Ga naar inhoud

dingen die zomaar gebeuren?


sandere39

Aanbevolen berichten

wat zouden we hebben aan een topic waarin alle leden de bijzonderheden die zij bij het rijden met een z meemaken?

ik bedoel specefiek van die vage storingetjes of mishaps waar we nou niet direct de vinger op kunnen leggen.

bijvoorbeeld:van de week tijdens het rijden met de verlichting aan viel mn km en versnellingspositie aanduiding zomaar even weg om naa een paar seconden weer aan te gaan,en verder zonder storingen te blijven werken.

ook in de volgende dagen niet meer opgemerkt??

heeft iemand anders dat ook wel eens meegemaakt?

of soms bij het starten zodra de motor aanslaat hoor ik de startmotor wel eens rammelen .

misschien dat er na enige tijd een patroon in bepaalde zaken te ontdekken is ,met eventueel een oplossing?

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oh... :thumbup: Ik dacht al van die dingen Zoals: Ik ga met één grietje naar bed en word er met twee wakker... :rolleyes: (Of Zoiets)

Een beetje verwarrende topictitel.

On topic:

Ik denk dat we van de Z3 inmiddels wel mogen Zeggen dat het een van de betere productiewagens is!

Ieder merk heeft wel eens een model dat na vele jaren dienst op de openbare weg wel beweZen heeft een goede te Zijn, daar hoort de Z3 toch Zeker bij.

Ik ben al langer voornemens een draadje te openen wat over onZe Z'ts en roestvorming gaat.

De Z3's rijden er al van '96 en de Z4 toch ook alweer van '02 en ik heb ook wat roestvorming betreft weinig geZien op 'onZe' Z'ts,

ook op die stakkers wat ieder jaar weer vrolijk door het strooiZout mogen kachelen.

Wellicht kan dat in dit draadje eens worden beschreven wat onZe gebruikerservaringen Zijn?

Zelf heb ik alleen wat roest op de gasdrukveertjes van de kofferklep, maar dit wijt ik aan overmatig gepoets, en in de eerste jaren na aanschaf het niet drogen onder de klep.

Ook op de motorkap waar hier en daar de lak weggesteenslagd!?! is schijnt het weer er weinig aan te laten roesten.

Wat Zijn jullie roestige indrukken c.q. ervaringen?

Link naar reactie

hmm alweer is de wens de vader van de gedachten.

bedankt voor je bijdrage zedri maar dit is niet helemaal wat ik bedoel,ik ben echt meer op zoek naar van die rare storingetjes.

misschien kun je een algeheel roestvorming topic beginnen,alhoewel de bmw,s in het algemeen niet van die vreselijke roesters zijn hoor!

ik heb er nu best wel een paar gehad maar kan nu niet zeggen dat ik veel met roest te maken gehad heb,ok mn 1e 5 had wat roest rond de veerpoten en de e30 hier en daar een plekje (beide meer dan 15 jaar oud)

en steenslag kunn je niet veel aan doen,het is wel zo dat de bmw,s niet meteen gaan roesten zoals de mercs wel deden in het verleden wanneer er een putje in de lak zat.

ik rijd ook in de winter met de z dus ik zal blij zijn als die pekelzooi weg is hoor!

Link naar reactie
Ik heb sinds vandaag en opeens,... een enkel-tonige (schrijf je dat zo?) claxon.. :blink:

Klinkt lullig man.. :muur:

Hey, die heb ik ook :schater: klinkt echt achterlijk he :rolleyes:

Link naar reactie
Ook sinds pas?? komt denk'k door het koude weer?? :rolleyes:

Neen, al sinds ik hem heb. Stoort me niet echt, hoewel ik echt de hoorn probeer te vermijden :schater:

Link naar reactie

op mn 5 serie had ik gewoon aan ander toetertje (zie je m zitten?)

alleen had ik weer wat andere problemen :schater:

015ls.jpg

tja je zit in de botenspullen of niet he?

120 db

iedereen gaf altijd de vrachtwagen die ook in de buurt reed de schuld :rolleyes:

ik had er ook 1 aan de polo van mn meissie gehangen die had er vaak nog meer succ6 mee, ooit wel eens mensen op de stoep zien opspringen van schrik??) :blink:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Neen, al sinds ik hem heb. Stoort me niet echt, hoewel ik echt de hoorn probeer te vermijden :schater:

Begrijpelijk, lijkt net een Twingo zo.. dat geluid :schater:

Alsie echt defect is laat ik hem wel vervangen..

Link naar reactie
  • Administrator

Roestvorming op de spiegelpoten en lichte blaasjes op de portieren, bovenop de rand bij het raam, maar daar gaan we nog een keer voor bij Care langs... slecht gespoten dus, gelukkig wel 5 jaar garantie :angry:

Ik heb nog steeds "krekels" onder de kap bij lage toeren in hoge versnellingen en een zuigend geluid rechtsachter sinds een paar weken.

Link naar reactie
  • Administrator
een zuigend geluid rechtsachter sinds een paar weken.

Even toelichten nog: als ik drempels neem of bij wat grotere oneffenheden op de weg.

Link naar reactie
  • Administrator
hmm misschien de meeneemrol vd multibelt die wat meemurmeld

Zal hem meenemen volgende maand bij de beurt.

en tja dat zuigende geluid ?? ik hoorde iets over een vrouw in de auto :schater:

of het is een schokbrekertje wat een beetje is gaan lekken?

Hmm, zou niet best zijn, zit er net 1,5 jaar onder (welliswaar gebruikt, maar toch).

Link naar reactie

Wat mij opvalt is dat de lampjes achter het ventilatiepaneel van de ZZZ niet echt een lange levensduur hebben: afgelopen jaar allebei vervangen, en nu is er alweer een stuk... :thumbup: En aangezien je zwarte band origami moet hebben om ze te vervangen: D'oh!

Gelukkig ben ik morgen toch bij roodkapje voor groot onderhoud.....

Link naar reactie
  • Administrator
Wat mij opvalt is dat de lampjes achter het ventilatiepaneel van de ZZZ niet echt een lange levensduur hebben: afgelopen jaar allebei vervangen, en nu is er alweer een stuk... ;) En aangezien je zwarte band origami moet hebben om ze te vervangen: D'oh!

Zitten ze wel goed vast? Bij mij deed de rechter het de ene keer wel, de andere keer niet.

Vervangen is op zich goed te doen, even de schakelaar onder de linker draaiknop eruit wippen (bij mij de airco) en bij de rechter kun je makkelijk komen als je de radio even loshaalt.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

hmm

als ik bij geopende kap het zijraam geheel open doe,dan gaat de deur van buitenaf niet meer open!

ook van binnen uit gaat t niet

en als ik de deur wel open krijg (het gebeurd dus niet altijd) dan wil ie ook wel eens niet in t slot vallen :newblush:

zodra ik het raam dan halverwege dicht doe hoor ik een klik en vanaf dan werkt alles weer.

klinkt het iemand bekend in de oren???

Link naar reactie

oja en soms als ik net ben weggereden en een bocht induik begint de tractiecontrol te klooien,doet ie meestal maar een keer en dan de rest van de rit niet.

en dan ook weer zomaar een hele week zonder ook maar 1 keer in te grijpen.

telkens bij normaal rijden ,zonder echt hard door de bocht te gaan.

misschien een vuile sensor :newblush:

Link naar reactie
hmm

als ik bij geopende kap het zijraam geheel open doe,dan gaat de deur van buitenaf niet meer open!

Misschien gaat de auto er van uit dat je dan via het raam naar buiten klimt? :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.