Ga naar inhoud

Stel...


ivodl

Aanbevolen berichten

Ik heb besloten volgend jaar toch een andere Z te gaan kopen, nou heb ik voor m'n gevoel 2 opties:

1) Deze inruilen bij een dealer en bij diezelfde een andere kopen, dit omdat ik dan volgens mij een aardige inruil heb en geen rompslomp met kijkers e.d. (The Easy Way)

2) Deze toch particulier verkopen en een andere importeren. (The Hard Way)

Dat laatste lijkt me namelijk veel werk, niet alleen het verkopen (wachten, wachten, kijken, niet kopen, terug krabbelen...) maar ook het handelen in duitsland wat ik dus absoluut niet zie zitten, wat zouden jullie doen, of wie heeft dit dillema ook weleens gehad?

Wilde dit overigens pas rond mei volgend jaar gaan doen, maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ideeen :fez:

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Handelen in Duitsland is niet echt een probleem, daar wil ik (en Pierre vast ook wel) je wel mee helpen.

Verkopen van een Roadster in December is IDD niet slim, wacht liever tot Hemelvaart, als het weer mooier wordt ^_^ (en koop pas een nieuwe in de herfst / winter)

Link naar reactie

Dat laatste was ik ook zeker van plan. In April ga ik een maandje op vakantie en daarna wilde ik eens gaan rondsnuffelen, lijkt me ook wel de beste periode om deze nog wel kwijt te raken.

Maar hulp zou dan welkom zijn ^_^ En als het een paar euries kan schelen :D

Kopen in de winter is een goed idee Ivo, ik rijd er toch het hele jaar mee dus dat zou voor mij niet uitmaken. Rijd ik in de tussenliggende periode wel een goedkoop karretje op, ben wel benieuwd hoe ze daar op reageren op kantoor B)

Link naar reactie

Ik zou de Z3 te koop zetten en dus verkopen en dan in Duitsland een ^_^ gaan zoeken met alle romslom en spanning er omheen, dat je op een moment de juiste tegenkomt en dan van hoe moet het allemaal.Maar als je de B) op kenteken hebt en alles is voormekaar genieten van het trotse gevoel van heb ik toch maar ff zelf geregeld.

Groet huub

Link naar reactie

Die uitlaat gaat nog wel door (heb ik wel even aan zitten denken...), maar zoals al eerder geschreven zit die remus er niet lekker onder waardoor je 'em bij een bepaald aantal toeren voelt trillen, wat ook zeker opgemerkt zal worden bij een eventuele verkoop.

PS: Het hoeft niet perse een ^_^ te worden, maar wel minimaal een 2.8, en met wat meer opties (airco, HK sound etc...), dat laatste is wel de voornaamste reden omdat ik er gewoon vrij veel mee rijd wil ik wat "luxer" zitten om het zo maar te zeggen.

Link naar reactie
Die uitlaat gaat nog wel door (heb ik wel even aan zitten denken...), maar zoals al eerder geschreven zit die remus er niet lekker onder waardoor je 'em bij een bepaald aantal toeren voelt trillen, wat ook zeker opgemerkt zal worden bij een eventuele verkoop.

PS: Het hoeft niet perse een ^_^ te worden, maar wel minimaal een 2.8, en met wat meer opties (airco, HK sound etc...), dat laatste is wel de voornaamste reden omdat ik er gewoon vrij veel mee rijd wil ik wat "luxer" zitten om het zo maar te zeggen.

HK sound?

Link naar reactie

De zin was een beetje verkeerd geformuleerd, ik bedoel te zeggen dat een 2.8 motor natuurlijk een mooi iets is maar dat ik ook zeker veel waarde hecht aan een extra opties zoals geluid, airco etc...(dus niet geluid alleen...)

Link naar reactie
Die uitlaat gaat nog wel door (heb ik wel even aan zitten denken...), maar zoals al eerder geschreven zit die remus er niet lekker onder waardoor je 'em bij een bepaald aantal toeren voelt trillen, wat ook zeker opgemerkt zal worden bij een eventuele verkoop.

PS: Het hoeft niet perse een  B) te worden, maar wel minimaal een 2.8, en met wat meer opties (airco, HK sound etc...), dat laatste is wel de voornaamste reden omdat ik er gewoon vrij veel mee rijd wil ik wat "luxer" zitten om het zo maar te zeggen.

HK sound?

Harman Kardon geluidsetje ^_^

Link naar reactie

IK zou me ook de moeite aandoen particulier te verkopen, inruilen is meestal huilen B)

Zoals Ivo al zei, ik (wij) ondersteun wel bij het zoeken naar de nieuwe en de eventuele onderhandeling :D

groet en sweet dreams van je nieuwe ZZZ ( ^_^ ),

Pierre

Link naar reactie

Ik zit even te zoeken op mobile.de...wat zijn ze goedkoop daar!!! Ik zat aan een budget van 22.500 te denken, de eerste 20 2.8's zijn rond de 15-16! Ok, er komt nog wel het nodige overheen, maar dat mag dus geen probleem zijn zie ik...

