Ga naar inhoud

Kapot achterruitje en alarmdefect


10-zzz

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren bij het reinigen van mn auto heb ik na het opwarmen en droogmaken het dak een stuk opgedaan en knapte mn achterruitje. Daar zit nu een grote scheur in, die ik voor nu even heb dichtgetaped. Erg vervelend natuurlijk, maar hiermee kwam een tweede vervelender probleem:

Als ik mn auto nu start gaat na ongeveer een minuut het alarm af, terwijl de motor draait. Ik moet de auto dan uit, weer op slot doen en opnieuw openen om het alarm uit te krijgen. Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

En weet iemand ook hoe ik het alarm compleet kan uitschakelen? Ik heb een uit DE geimporteerde Z3 uit 98 met origineel BMW fabrieksalarm, maar die Duitse handleiding is echt onduidelijk.

Alvast dank voor de hulp!

10-zzz

Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast Z3-Widebody

Zo zeg wat k*t!

Maar je ruitje knapte dus, toen je de kap opende?

Ik weet wel dat de sirene onder je motorkap zit, wellicht dat je een steker eruit kan trekken, of doorknippen.

Al is dat laatste nogal drastisch.

Overigens dacht ik dat er affabriek 'n startonderbreker op zat, maar blijkbaar niet dus.

Link naar reactie

Yep ruitje knapte in 1 keer van boven tot onder, 1 grote scheur in het plastic.

Ik heb al eerder een probleempje met mn alarm gehad, toen de hellingsensor kapot ging, die is inmiddels uitgeschakeld - doordat de verschillende andere sensoren een eventueel wegtakelen van de auto ook detecteren. Ik weet waar het alarm zit, maar die stekker kan er niet zomaar uit.

Heb wel al eerder pogingen gedaan om het alarm uit te schakelen. Probleem is echter dat de auto blijkbaar na het starten alle circuits naloopt om te kijken of het nog werkt en er dan ergens iets fout gaat waardoor het alarm afgaat.

Link naar reactie

Tjee, jij bent bij het reinigen wel tekeer gegaan dan :lol: .

Ik heb echt geen flauw idee hoe je alarm af kan gaan terwijl de motor draait. En hoe je het alarm compleet uitzet, weet ik ook niet :rolleyes: . Maar je verzekering gaat dat mogelijk niet leuk vinden.

Misschien dat Ruud (Roodkapje) nog tips heeft???

Maar heb jij een (Duitstalige) handleiding voor het alarm? Ik heb ook een '98-er uit D, maar geen handleiding van het alam. Je

maakt me nieuwgierig... Het Duits is voor mij geen probleem (om te lezen dan, bedoel ik :rolleyes: ).

Overigens: het ruitje is te vervangen, het zit erin geritst. 't Is wel een gedoe hoor. Ik heb het Ruud laten doen.

Kreeg trouwens ook nog wat vergoed van de verzekering, tot mijn eigen verbazing. Zat wel een eigen risico bij.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Je kan proberen.. (maar sommige vinden het niet netjes)

door het te claimen bij je verzekering (het ruitje) gewoon aangifte doen van inbraak in de auto, waarbij ze via je achteruit naar binnen zijn gegaan?!

Nooit vandalisme opgeven, maar altijd inbraak.

Wat betreft het alarm.. je kan ermee naar roodkapje of een garage..

Die kunnen hem ook uitlezen...

Link naar reactie
Ik heb al eerder een probleempje met mn alarm gehad, toen de hellingsensor kapot ging, die is inmiddels uitgeschakeld - doordat de verschillende andere sensoren een eventueel wegtakelen van de auto ook detecteren.

Ik had ook problemen met de hellingsensor, maar heb die gewoon vervangen.

Wat je bedoelt met "doordat de verschillende andere sensoren een eventueel wegtakelen van de auto ook detecteren" begrijp ik niet. Kun je dit toelichten?

Ik weet waar het alarm zit, maar die stekker kan er niet zomaar uit.

Ik meen me te herinneren dat er gewoon een stekkertje aan die sirene zit.

Ik weet alleen niet wat er gebeurt als je die stekker eruit trekt (als het alarm is uitgeschakeld): het zal geen invloed hebben op de alarmtoestand van de auto.

Als het alarm is ingeschakelt is het wel feest als je die stekker lostrekt: dan gaat de sirene tekeer op de ingebouwde batterij :rolleyes: .

Link naar reactie
Ik had ook problemen met de hellingsensor, maar heb die gewoon vervangen.

Wat je bedoelt met "doordat de verschillende andere sensoren een eventueel wegtakelen van de auto ook detecteren" begrijp ik niet. Kun je dit toelichten?

de bewegingssensor zou het alarm ook moeten doen afgaan, dus heb ik de hellingsensor niet laten vervangen, maar uit laten zetten.

volgens mij kan dat stekkertje bij mijn alarm er niet zomaar uit, of dat ik daar vorige keer niet bij kon komen, er was in ieder geval iets mee.. en het is natuurlijk ook niet de meest ideale situatie..

eigenlijk zou ik dus nog het meest geholpen zijn met iemand die me kan vertellen waarom mn alarm af gaat haha :rolleyes:

Link naar reactie

Onder je verwarmingsknoppen, aan een van de zijkanten de schroeven loshalen, dat vind je hopelijk tussen alle rommel een kassie met een schroefie. da's de bewegingssensor. die kan je afstellen qua gevoeligheid door aan het schroefje te draaien. Misschien weten de forumarchelogen nog wel een mooi topic voor je te vinden. Zoniet dan ga jij de "zoeken" functie ontdekken!

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dat kan natuurlijk, dat je een nieuwere versie hebt :newblush:

Wat ik zou doen.. is het volgende;

Je gaat gewoon in je auto zitten, doet hem opslot.. en wachten...

tot er iets gaat loeien, of niet :schater::thumbup:

Link naar reactie
Dat kan natuurlijk, dat je een nieuwere versie hebt :newblush:

Wat ik zou doen.. is het volgende;

Je gaat gewoon in je auto zitten, doet hem opslot.. en wachten...

tot er iets gaat loeien, of niet :schater::thumbup:

Meen je dat nou? en wat houdt nieuwere versie dan in?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Word ik nou in de zeik genomen? :newblush: haha..

Dat je een nieuwere versie alarm/auto hebt, en wellicht dat je transponder in de sleutel zit..

en zodoende niet meer het sleutel hanger principe hebt.. maar dat het dus in je sleutel zit ingebouwd.. :thumbup::schater:

ohja, en natuurlijk meen ik het..

je alarm dient af te gaan, als er beweging oid in de auto plaats vindt,.. als hij/zij ;) op het alarm staat

Link naar reactie
Word ik nou in de zeik genomen? :thumbup: haha..

Dat je een nieuwere versie alarm/auto hebt, en wellicht dat je transponder in de sleutel zit..

en zodoende niet meer het sleutel hanger principe hebt.. maar dat het dus in je sleutel zit ingebouwd.. ;) :schater:

Nee nee , ik neem je niet in de p.s. echt een serieuse vraag .

ik hoor zoveel over alarm ,ik kan dat in de mijne niet vinden

:newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.