Ga naar inhoud

Buitenspiegels


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody

Goejedag..

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een topic waarin iemand (volgens mij RvE)

meldt dat je ook buitenspiegels kunt bestellen bij BMW, oem dus, deze lijken op de :birthday: spiegels,

maar nu komt het,.. ze zijn het niet..

Er werd volgens mij zelfs nog een productnr. bij vermeld..

Ik heb zitten zoeken en zoeken, maar kan het niet meer vinden.

Wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen?

Volgens mij had het ook te maken met dat de standaard buitenspiegels vaak blaasjes krijgen, onder de lak?

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ruud heeft inderdaad andere buitenspiegels besteld, maar dit waren wel degelijk M-spiegels.

Aanleiding was inderdaad het onstaan van blaasjes onder de lak.

Link naar reactie
Ruud heeft inderdaad andere buitenspiegels besteld, maar dit waren wel degelijk M-spiegels.

Aanleiding was inderdaad het onstaan van blaasjes onder de lak.

klopt & klopt

Deze " :birthday: mirror retrofit kit" moet je hebben. Is met artikelnummer 51 16 9 408 820 ongespoten (zijn dan mat zwart). Dit zit er in de kit.

Originalo flaporen kan ook, maar die zijn duurder, omdat je die niet als kit kan kopen. Hier kun je de parts bij elkaar shoppen

Link naar reactie
Originalo flaporen kan ook, maar die zijn duurder, omdat je die niet als kit kan kopen.

Niet helemaal waar.. :thumbup: MdV heeft een set gloednieuwe flaporen (zowel links als rechts, de spiegels dusss :birthday: ) beschikbaar, in montrealblauw. Maar ach (over)spuiten moet je toch... stuur me maar een PM als je interesse hebt.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
klopt & klopt

Deze " :birthday: mirror retrofit kit" moet je hebben. Is met artikelnummer 51 16 9 408 820 ongespoten (zijn dan mat zwart). Dit zit er in de kit.

Originalo flaporen kan ook, maar die zijn duurder, omdat je die niet als kit kan kopen. Hier kun je de parts bij elkaar shoppen

Dus als ik het goed begrijp, heb jij de Retrofit kit.. en zijn dit dus gewoon wel :thumbup: spiegels?

En kan ik gewoon met dat artikel nummer langs de bimmer dealer? of kan het alleen besteld worden via die site?

Ik zal wel even wat foto's van je bolide bekijken..

edit: net even snel gedaan.. en het gaat dus om deze:

Z3_3.jpg

@MdV, bedankt voor het aanbod.. echter als ik toch spiegels ga vervangen.. dan zijn de gestroomlijnde "the way 2 go"..(imo)

Link naar reactie
@MdV, bedankt voor het aanbod.. echter als ik toch spiegels ga vervangen.. dan zijn de gestroomlijnde "the way 2 go"..(imo)

alle begrip voor! (daarom heb ik ze ook over/ bij de QP meegekregen :schater: )

Link naar reactie
Niet helemaal waar.. :thumbup: MdV heeft een set gloednieuwe flaporen (zowel links als rechts, de spiegels dusss :birthday: ) beschikbaar, in montrealblauw. Maar ach (over)spuiten moet je toch... stuur me maar een PM als je interesse hebt.

Die andere flapoortjes gaan al een jaartje of 33 mee.... :schater:

Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp, heb jij de Retrofit kit.. en zijn dit dus gewoon wel :m: spiegels?

Yep!

En kan ik gewoon met dat artikel nummer langs de bimmer dealer? of kan het alleen besteld worden via die site?

Ik weet niet of je via die site kan bestellen. Met dat artikelnummer kun je het gewoon bij de dealer navragen. Ik heb volgens mij 330 (of 340 :thumbup: ) euro (incl btw)voor de kit betaald.

Ik zal wel even wat foto's van je bolide bekijken..

edit: net even snel gedaan.. en het gaat dus om deze:

Dat zijn ze.

IMG_2991.JPG

IMG_2089.JPG

en nog een met de flappies:

IMG_6163.JPG

Link naar reactie
Super!!! echt bedankt :m:

Het staat gewoon zoveel beter, en!! moet ik heel eerlijk bekennen,.... die blaasjes.. :thumbup:

daar heb ik ook last van :m:

Graag gedaan.

Heb je ook zo'n mooi maandlandschapje?

img1667hz0.jpg

IMG_6338.JPG

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Z3-Widebody

Bestuurders spiegel is deze week afgebroken bij de spuiter.. k'wilde wat beschadigingetjes laten weg-werken op de motorkap..

dus dacht de spuiter, laat ik zijn spiegel even inklappen.... KRAK!! :(

Dus de Retro-fit kit is besteld.. :groupwave::groupwave::groupwave:

En de huidige spiegel zit tijdelijk vast met duck-tape.. uiteraard wel de zwarte variant,.. :groupwave:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

De nieuwe spiegels zitten erop..