Pierre, ik zal je niet vergeten!

Link naar reactie
de eerste 20 2.8's zijn rond de 15-16

Dan zit je echt al aan de bovenkant de markt, voor jouw bedrag koop je zo een ///M. Er staat een hele mooie te koop op zroadster.com (die van Pierre's velgen)

Wat is dat proces (kijken, rijden, kijken) van een auto kopen toch heerlijk...... ^_^

Grtz, Marc

Link naar reactie

Ivo,

Ik heb vorig jaar november mijn 2.8 in Hannover gekocht (BMW Niederlassung), ze hebben erg veel ZZZ staan, maar de service etc etc is werkelijk onwijs goed. Gewoon gekocht, telefonisch overgemaaktIBAN nr en alles gaat vanzelf...

Daarnaast had ik in NL een rammel laten verwijderen en kreeg de factuur binnen drie weken netjes vanuit BRD vergoed.

Zoek maar eens via mobile en dan Hannover, ook nu hebben ze mooie ZZZ staan....

dus mijn devies is ook:

particulier verkopen en zelf importeren, valt reuze mee.

Ik ben zelfs zo ondeugend geweest om kentekenplaten van mijn beste vriend + kentekenbewijs mee te nemen en de auto zelf naar NL te rijden. Mijn vriend heeft nl ook een zwarte z3, alleen 1.9 ipv 2.8, maar ja....

Wel de auto verzekerd op chassisnr om mocht ik een ongeluk krijgen niet de ghele toekomst weg te gooien.....

greetz

Link naar reactie
Oh, PS aan Pierre, ik ben op zoek naar een zwarte met rood of bordeaux rood leer ;)

Ivo,

Voor 22500 kom je een heel eind met een ;) (incl de BPM ed.) :m:

Alleen denk ik niet met garantie van de dealer, die liggen ietsje hoger ;)

Zou je hem net als ik vanuit particulier moeten kopen, zo is de mijne van de tweede eigenaar, die hem al vijf jaar had :D

Je zou bijvoorbeeld voor dit bedrag ook voor een mooie 3.0 kunnen gaan is ook een hele fijne motor :D

En dat zwart met rood is ook wel uit te halen :blink:

groet,

Pierre

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik ben zelfs zo ondeugend geweest om kentekenplaten van mijn beste vriend + kentekenbewijs mee te nemen en de auto zelf naar NL te rijden. Mijn vriend heeft nl ook een zwarte z3, alleen 1.9 ipv 2.8, maar ja....

Wel de auto verzekerd op chassisnr om mocht ik een ongeluk krijgen niet de ghele toekomst weg te gooien.....

Kijk, dat is het werk. Zo iemand koopt niet vlug een ster, alleen als je in de put Zit. B)

Link naar reactie

Beste IvoDL,

Ik heb in november 2003 mijn Roadster in BRD gekocht voor een prijs van EUR 19.500.

Hier had ik een full options 2.8 Roadster voor met hardtop, metallic lak etc (kijk maar op mijn memberpage voor beschrijving).

Daar ik hem zelf transporteerde over de weg was ik aan verzekering op chassis mijn 1e termijn kwijt (EUR 80 per maand).

Benzine kosten etc voor kijken en proefrijden en halen laten achterwege.

In NL heb ik hem uiteindelijk in Groningen laten keuren (kosten ongeveer 120 EURI), kan jezlef na toe rijden op een officieel wit kenteken wat je kan aanvragen op het moment dat je de toelatingskeuring aanvraagt.

Naheffing BPM was ongeveer EUR 3400

dus ongeveer 24000 was ik ruim een jaar geleden kwijt voor de aanschaf. Maar dan had ik wel een spik en span wagen die ALTIJD in de garage had gestaan en weinig kms (20.000 ongeveer)

groet, Felix

voor meer info: zie www.vwe.nl

Link naar reactie
Beste IvoDL,

Vergeten te melden dat ik ook een jaar full garantie had. Voor een rammel verwijderen daar ook gebruik van gemaakt en binnen 3 weken had ik netjes de EUR 180 retour op mijn rekening vanuit duitsland.

suc6

Klopt, met EuroPlus (ik heb 12 maanden bijgekocht/onderhandeld, dus 24 maanden garantie :m: ) heb ik ook goede ervaring. Heeft me al bijna EUR 2.000,- bespaard (bruto) B) (gasveren, motormanagement (!), VANOSklep en gasklepsensor laten vervangen onder garantie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.