Ga naar inhoud

Verwarmde voorruit sproeiers


Brandrover

Aanbevolen berichten

Volgende technische vraag:

1. Als ik verwarmde sproeiers zou willen monteren, wat moet ik daar dan voor doen?

2. Heeft de Z3 standaard al wel de aansluitingen ergens zitten zodat ik daar de stroom vanaf kan halen?

3. En wanneer worden de sproeiers dan verwarmd? Alleen bij activeren achterruit verwarming? Of altijd zoals de spiegels?

4. Het nummer heb ik al: 61668376011

Bedankt alvast voor jullie technische ondersteuning :birthday:

Groeten, Rogier :guitar:

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Volgende technische vraag:

3. En wanneer worden de sproeiers dan verwarmd? Alleen bij activeren achterruit verwarming? Of altijd zoals de spiegels?

:birthday:

Groeten, Rogier :guitar:

Hallo Rogier,

als je verwarmde spiegels hebt (zeer makkelijk te testen in deze barre tijden), dan moet je normaal ook verwarmde sproeiers hebben.

In dat geval loopt er naast je waterslangetje ook een elektrisch draadje naar je sproeiers. Is dat er niet, dan geen verwarmde sproeiers. Is het er wel, dan even nameten of daar spanning op komt, zo neen, nagaan of er niet ergens een kabelbreuk kan zijn (komt voor bij de Z3, juist? :schater: )

Heb je helemaal geen draadje, dan zal het 'zelf installeren' worden vrees ik.

Misschien bestaat er wel een 'Nachrustsatz' bij BMW?

Link naar reactie
...als je verwarmde spiegels hebt (zeer makkelijk te testen in deze barre tijden), dan moet je normaal ook verwarmde sproeiers hebben.....

Kabel breuk :guitar: daar ben ik niet van :schater:

Ik heb de verwarmde spiegels zelf gemaakt, ik had ze dus niet standaard....

Ik heb mijn vragen nog steeds open staan op het moment....wie biedt? :birthday:

Groeten, Rogier :banaan:

Link naar reactie

Wie weet of deze aansluiting (groen/geel) voor de verwarmde sproeiers is (Tja?) ?

De stekker zit verdacht dicht bij de sproei vloeistof tank....

img0113y.jpg

UPDATE: LIJKT ER WEL OP ZIE SCHEMA HIERONDER

sproeiers.jpg

Wie weet zeker dat hij/zij verwarmde sproeiers heeft? Zou je kunnen kijken of deze zzztekker is aangesloten?

Bedankt alvast!

Groeten, Rogier :birthday:

Link naar reactie
4. Het nummer heb ik al: 61668376011

Cryptisch, maar begrijp dat het de "Spritzduse heizbar" is (nummer 2). Die heb je al? Welke connector zit daar op?

NTg0MDFfcA==.png

3. En wanneer worden de sproeiers dan verwarmd? Alleen bij activeren achterruit verwarming? Of altijd zoals de spiegels?

Dat is bij BMW's altijd mysterieus. "wanneer het nodig is" zegt de handleiding van zowel de Z3 als de 1.

Wie weet zeker dat hij/zij verwarmde sproeiers heeft? Zou je kunnen kijken of deze zzztekker is aangesloten?
yep, heeft ie. :birthday: Ik weet dat de kabel en slang als 1 geheel langs de motorkap lopen. De slang gaat obviously tot aan het reservoir, de kabel heb ik nooit gevolgd of die ergens aftakt. Morgen kan ik even voor je kijken.
Link naar reactie
Maaarrrrrr: of die S198 Termoschalter heizbare Spritzdüsen erin zit....

s198.jpg

Voor €11,10 lost Rogier dat dan ook weer op :guitar:

nummer 14 dus

MTc2MTY2X3A=.png

:birthday: Zijn wel enorme "pimp my ride" wielen op die Z3, vast van de Individual "downtown chicago" edition (met ook erweitert rood Pluche op het dashboard) :banaan:

Link naar reactie
Maaarrrrrr: of die S198 Termoschalter heizbare Spritzdüsen erin zit....

Haha! Ik had dus exact dezelfde vraag....ik heb de stekker...maar dat wil nog niet zeggen dat het werkt. Waar zou dat ding (die nummer 14 de Thermo Schalter), moeten zitten he? Ik denk voor de stekker, maar ja, tussen stekker en zekeringen kast zit nogal een afstandje. Kun je op die foto waar S198 op staat nagaan waar die foto is gemaakt? Ik kan niet zien welke delen het zijn. Weet je wellicht waar de temp voeler zit voor de boordcomputer?

Ruud, mocht je iets kunnen zien van de stekker tot aan de "Dusen" of mocht je S198 tegen komen dan hoor/zie ik het graag!

Bedankt mannen :birthday:

Groeten, Rogier :guitar:

Link naar reactie
Voor €11,10 lost Rogier dat dan ook weer op :birthday:

Yep, je begint me te leren kennen merk ik :guitar::schater: ! Het kost wel iets meer (2x €30 voor de Dusen, €11,10 voor de Thermo Schalter en €..... voor de stekker en bedrading) maar lijkt me wel de moeite waard!

Groeten, Rogier :banaan:

Link naar reactie

:birthday: Bij het pijltje met bolletje nummer 1 vlak voor dat :guitar: wiel. Daarom heb ik die foto ook erbij laten staan :banaan: , anders had je alleen de afbeelding rechts met het stekkertje van me gekregen:

s198.jpg

Nu is het nog een zoekplaatje hoor, maar meer dan dit weet ik ook niet... Behalve dan dat bij mij die temperatuursensor voor de boordcomputer meerin het midden zit, maar ach, een beetje onder de auto wieberen met dit weer zal je goed doen ...

Link naar reactie

Rogier,

ik stuurde je zonet een pdf met het volledige elektrische schema. (intussen hebben enkele behulpzame zielen jou reeds wat info gestuurd, maar ik kon vandaag niet meteen aan 'nieuwe berichten - sedert je laatste bezoek' (en moest opnieuw inloggen :rolleyes: ). Vandaar dat mijn info misschien wat laat komt... maar noem het dan maar ...:aanvullend

Hopelijk heb je er wat aan, het schema staat op pagina 210. <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.