Ga naar inhoud

Z-ZZZ-ZZZZ Taxatie in 2010...


Zedri

Aanbevolen berichten

BoyZ-ZZZ-ZZZZ and GirlZ-ZZZ-ZZZZ...

In dit draadje kwam het onderwerp taxeren weer eens voorbij.

Meer dan eens, onder andere met Racingteam ///M Coupé for Life, Scheurkoppel RvE, PiérreZ101 The Z Collector en de AmaZing Fast 4 Cylinder Sledgehammer wel eens gehad of het niet Zinvol was om onZe Z'ts te laten taxeren!

Immers, voor velen onder ons geldt dat we er voor tig eypo's aan extra's aan hebben gehangen die niet onder de basis danwel extra verZekerde accecóires vallen.

Ik vraag mij af wat de ervaringen Zijn van de mensen die al eens een auto hebben laten keuren, Zoals Calypso?

Tevens wil ik weten wie van jullie geintresseerd is in een taxatie in 2010?

We kunnen er dan een evenement van maken en ergens centraal een meeting houden, of Zelfs ter plaatse van een taxeur langsgaan?

Wat dat precies per Z gaat kosten kunnen we pas opvragen als we weten hoeveel we er hebben en waar we dat gaan doen. (Meer is goedkoper!)

Who's in? (Gemakshalve forumnamen ingevuld)

1. - Zedri

2. - RvE

3. - M Coupé for Life

4. - Big Z is the Way

5. - Hobol

6. - Ayla

7. - Omelo

8. - Olivier van Epscheuten

9. - MdV

10. - BMW-Z-CSI

11. - Z3MRunner

12. - E30 325i

13. - Edwin

Update Zondag 10-01:

We hebben tot nu toe 11 Hot Rods wat mij een Zoepah aantal lijkt om iets moois te organiseren... :rolleyes:

Tegelijker tijd hebben we ook een luxe probleem: Vier personen die connectie's hebben in dit wereldje!

Bij deZe een vraag aan Big Z, Piérre, Ruud, en Arno:

Willen jullie mij de gegevens van bekenden doorsturen of willen jullie Zélf eens navragen wat de kosten c.q. mogelijkheden Zijn? (Let op: Ik wil geen werk van me afschuiven!)

Het aanbod van Arno om iets te organiseren in Wateringen vind ik bijvoorbeeld Zéér intressant, maken we er een leuk forumdagje van!

Dat scheelt enorm in de prijs als wij naar de taxeur toegaan in plaats van hij/Zij naar ons.

Wateringen ligt volgens mij ook wel op een centrale plaats gelet op het aantal forumleden die in die regio wonen en is voor velen een eerlijke afstand.

Aandachtspuntje: Zédri is tot eind maart geschorst, ik kan pas vanaf half april, máár, Zouden jullie eerder willen gaan, gewoon doen!

@BMW-Z-CSI: Als je die leuke Richelle in een ander merk/type mee wilt laten komen: Wie Zou haar tegenhouden?... :m:

De dag kan alleen maar succesvoller worden naar mate er meer voitures te taxeren vallen!

Bedankt voor de intresse en moeite tot dusver... :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Count me in ! :rolleyes:

Veel mensen komen pas echt achter de werkelijke "economische waarde" van hun auto na een aanrijding. Speciaal bij populaire auto's kan dat lelijk tegenvallen. De dagwaarde van m'n Z3 viel me niet echt tegen. Conform de ANWB krijg je voor een Z3 1.8 uit 1998 met 2Ton op de klok nog 4.000 euro's.......echter.......voor 4.000 euro's krijg ik geen gelijkwaardige Z3 terug..... en bovendien ligt bij een aanrijding/schade het economisch total-loss op de loer (lijkt in voorkomend geval op "onderverzekerd zijn"....dus je gaat dan de "boot" in ).

M'n huidige verzekeraar (Unive) gaf al te kennen niet met taxatierapporten te werken, echter maatschappijen welke veel met old/young-timers werken, zien dat vaak anders. Met behulp van zo'n taxatie kun je in iedergeval vastleggen hoe de staat van de auto is en dat is bij een schade altijd behulpzaam (ik heb het, meer dan 15 jaar geleden, al eens aan de hand gehad bij een total-loss van een BMW 1602......was een moeilijke bevalling....maar ik heb uiteindelijk een bedrag, wat richting de taxatiewaarde ging, ontvangen).

Belangrijk is wel WIE er taxeert. Zo'n taxatierapport kun je zelf ook maken, maar je bent geen erkend en gecertificeerd taxateur. Belangrijk is de norm/autoriteit waarop de taxateur de waarde bepaald en (hoe) wordt die norm erkend.

