Ga naar inhoud

Waar beginen met monteren van achterkant nieuwe kap?


Dirk59

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb vandaag mijn nieuwe kap thuisgekregen( voor mijn Z3 roadster 98 ).

Ik heb eerst even overal gaan kijken hoe ik ze moest vervangen, was wel even slikken, dit is niet zo eenvoudig he!

Doch heb ik toch alle moed ( of was het nu moet ?) bijeengeraapt en ben eraan begonnen.

Na een uurtje of 2 was de oude kap eraf.

Vervolgens heb ik na het schoonmaken van alle kit-resten de achterste grote plastiek strip volledig gekit en heb deze terug gemonteerd ( die strip met bovenaan de grote

rubber dichting die de achterzijde afschermd )

Dit kan nu een nachtje drogen, dus morgen ga ik beginnen met de montage van de nieuwe kap.

Dus wat er nu eerst moet gebeuren is het kitten van de grote gebogen lat en vervolgens moet hierop de rand ( onderkant achteraan ) helemaal rondom geniet worden.

Diegenen die al ooit een kap hebben vervangen weten waarover het gaat ( hoop ik toch, anders heb ik problemen :thumbup: )

Nu komt dus mijn vraag; dus die nieuwe kap moet volledig geniet worden en het is uiteraad heel belangrijk dat deze kap mooi in het midden en recht gemonteerd is; hoe doet men dat; kan ik

gewoon beginnen aan 1 zijde en stelselmatig verder en verder nieten totaan de andere kant of is het misschien beter om eerst het midden van de kap te bepalen en dan vanuit het midden te werken

naar de twee uiteinden toe? Ik veronderstel dat er toch altijd wel enige afwijking zit in de afmetingen van de kap ( enige milimeters, dus bestaat de kans dat wanneer ik aan één zijde begin ik op het einde lengte te kort kom of dat deze te lang is. ,Wie weet er welke manier de beste is?

Hartelijk dank voor het antwoord....en ik zal zeker en vast de foto's van het eindresultaat laten zien.

Groetjes...Dirk

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Ron;

Bedankt voor uw reactie; we hebben het inderdaad ook zo gedaan;

De nieuwe kap staat er op; het was een gigantisch werk!! Nu begrijp ik waarom een kap vervangen zoveel geld kost!

Ze zit mooi strak, nu nog hopen dat ze waterdicht is.

Ze spant eigenlijk iets te hard, bij het sluiten van de kap blijft die vooraan zo een centimeter op 4 van de voorkant af, dus moet ik iets meehelpen om de haken in de sluiting te laten grijpen

om ze volledig te sluiten. Doch ik ga eerst enkele weken afwachten, ik verwacht dat de kap zich nog iets zal zetten en misschien iets uitrekken, beter te strak dan een flodderdak.

Ik denk wel dat ik volgende keer de kap ga laten vervangen :thumbup: Dit was me iets teveel van het goede!

Groetjes Dirk

Link naar reactie
Ze spant eigenlijk iets te hard, bij het sluiten van de kap blijft die vooraan zo een centimeter op 4 van de voorkant af, dus moet ik iets meehelpen om de haken in de sluiting te laten grijpen om ze volledig te sluiten.

Groetjes Dirk

Dit was bij mij ook zo, het advies van Johan was om de kap 14 dagen de tijd te geven om zich te zetten op het frame

alvorens te openen.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.