Ga naar inhoud

Temperatuurmeter.....


z3coupe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleempje met de temperatuurmeter van mijn E46 Touring 320i.

De temperatuur loopt niet op als de motor normale of hoge toeren draait. ( De meter blijft in het blauwe gedeelte staan, of iets verder ). De binnenverwarming wordt ook niet echt warm.

Zodra ik mijn motor stationair laat draaien of file rij, loopt de meter op tot de normale middenstand. Als ik dan weer ga rijden op normale snelheid, dan zakt de meter weer tot in het blauwe gedeelte.

Bij mijn Z3 coupe heb ik vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Dit is toen verholpen door de het reservoir van de koelvloeistof te ontluchten. Dit werkt helaas niet mij mijn touring. Heeft er iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Kinkt als kapotte thermostaat (staat altijd open). Kost een paar tientjes, als je het zelf doet that is :lmao:

Ik zou in dit geval echter verwachten dat de vloeistof uiteindelijk (na lang rijden) wel op temperatuur komt ... :m:

Link naar reactie

Is de hoeveelheid vloeistof nog wel voldoende? Als je weinig vloeistof hebt, meet de tempsensor de temp van de lucht (wat eigenlijk vloeistof had moeten zijn) en loopt de temp minder snel op dan je zou verwachten. Je weet dan dat de temp van de vloeistof veel hoger is en dat je eigenlijk in de gevarenzone zit. Opvallend is dan ook dat je temp meter uitslaat als je stationair / file rijdt. De meeste (nieuwere) autos worden er letterlijk niet echt koud of warm meer van en merk je weinig deviatie van de standaard waarde van de temp meter als je onder die omstandigheden rijdt.

Link naar reactie

Goed punt Super ... het kan ook een drukprobleem zijn. Als het koelcircuit geen druk kan opbouwen, kan het ook niet goed koelen. Dus misschien zit de dop niet goed op het reservoir of radiateur. Check ook de afdichtringen in die doppen! (heb dit eens gehad met een Golf, dop zat gewoonweg niet zo goed vast :lmao: )

ehhrrr, maar dit werkt alleen als je NIET kan koelen, jouw probleem is dat hij TE GOED koelt...

Dus ik zet mijn centen op kapotte thermostaat :m:

Link naar reactie

ehhrrr, maar dit werkt alleen als je NIET kan koelen, jouw probleem is dat hij TE GOED koelt...

Mits je inderdaad de gegevens van de sensor vertrouwd...

:D smartass :D :foto:

Link naar reactie
Gast Gast_z3coupe

Heren,

Bedankt voor jullie reakties.

Ik weet nu waar ik hoogstwaarschijnlijk verder zal moeten zoeken.

Ik dacht toch echt dat ik het koelvloeistofpeil gecontroleerd had, maar wellicht moet ik dat nog maar eens doen.

En anders moet ik de termostaat maar gaan vervangen. Dit was bij mijn coupe 2.8 niet zelf te doen. Ik kon er niet echt goed bij. Hopelijk is dat anders bij mijn touring.

Jullie horen wel van me als ik het weekend tijd heb gehad.

Gr.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.