De centen die zo'n taxatie kost, staan vaak niet in verhouding met het verlies wat je lijdt bij een (economisch) total-loss situatie. Een goede en erkende taxatie maakt dat je sterker staat en kan als onderhandelingsvoorwaarde dienen bij het aangaan van een nieuwe verzekering: als je het taxatierapport niet accepteert, dan zal ik m'n auto niet bij jou verzekeren. Bedenk wel dat zo'n rapport maar hooguit 2 jaar geldig is en dan vernieuwd dient te worden.

V.w.b. de taxatiekosten.....zet je Z maar eens een ochtendje bij Herr BMW in de werkplaats.......dan merk je pas wat duur is

Link naar reactie

Voor de klassiekerverzekeringen die ik bij de Z1 heb moet ik om de 3 jaar laten taxeren, is ook collectief te organiseren hebben we al vaker zo georganiseerd.

Ik heb wel een paar adressen die ik kan vragen bij interesse. Kosten liggen AFAICR ergens rond de 100 euro. Maar zou ik moeten navragen :rolleyes:

Link naar reactie
Who's in?

1. - Zedri

2. - RvE (Stoutmoedig ingevuld...)

3. - M Coupé for Life (Stoutmoedig ingevuld...)

RvE zeer zeker! :muur: Met gruwel denk ik terug aan het verhaal van onze Jochem, die zijn bijzonder mooie 54er :m: coupe door de taxateur gewoon behandeld ziet als "een auto van x jaar oud". Niet dat onze standaard 2.8 zo veel waard zou zijn, maar voor de prijs van "een auto van 11 jaar oud" koop ik er niet zo-eentje terug, in deze staat die niet door een :blink: vermeubeld is of helemaal afgeragd. Taxeren dus!!

Mijn verzekeringsagent vroeg ik er laatst naar en hij adviseerde zelfs de taxatie alvast aan de verzekering te verstrekken, ook zonder dat er schade is. Dan heb je in ieder geval dat "bewijs" al bij de verzekeraar in het systeem zitten.

Zoals ik idd in Leon's member-topic al aangaf doet deze toko een taxatie bij jou op locatie voor 130 euro. Meer dan 1 auto op 1 locatie: vanaf de tweede auto is het 100 euro per auto. (dus bij twee auto's kost het 115 euro/auto, 3 auto's 110 euro per auto enz.). Hoeveel auto's er in 1 dag passen??? :rolleyes: Ze doen ook club taxaties, ook op zaterdagen:

Clubtaxatiedag.

Diverse autoclubs organiseren jaarlijks een clubtaxatiedag. Sommige clubs wijzen zelf een taxateur aan, maar het meerendeel kiest voor een beëdigd taxateur.

Wij hebben reeds meerdere keren aan dit soort clubdagen meegewerkt. Voor clubdagen hanteren wij speciale tarieven, afhankelijk van de hoeveelheid auto’s die getaxeerd moeten worden.

Deze taxaties kunnen ook op zaterdag plaatsvinden, mits lang genoeg van te voren aangevraagd. Wij rijden door heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), dus ook voor clubdagen in Limburg of Friesland kunt u ons benaderen!Overweegt uw club een taxatiedag te organiseren? Neemt u dan eens contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

maar...

Dus voor de regio zuid,midden en noord wil ik wel zo'n dag inplannen

...als Arno iets kan regelen zou dat natuurlijk ook helemaal super zijn! :ok:

Link naar reactie

Had toevallig Centraal Beheer aan de lijn en ff nagevraagd hoe zij hiermee omgaan, antwoord: taxatierapport kan helpen maar hoeft men zich niet aan te houden.

Men gaat bij Centraal Beheer uit van waardebepaling op zomoto.nl. Heb eMMy daar ff ingebracht. Denk dat je het rapport zeker kunt gebruiken om aan te geven in welke staat de auto is, uitstekend en goed maakt wel degelijk wat uit bij de waardebepaling op Zomoto.

waardebepalingz3mzomoto.jpg

Link naar reactie
Men gaat bij Centraal Beheer uit van waardebepaling op zomoto.nl.

Grappig.

Als je klaar bent met het toevoegen van accessoires, klik dan links nog eens op de knop 'Herberekenen'. Dat scheelt bij mij 10% extra in waarde :m: .

Link naar reactie

Zomotex....... ff intikken en........JA LEKKER..... :smart: :D

Zomotex®

Het is voor deze auto niet mogelijk een nauwkeurige Zomotex® waardebepaling te geven, omdat voor deze kilometerstand en leeftijd geen Zomotex® te berekenen is

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De intresselijst is bijgewerkt!

