Ga naar inhoud

platte batterij


wesp

Aanbevolen berichten

het moest er toch eens van komen. Gisteren wou ik de coupé nog eens buiten halen (omdat het al zo lang geleden was), en brute pech. hij startte niet meer. Batterij was duidelijk veel te zwak om de motor aan de praat te krijgen.

Dus dan maar de batterijlader aan gehangen.

Maar ik vrees er voor dat het uiteindelijk een nieuwe batterij zal worden.

Waar mag ik mij dan aan verwachten , als ik de oude d'er uit heb gehaald en de nieuwe aankoppel ?

Alarm dat afgaat ?

radio die niet meer werkt ?

Nog iets anders ?

bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Moeielijk.

Als dit wilt voorkomen, kun je de accu en de accuklemmen los maken, klemmen wel op de accu laten,

dan de acculader op de klemmen zetten, accuklemmen en lader van de accupolen halen[letop dat de klemmen elkaar en de + het chasis niet raken].

Accu verwijderen en nieuwe plaatsen , accuklemmen terug plaatsen en lader verwijderen dan alles vast zetten.

Makkelijk.

Accu los, nieuwe erin. Gaat het alarm dan uitzetten, radiocode invoeren en eventueel de zenders opnieuw instellen.

En als je de ZZZ langer weg zet een druppellader aansluiten.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Batterij was duidelijk veel te zwak om de motor aan de praat te krijgen.

...

Waar mag ik mij dan aan verwachten , als ik de oude d'er uit heb gehaald en de nieuwe aankoppel ?

Alarm dat afgaat ?

radio die niet meer werkt ?

Ik maak eruit op dat de accu nog een beetje power over heeft, maar niet genoeg om de motor te starten. Dan heb je waarschijnlijk wel het alarm kunnen uitschakelen, dus die gaat ook niet meer af als je daarna de accu loskoppelt.

De radiocode zul je - als het een standaard BMW radio is - wel nodig hebben. Die staat op de radiopas die je erbij gehad hoort te hebben. En anders misschien op de radio zelf. En anders kunnen wij je misschien helpen als je ons het serienummer geeft. Als dat niet lukt, zul je even langs de dealer moeten, die doet daar ook niet moeilijk over.

Link naar reactie
Ik maak eruit op dat de accu nog een beetje power over heeft, maar niet genoeg om de motor te starten. Dan heb je waarschijnlijk wel het alarm kunnen uitschakelen, dus die gaat ook niet meer af als je daarna de accu loskoppelt.

De radiocode zul je - als het een standaard BMW radio is - wel nodig hebben. Die staat op de radiopas die je erbij gehad hoort te hebben. En anders misschien op de radio zelf. En anders kunnen wij je misschien helpen als je ons het serienummer geeft. Als dat niet lukt, zul je even langs de dealer moeten, die doet daar ook niet moeilijk over.

er hangt momenteel een druppellader aan; ga een dag of twee wachten en dan zien of hij volledig opgeladen is. Zoniet koop ik dan maar een andere batterij.

de radiocode: daar ben ik niet zeker van dat ik die heb. Maar dat zie ik dan wel. Zal alle papieren moeten doorzoeken.

bedankt voor de info

Link naar reactie
  • 2 weken later...

probleem bij een drupellader is dat hij maar zeer mininiem bijlaadt, kan zijn dat 't genoeg is natuurlijk.

maar zou anders in den dag er een iets zwaardere lader aanhangen als je kunt.

wel niet snachts laten aanstaan of langer dan een dag (kans dat de batterij kookt)

Link naar reactie

wat je nodig hebt is een lader met een druppelstadn (lees max laadspanning 13,5v of zo)

een normale stand (lees 14,2 v (dampspanning)

en missschien een snellaadstand

even naar de hornbach die hebben er 1 van net €50 en die is prima voor huis tuin en keuken toepassingen.

Link naar reactie
Bedankt voor alle info;

heb uiteindelijk een nieuwe batterij moeten aanschaffen.

Maar ga vanaf nu toch wel regelmatig een druppellader aanhangen.

Is één keer per maand een paar dagen genoeg ? Of moet hij vaker ?

Nog vergeten te vermelden: de Z wordt uitermate weinig gebruikt (zonde). +/- 1500 km/jaar

Link naar reactie
En wat wordt er verstaan onder een slechte druppelaar ?

1 dat uw batterij niet 'overlaadt' zodat het gevaarlijk is.