Op de foto lijkt het alsof er veel kleurverschil is.. maar dat is dus niet zo..

De rest van de auto is gewoon nog erg smerig van de afgelopen sneeuw-zooi, daar viel niet tegen op te wassen..

dus liet het maar even zitten. :holiday:

IMG_2285.jpg

IMG_2283.jpg

RvE, nogmaals bedankt voor het art. nummer!

Ps..

een vraag nog,

nu is mijn rechter-spiegel vergrotend.. terwijl voorheen mijn linker-spiegel vergrotend was..

klopt dit, weet iemand dat?

Link naar reactie
RvE, nogmaals bedankt voor het art. nummer!

nu is mijn rechter-spiegel vergrotend.. terwijl voorheen mijn linker-spiegel vergrotend was..

klopt dit, weet iemand dat?

graag gedaan. Ziet er toch altijd strakker uit in vergelijk met de flaporen.

Ik zie trouwens in allebei de spiegels erg weinig, weet niet of er een van twee vergroot. Ik zou liever een verkleinende hebben, zodat er meer te zien is. :holiday:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Z3-Widebody

Die twee schroeven/inbussen waarmee je spiegel vast zit op de deur..

Als ik mijn spiegels dicht klap.. dan zie je die twee hele, mooie, nieuwe inbussen zitten.. en volgens mij is het gewoon

een kwestie van die twee losdraaien en je hebt twee nieuwe spiegels of niet??

Nu is min vraag dus.. moeten die twee inbussen worden afgedopt?? zodat je ze minder snel ziet..

of horen ze gewoon zo pontificaal in het zicht( als je spiegel is ingeklapt)

Link naar reactie
Die twee schroeven/inbussen waarmee je spiegel vast zit op de deur..

Als ik mijn spiegels dicht klap.. dan zie je die twee hele, mooie, nieuwe inbussen zitten.. en volgens mij is het gewoon

een kwestie van die twee losdraaien en je hebt twee nieuwe spiegels of niet??

Nu is min vraag dus.. moeten die twee inbussen worden afgedopt?? zodat je ze minder snel ziet..

of horen ze gewoon zo pontificaal in het zicht( als je spiegel is ingeklapt)

Volgens mij horen ze zo mooi in zicht... spiegels maar niet te vaak inklappen!

Ik ga de m-tech spiegels ook volgende week maar eens bestellen... oudere spiegels zijn niet op, maar vind de mtech veeeel mooier! Vind de Flaporen zo plastic aandoen.

Hopen dat ze snel even gespoten kunnen worden! de schademan maar ff lief aankijken :schater:

Maar voor zover ik weet worden de m-tech spiegels op een andere wijze gemonteerd (van binnenuit), als k de handleiding van de montage mag geloven...

Dus als iemand nog interesse heeft in buitenspiegels zonder maanlandschap :offtopic: (articsilver)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Volgens mij horen ze zo mooi in zicht... spiegels maar niet te vaak inklappen!

Ik ga de m-tech spiegels ook volgende week maar eens bestellen... oudere spiegels zijn niet op, maar vind de mtech veeeel mooier! Vind de Flaporen zo plastic aandoen.

Hopen dat ze snel even gespoten kunnen worden! de schademan maar ff lief aankijken :schater:

Maar voor zover ik weet worden de m-tech spiegels op een andere wijze gemonteerd (van binnenuit), als k de handleiding van de montage mag geloven...

Dus als iemand nog interesse heeft in buitenspiegels zonder maanlandschap :rambo: (articsilver)

Hoi,

Ik ben op zoek naar 2 goede spiegels.

Wat mogen ze kosten?

Groetjes Mike

Link naar reactie
Ben er al achter, het spiegelglas zit verkeerd om.. morgen even omwisselen.

Links moet rechts en rechts moet dus links,.. is universeel.

Hahahahaha!!!! Ik zie dat je ook hier moeite hebt met links en rechts :lol::lol:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Gast Z3-Widebody

Ik heb dus dat mijn linker spiegel bij het voetje weer begint te oxideren?!! :( (of in ieder geval komen er weer blaasjes onder lak)

Heb het al een keer opnieuw laten spuiten, maar het komt weer terug... :rolleyes:

Tevens valt het me op dat een van die bouten waar je spiegel vast mee zit, ook oxideert...

omdat er water in blijft "staan".. omdat ze verzonken zitten in het voetje..:rolleyes: (kwestie van 1+1=2???)

Is hier iets aan te doen? bijvoorbeeld de ruimte boven de bout in spuiten met kit? zodat er geen water in blijft staan? :rolleyes:

Het is namelijk erg irritant om om de haverklap die spiegelvoet te laten spuiten. :(

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Het vreemde is dat ik het dus alleen heb bij mijn linker spiegel... nu voor de 2e X

terwijl mijn rechter spiegel nergens last van heeft?!! :rolleyes:

Zou het kunnen komen door die bout die ook begint te oxideren?? misschien daar een andere voor gebruiken? (ander materiaal?)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.