Ga naar inhoud

motoren verstellen koplamphoogte


preutje

Aanbevolen berichten

Hallo!!

Ik heb een vraagje over de motoren die de koplamphoogte verstellen. Mijn z3 1.8 uit 1996 is voor de apk keuring geweest.

Afgekeurd.....de hoogteverstelling van het dimlicht links en rechts doet het niet meer.....word alleen bij de dealer gerepareerd

was de reactie van de garage. Dus auto mee naar huis genomen en naar mijn dealer gebeld om een afspraak te maken.

Dus komt allemaal wel weer voor elkaar. Nu heb ik een vraag over de motoren die dit doen,

zitten er in elke koplamp 2 moteren? een voor dimlicht(knop 1 keer uittrekken) en een voor de "normale verlichting(knop 2 keer uit trekken)?

of zit er in elke koplamp 1 motor, die beide verlichtingstypes regelen.

Het valt me nml. op dat als ik de knop 1 keer uittrek, dan gebeurd er niets als ik de hoogte verstel met het wieltje op het dashboard.

Maar als ik de knop 2 keer uittrek dan gaat het licht wel omhoog en omlaag.

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Bedankt alvast!!!!

Koen

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey Ron!

Bedankt voor je reactie, een duidelijk verhaal(ook gewaagd!!), bij mij doet het links het gewoon, maar rechts doet het helmaal niet.

Ik ga eens even op onderzoek uit! Raar eigenlijk dat de auto hier op afgekeurd word he, alsof je een caravan achter zo'n auto

hangt, dan moet je de hoogte van de koplampen wel kunnen verstellen ja.

Volgens de apk moet het werken als het erop zit......

Maar ......BEdankt alvast! :thumbup:

Groetjes!!

Koen

Link naar reactie

Mijn auto werd vorige week ook afgekeurd omdat de hoogteverstelling van de koplamp het niet meer deed. Nu was ik bij Roodkapje voor de APK, gekoppeld aan wat andere procedures, maar die wist met een eenvoudig handgebaar (we hebben het even niet over de koelvloeistofleiding ;-)) de boel weer gangbaar te maken. Er zit een spindel die vanaf de motor de hoogteverstelling regelt, maar die loopt weleens uit het schroefdraad (ofzo, Roodkapje had het zo snel gefixt dat ik niet helemaal zag wat er mis was). Even Ruud bellen dus.....

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nou verdomme!

Auto staat de hele dag bij KwikFit voor de APK, krijg ik 5 minuten geleden een telefoontje:

'Meneer uw auto is helemaal in orde... Alleen we konden 'm niet keuren want uw koplampverstelling doet het aan de rechterzijde niet. Dat zult u bij de dealer moeten laten repareren.'

WAT IS DAT TOCH! Hmm nu maar weer even langs Ruud om dat te fixen! :wave:

Link naar reactie

Nou verdomme!

Auto staat de hele dag bij KwikFit voor de APK, krijg ik 5 minuten geleden een telefoontje:

'Meneer uw auto is helemaal in orde... Alleen we konden 'm niet keuren want uw koplampverstelling doet het aan de rechterzijde niet. Dat zult u bij de dealer moeten laten repareren.'

WAT IS DAT TOCH! Hmm nu maar weer even langs Ruud om dat te fixen! :wave:

Link naar reactie
Nou verdomme!

Auto staat de hele dag bij KwikFit voor de APK, krijg ik 5 minuten geleden een telefoontje:

'Meneer uw auto is helemaal in orde... Alleen we konden 'm niet keuren want uw koplampverstelling doet het aan de rechterzijde niet. Dat zult u bij de dealer moeten laten repareren.'

WAT IS DAT TOCH! Hmm nu maar weer even langs Ruud om dat te fixen! :harhar:

Was precies waar die van mij ook op afgekeurd werd. Waarschijnlijk ook uit de schroefdraad gelopen. Voordeel: aan de rechterkant zit geen koelvloeistofleiding in de weg.... :thumbup:

Link naar reactie
Nou verdomme!

Auto staat de hele dag bij KwikFit voor de APK, krijg ik 5 minuten geleden een telefoontje:

'Meneer uw auto is helemaal in orde... Alleen we konden 'm niet keuren want uw koplampverstelling doet het aan de rechterzijde niet. Dat zult u bij de dealer moeten laten repareren.'

WAT IS DAT TOCH! Hmm nu maar weer even langs Ruud om dat te fixen! :m:

Bij Kwikfit of all places... Als ie helemaal in orde deed je lampverstelling het wel . Kijk je wel of alles er nog op zit wat erop zat?

Link naar reactie
Bij Kwikfit of all places... Als ie helemaal in orde deed je lampverstelling het wel . Kijk je wel of alles er nog op zit wat erop zat?

Hmm yeah alles was in orde, echt alleen dat ene puntje. Enige is dat Kwikfit praktisch om de hoek zit bij mij. Pff toch vermoeiend dit weer :m:

Link naar reactie

@ Ron

Dat is dus ook wat; ik stond daar nadat ik Ruud al had opgebeld om te vragen of hij het ff kon fixen dit weekend. Nou dat kon hij, maar hij zei dat de Kwikfit de auto maar moest keuren en de schakelaar lekker verwijderen of ontkoppelen. Dus ik kom daar aan, krijg ik met de hoofdmonteur én de 'manager-achtig-persoon' een enorme discussie, want volgens hun:

'Als de auto de optie heeft moet die optie het ook doen'. Ik zei keihard: Dat is niet waar dat is gewoon NIET WAAR!! :thumbup: maar helaas hielp niets.. Effe naar Ruudje toe en dan kan hij het fixen :unsure:

Maargoed die sukkels daar weten dus ook van niets, echt belachelijk..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.