Deze laden bij als de spanning zakt en 'druppelen' dan langzaam bij.

Eens weer op max spanning slaagt deze af. zodat de batterij eigenlijk altijd ontladen en beladen wordt.

grtz

Link naar reactie

Er zullen er vast meer zijn, over deze is op het forum in ieder geval een mening gegeven.

Ik zie nu trouwens dat ze dat een 'onderhoudslader' noemen en geen 'druppellader'. Hoe dan ook, ik zou in jouw situatie naar zoiets op zoek gaan. Zelf nog een beetje Googlen en rondvragen kan nooit kwaad!

Link naar reactie
Kent er iemand merk(en) van druppelladers die je best niet koopt ?

Of gemakkelijker: welke koop je best wel ?

Ik heb de optimate 4 gekocht bij een motorzaak, perfect apparaat met heel veel goede functies. (+/- 65 euro)

Beschrijving:

De fabrikant van ’s wereld bekendste acculader, Tecmate, heeft de opvolger van de huidige generatie OptiMates aangekondigd. Feedback verkregen van meer dan 1 miljoen OptiMate gebruikers en gebruik van “state of the art” technieken waren het uitgangspunt van deze volledig vernieuwde en krachtigere Optimate 4. De centrale microprocessor moet voor een optimaal herstel, opladen, testen en onderhouden van alle lood-zuur accu’s waaronder AGM, MF en GEL accu’s zorgdragen.

Grootste verandering ten opzichte van zijn voorganger is, naast de weersbestendige behuizing, het modern vormgegeven display met meerdere LED's. Naast opladen voorziet de Optimate 4 in een functie die de kwaliteit van je accu controleert. Daarnaast is nu afleesbaar met hoeveel Ampère de accu wordt geladen.

Verder is de Optimate 4 voorzien van een op de accu te monteren laadkabel, waarvan de connector is voorzien van een spatwaterdichte behuizing. Hierdoor hoef je niet meer persé de accu te demonteren (of je motor half te slopen om bij de accu te komen) om de Optimate aan te sluiten. Verder is de Optimate 4 standaard voorzien van muurbevestiging.

De Optimate 4 is geschikt voor alle 12 Volt lood-zuur accu’s waaronder AGM, MF en GEL van 2 tot 50 Ah.

De Optimate 4 is een spatwaterdichte onderhoudslader die speciaal voor motorbatterijen werd ontworpen. Alle 12V batterijen van 2.5 tot 32 Ah weet hij met zijn unieke 5-staps laadalgoritme perfect te onderhouden, of het nu gewone vulbatterijen, onderhoudsvrije of GEL-batterijen zijn. De Opimate 4 beschikt zelfs over een temperatuursensor zodat de laadstroom kan aangepast worden aan de omstandigheden. De Optimate 4 houdt de batterij in topvorm zodat er geen sulfatie kan optreden, en wanneer dit toch al gebeurd is, kan de Optimate nog zoden aan de dijk brengen.

uptimate4.jpg

Werkt perfect

Link naar reactie

Klinkt als een tof ding, maarre.... ik weet niet hou nauw dat komt:

01 BMW battery70AH

Dat de battery 70 AH uur is en de lader maximaal 50 AH heb ik niet als probleem ervaren.

De druppellader hangt er nu al zo'n 3 maanden aan en hij houd de accu keurig geladen en werkt zijn testprogrammatjes ook keurig af.

Als de accu leeg is zal het langer duren voor hij geheel geladen is, de lader laad op volledig vermogen maximaal een cycle van 24 uur en reset zich dan om oververhitting tegen te gaan.

Ik heb in het begin regelmatig gekeken en nooit gemerkt dat de lader warm wordt ook al laad hij al langere tijd op vol vermogen.

Ik ben er dik tevreden over.

Voor mijn motor heb ik een voorganger van de optimate 4 en deze motor heeft een gelaccu uit 2001 en is nog nooit vervangen.

Grrroeten Ad

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo,

In navolging op jullie discussie: waar kan ik een druppellader aanschaffen?

Het is voor mijn Z3 die in de parkeergarage staat.

Ik weet niet hoe ver de parkeergarage van je huis is, want ik denk niet dat je standaard druppelladers kunt kopen met 500 meter snoer.

Op hout of gas gestookt heb ik ze ook nog niet gezien.

Je zult minimaal een 220 stopcontact nodig hebben in de naaste omgeving

Groeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.