Ga naar inhoud

Achterruit verwarming hardtop

gooze

Aanbevolen berichten

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Misschien een vreemde opmerking, maar kan het niet zo zijn dat deze automatisch wordt verbonden als je de hardtop bevestigd? Wij hebben nog nooit een stekkertje ergens aan moeten koppelen en de achterruit verwarming functioneert gewoon..? :D

Geplaatst:
Misschien een vreemde opmerking, maar kan het niet zo zijn dat deze automatisch wordt verbonden als je de hardtop bevestigd? Wij hebben nog nooit een stekkertje ergens aan moeten koppelen en de achterruit verwarming functioneert gewoon..? :D

klopt, wordt aangesloten via de 2 bevestigings pennen.

Geplaatst:

Volgens mij ziet ie aan de linkerkant bij de penhouder......

Geplaatst:
klopt, wordt aangesloten via de 2 bevestigings pennen.

Gelukkig maar, anders had hij het dus nog nooit gedaan :D

Geplaatst:

In de rij domme vragen: hoe zet je de verwarming dan aan, of gaat dat net zo automatisch als de spiegels?

Ik heb een elektrische kap, maar heen schakelaartje voor verwarming achter, moet ik een kabel trekken of hoe zit het precies?

Geplaatst:

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Je zou een schakelaar moeten hebben.

Mss heb je hier wat aan, halverwege gaat het over de schakelaar.

Grtz Ron.

Geplaatst:
In de rij domme vragen: hoe zet je de verwarming dan aan, of gaat dat net zo automatisch als de spiegels?

Ik heb een elektrische kap, maar heen schakelaartje voor verwarming achter, moet ik een kabel trekken of hoe zit het precies?

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Je zou een schakelaar moeten hebben.

Mss heb je hier wat aan, halverwege gaat het over de schakelaar.

Grtz Ron.

Ik weet er als QP-rijder niet zo heel veel van, maar: volgens mij gaat het over de achterruitverwarming van de Hardtop. Op de kap van een ZZZ (elektrisch of niet) zit geen verwarming in het (plastic) ruitje....en ik geloof dat VROEM dat bedoelt?

Geplaatst:
Ik weet er als QP-rijder niet zo heel veel van, maar: volgens mij gaat het over de achterruitverwarming van de Hardtop. Op de kap van een ZZZ (elektrisch of niet) zit geen verwarming in het (plastic) ruitje....en ik geloof dat VROEM dat bedoelt?

:blink: net wat ik ook dacht.

Geplaatst:

De linker schakelaar is voor de achterruit verwarming ( ruitje in de hardtop)

z3stoel.jpg

Geplaatst:

Bedankt voor alle informatie!

Helaas nog niet veel verder... het gaat om de hardtop i.d.d. en de schakelaar kan ik daar niet plaatsen, z3 3.0, daar zitten de schakelaars van de stoelverwarming :blink:

Geplaatst:

Mmmm tussen de 2 stoelschakelaars zit toch nog de prefab ruimte voor een extra schakelaar.

Ik ben helaas geen techneut, maar lees ik uit de pdf nu goed dat de standaard kabel er eigenlijk al klaar ligt?

Hoeveel tijd kost het aanpassen ongeveer dan?

Geplaatst:

THX! In je omschrijving staat voor bj vanaf '99, de mijne is van 1997, zit er dan helemaal niks???

Schakelaar nummer al vast genoteerd, handig...!

Geplaatst:

Iets beter lezen! De witte, platte stekker zit erin vanaf '99 en vervangt dus de 'oude' zwarte stekker die op de derde foto staat.

Geplaatst:

Oeps, sorry!

Excuus: gisteren erg druk geweest met het ombouwen van een (nieuwe) radio/telefoon combi in de Z3!

Een pak van m'n hart dat er al wat zit!

Even resumé; als die stekker geplaatst wordt dan moet het normaliter automatisch werken?

Geplaatst:
ik kom nog met een foto

Kijk dat is mooi. laat die :thumbup: maar komen! :angry:

Geplaatst:
@Gooze waarom sluiten, ik kom nog met een foto en het geheel werkt nog niet....

Ik denk omdat Gooze het topic gestart is en antwoord op zijn vraag heeft?

Maar we laten het nog even open...

Geplaatst:
Zo ziet het bij mijn z3 eruit:

Precies genoeg plek voor zo'n mooie achterruitverwarmingschakelaar :kisstogether:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels is de schakelaar ingebouwd (zo simpel als beschreven) en het lampje ervan brandt en is net als de dashboardverlichting dimbaar. :surprise:

De achterruit verwarming doet het echter NIET :P

Nog even ter info: er heeft nooit een verwarming ingezeten.

Waar nu naar te kijken??

Geplaatst:
het lampje ervan brandt en is net als de dashboardverlichting dimbaar. :surprise:
Gaat het lampje ook feller branden als je de schakelaar op 'aan' zet?

Het lampje wordt namelijk gevoed uit twee verschillende circuits: eentje voor de binnenverlichting en eentje voor de 'hier komt de echte stroom om de ruit op te stoken'.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen