Ga naar inhoud

Verlagen


Superduper

Aanbevolen berichten

Ik ben me aan het orienteren om mijn z3 eens te verlagen. Uiteraard heb ik daar nog wat vragen over:

- Ik heb nu een M onderstel: als ik hem (laat) ga verlagen, hoe voorkom ik dan dat ik de rijeigenschappen slechter maak? Ik vind hem nu redelijk strak liggen, maar met andere/lage veren hou je dat dan zo?

Waar hebben jullie dat laten doen? Dealer ? Zelf? Tuner?

Advies: (zal wel eibach worden...) Merken die goed bevallen?

Ik rij op 17" wielen en heb beste behoorlijk ruimte tussen band en carrosserie (5-10 cm). Ik denk zelf dat hij makkelijk een cm of 3-4 naar beneden kan.

Bedankt voor de adviezen.

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je schokbrekers nog goed zijn zal de wegligging niet slechter worden met verlaagde veren, als je tenminste de A-merken als Eibach of H&R pakt. Zoals reeds vermeldt: Eibach ietsje minder laag maar comfortabeler, H&R lager en stugger :D

Echt perfekt is natuurlijk een heel fahrwerk zoals H&R gewinde kun je hem exact instellen zoals je hem hebben wil :foto:

groet,

Pierre

Link naar reactie
Gast Gast_Albert

Die van mij (pardon, van mijn vrouw) is al verlaagd.Bezit eer je begint, want je moet bij bijna iedere " springschans" (zoals ik ze tegenwoordig noem) bijna stil gaan staan en/of er schuin overheen rijden.Het ligt en stuurt als een plank, maar ja daar moet je wel wat voor over hebben.

Link naar reactie

Kun je er niet zelf onderzetten, of je moet al een veerspanner hebben voor de voordempers. Achter gaat een stuk makkelijker, kun je er zo uittrekken nadat je de schobreker hebt losgedraaid.

Verder moet je na het monteren laten uitlijnen, dus liever een deal maken met een inbouwstation :D

Link naar reactie

Dat lijkt me toch wel iets. Zijn er nog dingen waar ik bij aanschaf van de veren op moet letten. Ik heb nu twee kandidaten:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...7938465283&rd=1 (Eibach set):Eibach Pro Kit Tieferlegungsfedern BMW 3er E36 E46. Past dat zonder meer op een Z3 2001 3.0?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...939760755&rd=1& (AC schnitzer):

Original BMW AC Schnitzer Z3 Tieferlegungsfedern !! NEU

Als ik dan toch de auto op de brug heb met de wielen eraf, kan ik misschien ook wel spoorverbreders monteren? Is dat een kwestie van de spoorverbreders op de wielplaat schuiven en het wiel er overheen monteren? Wat voor maat zou nog redelijk zijn (10-15mm per kant?)?

Ik weet het, veel vragen, maar aan autos heb ik nog niet veel gesleuteld. Andere dingen gaan altijd wel meteen uit elkaar. ;)

Link naar reactie

Breedte van de spoorverbreders hangt af van je huidige velgenbreedte en hoever (breed) je wil gaan, de systemen tot 2 cm werken met langere bouten, vanaf 2 cm krijg je ook systemen die op je naaf geschroefd worden, daarop kun je vervolgens weer je eigen wiel met de standaard bouten bevestigen :D

Bedenk dat als je verlaagd het eens te meer opvalt hoe smal de originele wielen zijn dan is het bijna noodzakelijk ook breder te gaan met andere velgen of spoorverbreders. ;) IMHO is een 17 inch wiel dan ook wat klein bij de brede roadsters en coupe's. Moet dan eigenlijk 18inch of....... zijn IMHO IMHO :rolleyes: :D

groet,

Pierre

Link naar reactie
Breedte van de spoorverbreders hangt af van je huidige velgenbreedte en hoever (breed) je wil gaan, de systemen tot 2 cm werken met langere bouten, vanaf 2 cm krijg je ook systemen die op je naaf geschroefd worden, daarop kun je vervolgens weer je eigen wiel met de standaard bouten bevestigen :D

Bedenk dat als je verlaagd het eens te meer opvalt hoe smal de originele wielen zijn dan is het bijna noodzakelijk ook breder te gaan met andere velgen of spoorverbreders. ;) IMHO is een 17 inch wiel dan ook wat klein bij de brede roadsters en coupe's. Moet dan eigenlijk 18inch of....... zijn IMHO IMHO :rolleyes: :D

groet,

Pierre

Bedankt.

Enne alles op zijn tijd... :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Even de cirkel weer rond maken: het verlagen is dus inmiddels gebeurd dmv een Eibach set bij sportwheels. Ook spacers achter laten plaatsen (12mm) elke kant.

Het bevalt me super: hij gaat nog strakker een bocht door, helt veel minder over, dipt veel minder bij hard remmen, en komt minder ver omhoog bij vol accelleren. Ik moet nog een beetje mijn nieren vasthouden op een slechte weg, want dat klapt nogal. Zal wel ietsje minder worden met de tijd, en anders tape ik mijn PDA wel wat meer vast. Die komt nogwel eens los! :m:

IK ben blij dat ik het gedaan heb; mede dank aan Ivo die kon inschatten dat het een goede deal was en Huub 'Fuck the money' Hamar's financieel advies. Het was trouwens nog minder ook, het duitse engels voor 15 had ik verstaan voor 50. Scheelt toch weer een tank benzine; mwah die is er op de autobahn wel extra doorgegaan met 1:7 :rolleyes:

Link naar reactie

Super,

Toch ff uitlijnen, er is van alles los geweest aan de voorkant waardoor je spoor niet meer goed is, hoef je niet direct te merken met trillen maar wel in schuin aflopen van de banden en slechter weggedrag, het kan wellicht nog beter :D

Echt doen :D

groet,

Pierre

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Als je de bumpers maar zachtjes neemt (niet eens overdreven langzaam) en niet hard remt als je hem te laat ziet :m: dan gaat het prima.

Verder loopt er alleen wat aan op mijn oprit: een stuk plastic wat onder de deurdorpels zit.

Voor de rest rijdt het lekker op de snelwegen etc en helemaal door de bochten. Een ramp zijn de 'nieuwbouwstraten' van los liggende klinkers. Zwevende nieren en tandenklapper. :lol:

Link naar reactie
Inkoopactie verlagen starten? Heb nog steeds interesse om het te doen maar geen haast...

Goed Plan! (waar denk je eigenlijk aan? Eibach?)

Link naar reactie
Maar het ziet oh zo stoer uit :D

Het is natuurlijk een afweging die je neemt.

:D Stoer je nieren vasthouden met klapperende tanden! :D

Ik ga dat verlagen nog maar niet doen, denk ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.