gr. Teun :thumbup:

Link naar reactie
Achter de stoelen in zzz-roadster zit nog geen 5 cm ruimte. Onder de stoel ook niet. De ruimte moet dus ergens anders gevonden worden.

Als je op een roadster de CD wisselaar hebt ab werk, waar zit die dan? In de plek van een wisselaar past namelijk precies die Pioneer sub.

Link naar reactie

Ik heb Jehnert sounddesign gemonteerd zitten. Zonder subwoofer want die is niet nodig bij dit systeem. Schitterende uitgebalanceerde sound voor alle muzieksoorten van klassiek tot house. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

impressive dynamics and massive, low bass • extreme level stability

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.