Ga naar inhoud

Vervangen olie en filter automaat


Brandrover

Aanbevolen berichten

Ik wil de olie van mijn automatische versnellingsbak gaan vervangen. Ik weet dat het "lifetime" olie is, maar de bak schakelt niet zo snel als het zou moeten. Ik heb dus de volgende vragen:

1. Hoe?

2. Heeft de QP een peilstok voor de olie?

3. Welke olie?

4. Het filter zou ook vervangbaar moeten zijn, maar ik kan geen onderdeelnummer vinden. Weet iemand raad?

Bedankt voor de hulp alvast! :unsure:

Groeten,

Rogier ;)

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil de olie van mijn automatische versnellingsbak gaan vervangen. Ik weet dat het "lifetime" olie is, maar de bak schakelt niet zo snel als het zou moeten. Ik heb dus de volgende vragen:

1. Hoe?

2. Heeft de QP een peilstok voor de olie?

3. Welke olie?

4. Het filter zou ook vervangbaar moeten zijn, maar ik kan geen onderdeelnummer vinden. Weet iemand raad?

Klinkt weer als een typisch geval van roodkapje bellen.... :unsure:

Link naar reactie

het is wel te doen maar je hebt wel wat spullen nodig en je moet wel precies weten wat je doet

weet je dit niet (en dat blijkt denk ik uit je vragen)laat het asteblieft door een professional doen.

zeg roodkapje is die "atf" geen esso lt longlife olie???

Link naar reactie
Er gaat +/- 3ltr. atf in

Bak heeft geen pijlstok

Nr. 6 is het filter.

Hoi Ruud,

:rolleyes: Bedankt voor je geweldige tips. Ik had al een reply gepost een paar dagen geleden, maar die vind ik niet meer terug.

Vragen die ik had opgeschreven:

1. weet je toevallig de BMW nummers?

2. Wat is dat bakje aan de linker kant?

3. Ik neem aan dat ik nummer 10 en 12 ook moet vervangen alsmede de pakking?

4. Wat is onderdeeltje 8?

Bedankt voor je hulp!

Groeten,

Rogier :unsure:

Link naar reactie
het is wel te doen maar je hebt wel wat spullen nodig en je moet wel precies weten wat je doet

weet je dit niet (en dat blijkt denk ik uit je vragen)laat het asteblieft door een professional doen.

Hoi Sandere,

Bedankt voor je zorgen, maar ik vervang nogal eens een kop pakkingetje en zo (gelukig nog niet bij een BMW en ZEKER niet bij dit weer :rolleyes: !!) maar ik zal voorzichtig aan doen!

Groeten,

Rogier :unsure:

Link naar reactie
Hoi Sandere,

Bedankt voor je zorgen, maar ik vervang nogal eens een kop pakkingetje en zo (gelukig nog niet bij een BMW en ZEKER niet bij dit weer :rolleyes: !!) maar ik zal voorzichtig aan doen!

Groeten,

Rogier :unsure:

aha ok ,tja het is zeker wel te doen hoor .

heb je bmw tis??

daar kun je precies in zien hoe het moet!

en zorg ervoor dat je de juiste olie hebt het is geen simpel atfje denk ik ,ik denk echt dat je de esso lt erin moet stoppen.

en bv bij de e39 moet je de bak vullen en dan de motor starten en de bak door alle keuzes van de handle laten gaan en dan draaiende voort de olie bijvullen totdat de bak overloopt.

misschien is dat bij de bak die je wilt verversen ook zo

ik zou dat zeker even uitzoeken

Link naar reactie

@Ron: Bedankt voor de pagina, daar had ik nog niet aan gedacht. En aha! Nummer 8 is een magneetje, had ik kunnen bedenken.

@Sandere: Je tips had ik al in mijn hoofd zitten. Mijn grootste problemen zijn nu het weer en een brug vinden.

Reden voor het vervangen is dat de auto laatst afsloeg als ik stil ging staan; alsof de koppeling wat "plakte". Daar heb ik nu geen last meer van. Hopelijk kan ik het klusje dan doorschuiven naar het voorjaar....

Iemand enige ervaring met Prolong transmission treatment?

Groeten,

Rogier :rolleyes:

Link naar reactie
als het echt zo goed was dan gooiden ze het er bij bmw ook wel in,of juist niet!

:birthday: Klopt. Ik ben er wel uit dat ik de olie en filter ga vervangen maar niet deze winter. En ik denk dat ik er maar standaard BMW ATF is ga doen om niet voor verassingen te komen staan. :guitar:

Groeten, Rogier :banaan:

Link naar reactie
:birthday: Klopt. Ik ben er wel uit dat ik de olie en filter ga vervangen maar niet deze winter. En ik denk dat ik er maar standaard BMW ATF is ga doen om niet voor verassingen te komen staan. :guitar:

Groeten, Rogier :banaan:

ik heb bij mn dealer een cannetje gehaald ,ze pompten het uit een vat voor me!

je kunt vast wel ergens anders ook de esso lt krijgen,zolang je die er maar in doet is er niets aan de hand

kijk anders hier eens hier dus

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.