Had toevallig Centraal Beheer aan de lijn en ff nagevraagd hoe zij hiermee omgaan, antwoord: taxatierapport kan helpen maar hoeft men zich niet aan te houden.

Men gaat bij Centraal Beheer uit van waardebepaling op zomoto.nl. Heb eMMy daar ff ingebracht. Denk dat je het rapport zeker kunt gebruiken om aan te geven in welke staat de auto is, uitstekend en goed maakt wel degelijk wat uit bij de waardebepaling op Zomoto.

Via PeeEm heb ik van Leon vernomen dat Univé alsnog met een taxatie-oplossing kwam nadat hij Zijn motor en Z3 verZekering had opgeZegt naar aanleiding van Univé dat het eigenlijk níet kon!

Ook Piérre's quote van hierboven doen mijn wenkbrouwen fronZen...Mij werdt twee weekjes geleden verteld dat er niet met taxatierapporten gewerkt werd en ik derhalve Zédri elders moest onderbrengen!

Van het hele Zomotoverhaal is mij niets medegedeeld... :P

Het vergt nog wat gebruikerservaringen voordat we wat wijZer Zijn.

@ Piérre: Wat vindt jij van die €31,900.- die waarop eMMy is getaxeerd?

Ik heb Zédri ook maar eens door de digitale molen gedraaid op Zomoto.nl:

Eerste waardebepaling na het klikken op die button na het invoeren van het kenteken:

picture59j.png

Vehoging waarde na het invoeren van de juiste km. en staat van onderhoud: €6,150.- verschil...

picture60.png

De kosten per maand bij 12:000 km per jaar (Ik weet niet meer welk gebied in nl.)

picture61v.png

En de kosten per maand voor mij bij 4.000 km. p.j.: €203.- p.m. verschil, €2,436.- per jaar... :rolleyes:

picture62p.png

Wat motte we hei mee?

Even surfen op marktplaats Z3 2.8 aut. gaf mij de indruk dat €18,150.- op Zich een mooie taxatie is, maar Piérre:

Wat doe jíj, ík en andere members nu met al het exotische matriaal wat we niet konden invullen op Zomoto?

Dat is nu precies mijn opZet/hoop/bedoeling van een individueel taxatierapport, dat we ook díe eypo's uitbetaald krijgen na bijv. diefstal of aanrijding!

En Centraal Beheer's statement: "Een taxatierapport kan helpen maar hoeft men Zich niet aan te houden", ja, daar kunnen wíj niets mee! Dan gaat tóch alles in hun eigen voordeel!

Bij de weg: Alle optie's invullen op Zomoto leverde geen euro meerwaarde op, dat Zal Zijn omdat die al als standaard bekend staan.

Tot Zover...Dah FreetZZZ.

Link naar reactie

Frido, weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet, die 31K zijn niet gek maar als ik bedenk wat ie me in totaal gekost heeft komen de tranen :rolleyes:

Ik krijg binnenkort de taxeur op bezoek voor de Hamann, die loopt bij Unive op een klassiekerverzekering, daar werkt het taxatierapport wel bij gelukkig. Zal hem eens vragen wat te doen en meteen wat de kosten zijn van een groeptaxatie :huh::P

Link naar reactie

Ik ben de afgelopen weken flink in de weer geweest met het thema "taxatie". Woensdag 3 februari a.s. vind de taxatie van m'n Z3 plaats. In opdracht van Univé komt de Firma Compander (behoort tot de Univé groep) de auto taxeren. Na de taxatie zal ik mijn bevindingen op 't forum plaatsen.......ik ben eens benieuwd.......word vervolgd.

Link naar reactie
Wat doe jíj, ík en andere members nu met al het exotische matriaal wat we niet konden invullen op Zomoto?

Exotisch materiaal? :rolleyes: Uh, die van mij is op de Brembo schijven een Goodridge stahlflex slangen (bij elkaar toch al gauw €200..ooit) ab-werk standard. :P

Serieus Frietje, zo'n taxateur gaat waarschijnlijk niet inzien dat jij een one-off weiß Karbon Schnitzel interieur hebt, waar je onder de €1000 niet eens over hoeft te denken. :huh:

Maar ik denk wel dat zo iemand oog zal hebben voor het algehele plaatje. En een plaatje dat is Zedri zonder meer :wub:

(ik ga voor de taxatie toch ook de bovenkant van mijn radiator met de dremel polijsten :) )

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.