Ga naar inhoud

BBS velgen


NickT

Aanbevolen berichten

Geachte dames, heren,

Zo af en toe bekruipt mij het gevoel dat ik andere velgen wil hebben. Mijn voorkeur voor bepaalde designs strook echter niet helemaal met de inhoud van mijn portomonee op dit moment maar goed, wat 'nieuwe' velgen zijn voor mijn auto kunnen best de 'oude' velgen zijn van iemand anders natuurlijk. Dus zoeken op marktplaats. Om het gevonden aanbod beknopt te houden omvatten mijn zoektermen "Alpina Classic" of "BBS (CH, RX, RK)". Nu worden er heel veel velgen aangeboden en iedereen claimt 'échte' te hebben. De replica's schieten her en der naar boven, zelfs met logo's en inscripties heb ik het idee. Prima voor degene die ze zoeken, maar ik wil persé originele exemplaren (geen idee waarom eigenlijk, zit tussen de oren denk ik). Bij Alpina kan ik goed herkennen of het echte zijn (heeft me al meerdere ritten naar het noorden des land gescheeld), maar bij BBS weet ik niet waar ik op moet letten. Wie kan mij dit vertellen?

Ik dank u alvast voor de moeite!

Groeten Nick

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Waar je een verkoper altijd om moet vragen of er op de velg, een typenummer en BBS of alpina of welk merk je ook maar zoekt. Soms is het even zoeken, maar als je met een origine velg te maken hebt zal dit er altijd instaan.

Ook kun je het vaak merken aan de afmetingen en vooral aan de ET, namaak hebben vaak ET in veelvouden van 5, waar originele veel gevarieerder zijn en specifiek, zo bestaat er een AC Schnitzer velg met ET21,5.

Bij BBS ch staat het bijvoorbeeld aan de voorkant van de velg tussen de spaken, bij BBS le mans om de naafkap, bij Schnitzer en BMW vaak aan de binnen kant van de spaken. Let op ik heb wel eens Schnitzer velgen gehad waarvan de naafkap origineel was en de rest zo imitatie als het maar zijn kon.

Hier wat voorbeelden:

BBS CH:

IMG_2039.JPG

Schnitzer TYPV:

IMG_2141.JPG

BMW TYP 193:

IMG_0744.JPG

Breyton inspiration:

IMG_3896.JPG

Schnitzer TYP IV:

IMG_2501.JPG

BMW 220 M3

IMG_2729.JPG

Gewoon goed opletten en je gezonde verstand gebruiken,

Succes met zoeken

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.