Ga naar inhoud

lampje koelvloeistof / koppakking?


Chiel

Aanbevolen berichten

beste ZZZ's,

ik heb op 't forum al wat berichten over koppakking en koelvloeistof gevonden maar ik vind nog geen antwoord op mijn situatie...

het lijkt erop dat het motortje ziek is, 3.0 6cil. uit 2001 met 95.000km.

Symptomen:

het koelvloeistoflampje gaat branden nadat ik ongeveer 15 kilometers gereden heb en blijft dan branden. Gaat dus pas branden als de motor warm wordt.

Ook valt me op dat er altijd witte rook uit de uitlaat komt (niet veel) terwijl ik dit bij andere auto's (die ook in de file staan :surprise: ) niet zie. Het maakt geen verschil of de motor warm is.

Koelvloeistofnivo lijkt netjes op peil en ik heb geen drab aan de oliepeilstok. Gaat het richting lekke koppakking of heeft iemand een ander idee?

TNX

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Witte rook uit de uitlaat???

Dan zou ik hem/haar :surprise: maar als de sodemieter laten nakijken, want dat is niet goed.., niet waat MDS Z3 2.8?

Inderdaad. Ruik ook eens aan je uitlaat wanneer de wagen draait. Verbrande koelvloeistof heeft een zeer specifieke geur.

Link naar reactie

vanmiddag maak ik een afspraak met m'n garage, voor de zekerheid.

Ik snap alleen niet waarom het koelvloeistofpeil niet daalt en dat lampje snap ik ook niet :surprise:

Hoe kan het dan dat na 95000 die pakking er al door is...kan dit aan het type motor liggen of is het waarschijnlijker dat de vorige eigenaar lomp gereden heeft. :P

Link naar reactie
Hoe kan het dan dat na 95000 die pakking er al door is...kan dit aan het type motor liggen of is het waarschijnlijker dat de vorige eigenaar lomp gereden heeft. :(

Mijn koppakking was er reeds door op 33000 km.... :P De oorzaak weten we nog steeds niet :surprise:

Link naar reactie

:m:

Volgens m'n garage is er met de koppakking niets aan de hand! :thumbup:

Ze hebben de druk vh koelsysteem gechecked, die is prima. Er zat ook geen overdruk op bij warme motor.

Er werd ook geen koelwater verbrand, komt dus geen koelwater in de cilinders terecht. Het koelwaterlampje dat gaat branden kon veroorzaakt worden door een defecte koelwatersensor en de witte rook was ook niet verontrustend, dat schijnt zeker bij koud weer niet erg te zijn.

Waarom veel auto's die witte rook helemaal niet hebben kon hij niet uitleggen. Heeft iemand hier nog ideeen bij? Hoe zit het met jullie Z?

Link naar reactie
Dat is geweldig nieuws uiteraard!

Ben d'r blij mee, kan ik mijn geld in leukere dingen steken, zoals een hardtop :groupwave:

En er moet een keer een stabilisatorstang op (zodat ie minder spoorgevoelig wordt)

en de koplamphoogteverstelling rechtsvoor werkt niet

en eigenlijk moet ie een keer zo'n lakbehandeling hebben zodat ik 'm niet om de paar maanden in de was hoef te zetten :rolleyes: (in de herfst / winter lastig, want geen garage).

Link naar reactie
en eigenlijk moet ie een keer zo'n lakbehandeling hebben zodat ik 'm niet om de paar maanden in de was hoef te zetten :sick: (in de herfst / winter lastig, want geen garage).

Maar 1 adres, HOENSBROEK bij CC & S :rolleyes:

Ik ga volgend jaar ook weer :groupwave:

Link naar reactie
:unsure:

Volgens m'n garage is er met de koppakking niets aan de hand! ;)

Ze hebben de druk vh koelsysteem gechecked, die is prima. Er zat ook geen overdruk op bij warme motor.

Er werd ook geen koelwater verbrand, komt dus geen koelwater in de cilinders terecht. Het koelwaterlampje dat gaat branden kon veroorzaakt worden door een defecte koelwatersensor en de witte rook was ook niet verontrustend, dat schijnt zeker bij koud weer niet erg te zijn.

Waarom veel auto's die witte rook helemaal niet hebben kon hij niet uitleggen. Heeft iemand hier nog ideeen bij? Hoe zit het met jullie Z?

mijn zzzz heeft ook wel wat stoom achtige dampen uit de uitlaat ,dus misschien is t wel normaal hoor!

Link naar reactie
Chiel, gelukkig alles ok!

Zag zonet dit goedje op Marktplaats staan :thumbup: kan toch ook niet echt goed zijn? ;)

http://link.marktplaats.nl/305471302

Dubieus :unsure: Misschien dat dit wel werkt voor heel kleine lekken? Misschien is er een Z-ter met wat meer technische kennis?

Lekker bedrag trouwens, 176 euri voor 3 flesjes..

De site van CTE is ook erg krakkemikkig weet niet wat ik ervan denken moet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.