Ga naar inhoud

Storing PDC BMW Z4 (2005)


Tysie

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen doet mijn PDC aan de achterzijde het niet meer

Het betreft een BMW Z4 uit 2005 met automaatbak.

Als ik hem in z'n achteruit zet, dan hoor ik een seconde of 5 een lange pieptoon en daarna niets meer.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en weet iemand wat de oplossing hiervoor is?

......anders wordt het toch weer naer de dealer :groupwave:

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan ook zijn dat er gewoon een sensor kapot dan wel vervuild is. In dit geval hoor je bij het inschakelen van de achteruit een zelfde toon.

Is er een mogelijkheid om de sensoren 1 voor 1 te testen?

Of zou de dealer dit uit kunnen lezen?

In ieder geval bedankt voor de reacties :groupwave:

Link naar reactie
Is er een mogelijkheid om de sensoren 1 voor 1 te testen?

Of zou de dealer dit uit kunnen lezen?

In ieder geval bedankt voor de reacties :m:

Auto in z'n achteruit zetten en je vinger op sensor(s) plaatsen. Bij de Funf kon je voelen of die wel of niet werkte.

Link naar reactie
ja, je kunt sensoren 1 voor 1 testen. Als je goed luistert, hoor je de sensor klikken als je ervoor zit. Klikt hij niet - is die defect, anders goed.

Nou dat ga ik morgen dan even proberen, hoop dat ik iets hoor klikken, een sensor valt qua kosten namelijk redelijk mee.

......uhhhh wat zou ik moeten voelen???????

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wordt er helemaal gek van!!!!

1. Sensor (achterzijde) deed het niet, dus een nieuwe gekocht laten spuiten en klaar, totale kosten € 115,00

2. Na 1 uur wederom storing.........

3. Boel laten uitlezen en nu was het de sensor midden rechts welke het niet deed, de garage dacht dat het een kabelbreuk was.

4. Nieuwe kabel besteld en gemonteerd a € 38,50 probleem opgelost.......... na een uur weer storing......

5. Nog steeds de sensor midden rechts welke het niet doet.

Ik ga nu nog een keer een nieuwe sensor kopen, laten spuiten en monteren.......

Is het normaal dat die dingen zo snel achter elkaar kapot gaan???? ....en waar zou dit dan aan kunnen liggen?

Please help

Link naar reactie

Zo, nieuwe sensor geplaatst en het probleem is nu gelukkig opgelost.

Van de vakgarage hoorde ik dat de sensoren kennelijk een probleem zijn geweest omdat er in de onderdelenlijst

3 soorten staan.

Nu maar hopen dat het zo blijft. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

ook bij mij het geluid dat er een probleem is met de pdc, testje gelopen en rechtsachter sensor doet niets, kan ik deze sensor makkelijk zelf vervangen of kan dit alleen bij de garage.

is er toevallig al een keer een beschrijving gemaakt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.