Ga naar inhoud

How-to....Z3 Coupe dakdragers


Brandrover

Aanbevolen berichten

Hierbij zeer beknopt de how-to voor Coupe dakdragers.

Zie ook de Duitse bijdrage. Deze klopt NIET helemaal!!

Men neme E39 dakdragers

dragerqp.jpg

img0159t.jpg

En modificeert deze enigszins (let op, als je dit verwijderd dan hou je zo goed als GEEN millimeter over):

img0157kl.jpg

Let op, iedere voet heeft zijn specifieke positie bij de auto

Let op: VOOR het verdergaan met onderste stappen eerst de schroefdraad in de goot natappen met een goede tap. Er zal lak in de schroefdraad zitten!

Plak naast de schoefpaal van de auto deze strips: (BMW 82799405590, 1 setje is voor de hele auto) zodat de lak niet beschadigd en de dragers goed aan liggen. De strips lijken zelfs verplicht want anders lijkt de voet de klepjes van de goot te beschadigen...

img0171kd.jpg

Het eenvoudigst werkt het als je op de voeten een klein stukje plakband binnenstebuiten rolt en hiermee het witte stripje aan de voet vastmaakt (blijft net hangen).

img0181ki.jpg

Verwijder de beschermfolie van de witte stripjes en schroef de losse voet (iedere voet heeft dus unieke positie) op zijn plek in de goot. De witte strips plakken vast aan de auto en de voet kan weer verwijderd worden

img0182k.jpg

Schroef de voeten niet al te vast in de alu profielen en plaats de aangepaste dakdrager VOORZICHTIG op het dak. Let op dat de voeten niet uit de profielen schieten en een ravage achterlaten.

Draai de voeten vast in de auto.

Nu hebben de voeten zich gezet en kunnen de 4 schroeven (verbinding voet-drager) per drager vast worden gezet.

En dan ziet het er zo uit

img0192ki.jpg

Groeten, Rogier :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb altijd begrepen dat er geen originele Z3-dakdragers gemaakt zijn? Of hooguit heel weinig, en dat je met het aanpassen van een E39-set een stuk meer slagingskans hebt...?

Niet dat ik van plan was ook maar iets op m'n dak te vervoeren, maar toch....

Link naar reactie
Ik heb altijd begrepen dat er geen originele Z3-dakdragers gemaakt zijn? Of hooguit heel weinig, en dat je met het aanpassen van een E39-set een stuk meer slagingskans hebt...?

Niet dat ik van plan was ook maar iets op m'n dak te vervoeren, maar toch....

Ik heb de originele bmw z3 coupe dakdragers , zou proberen de handleiding te scannen met de nummers

Link naar reactie
Ik heb de originele bmw z3 coupe dakdragers , zou proberen de handleiding te scannen met de nummers

Heel graag! De How-to klopt nog niet helemaal en hij moet nog afgemaakt worden. Ik heb gisteren de dakdragers afgemaakt en zal binnenkort de how-to verbeteren.

Groeten, Rogier :smart:

Link naar reactie

De dealer kon orginele Z3 coupe dakdragers bestellen a 275 euro

heb ze bij auto voordeelwinkel besteld van Atera. voor 125 en ze bevallen prima.

Nix knutselen ofzo gewoon buizen in de houders vast draaien en ze op het dak schroeven.

Best handig want je fiets in de coupe stoppen is best ff puzzelen.

Link naar reactie
De dealer kon orginele Z3 coupe dakdragers bestellen a 275 euro

heb ze bij auto voordeelwinkel besteld van Atera. voor 125 en ze bevallen prima.

Nix knutselen ofzo gewoon buizen in de houders vast draaien en ze op het dak schroeven.

Best handig want je fiets in de coupe stoppen is best ff puzzelen.

Heeft dat middenstuk een aluminium kleur, zoals bij de originele,

of zijn ze helemaal zwart zoals die van Thüle?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.