Ga naar inhoud

Aanschaf BMW 3 serie touring


ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

Het is even geleden dat ik voor de laatste keer heb ingelogd maar we zijn er weer! En met een vraag. Ik sta op het punt om een andere auto aan te schaffen voor woon-werk verkeer. Het gaat na een 3 serie touring worden. Automaat. Vandaag ben ik gaan proefrijden in eentje echter het was net als of ik in een asbak zat :drank:

Ik twijfel nu tussen twee overgebleven kandidaten. Wellicht dat jullie me kunnen helpen een keuze te maken

De eerste is de asbak. Een 318D met 217.000 KM op de teller. Zie onderstaande link

318D Touring

De tweede is een 320D met iets meer op de teller maar wel weer mooier uitgevoerd. O.a 16:9 navigatie. Zie link

320 D Touring

Beide hebben nogal wat kilometers op de teller maar daar is de prijs uiteraard ook naar. Daar komt dan ook direct mijn vraag op neer. Is een BMW met die kilometerstand nog acceptabel? Hoeveel kilometers - bij juist onderhoud - kan een motor als deze hebben?

Dank voor jullie hulp!

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Km-stand is inderdaad niet min, maar indien de wagen stipt is onderhouden, en de meeste km's op de autosnelweg gereden zijn, kunnen deze motoren zelfs het dubbel aan.

Link naar reactie

Even vlug gekeken Zou ik voor de 320 gaan, mede door de vermelding van kras en schadevrij.

Kijk ik even niet naar de kleur, de blauwe vind ik mooier, maar de 320 is ook een stuk krachtiger onderin.

Als die motoren normaal warmgereden, bereden en onderhouden Zijn gelden Ze Zo'n beetje als onverslijtbaar.

Voor de aankoop grondig laten keuren Zou ik wél doen.

Edit: Ben je blij met Barichello en Hülkenberg?

Link naar reactie

Die 320d ziet er inderdaad beter uit. Als je er wat strakkere velgen op gooit zou ie nog strakker zijn.

Ik volg Frido

Mee uitkijken, voor je het weet zie Zedri's koplampen waar je een moment daarvoor nog de achterlichten zag! :drank:

Link naar reactie
Het is even geleden dat ik voor de laatste keer heb ingelogd maar we zijn er weer! En met een vraag. Ik sta op het punt om een andere auto aan te schaffen voor woon-werk verkeer. Het gaat na een 3 serie touring worden. Automaat. Vandaag ben ik gaan proefrijden in eentje echter het was net als of ik in een asbak zat :drank:

Dank voor jullie hulp!

Als het geen automaat 'moet' zijn, en je liever met een 'echte' versnellingsbak rijdt, dan kan de 320D van mij in aanmerking komen.

Originele 'M' bumper, ingebouwde GPS met groot scherm, 18' velgen, met nieuwe banden, enz. Te koop wegens aanschaf van de Z3 Coupé, en met afstand een van de betere auto's die ik ooit had. (Nooit in gerookt)

Bij interesse een PM (hij staat (nog) niet op het internet

Link naar reactie
Even vlug gekeken Zou ik voor de 320 gaan, mede door de vermelding van kras en schadevrij.

Kijk ik even niet naar de kleur, de blauwe vind ik mooier, maar de 320 is ook een stuk krachtiger onderin.

Als die motoren normaal warmgereden, bereden en onderhouden Zijn gelden Ze Zo'n beetje als onverslijtbaar.

Voor de aankoop grondig laten keuren Zou ik wél doen.

Edit: Ben je blij met Barichello en Hülkenberg?

Heel blij :drank:

Link naar reactie
Als het geen automaat 'moet' zijn, en je liever met een 'echte' versnellingsbak hebt, dan kan de 320D van mij in aanmerking komen.

Originele 'M' bumper, ingebouwde GPS met groot scherm, 18' velgen, met nieuwe banden, enz. Te koop wegens aanschaf van de Z3 Coupé, en met afstand een van de betere auto's die ik ooit had. (Nooit in gerookt)

Bij interesse een PM (hij staat (nog) niet op het internet

Je hebt PM :drank:

Link naar reactie
Je hebt PM :P

En jij hebt een mail naar je persoonlijk adres :newblush:

Link naar reactie

Check even op:

http://www.e46.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=3581

http://www.bmwportal.nl/post144385.html

Daar heb ik een soortgelijke vraag geplaatst. Ook ik ben op zoek naar een 3-serie touring. Op deze for wellicht nog meer info voor je te vinden. Op http://www.e46.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3608 zelfs een topic over waar op te letten bij de aanschaf van een e46.

Link naar reactie

de motoren kunnen zeker de km,s wel aan

het gaat eerder om de automaat.

de bakken die bmw gebruikt zijn niet allemaal even goed

de bak voor de e39 bv is een goed voorbeeld van verkeerd materiaal het gaat hierbij om zf bakken die op longlife olie draaien die volgens bmw nooit ververst hoeven te worden,alleen is helaas vaak gebleken dat dit niet altijd goed gaat.

deze bakken worden geloof ik ook bij de e46 gebruikt.

Link naar reactie
de motoren kunnen zeker de km,s wel aan

het gaat eerder om de automaat.

de bakken die bmw gebruikt zijn niet allemaal even goed

de bak voor de e39 bv is een goed voorbeeld van verkeerd materiaal het gaat hierbij om zf bakken die op longlife olie draaien die volgens bmw nooit ververst hoeven te worden,alleen is helaas vaak gebleken dat dit niet altijd goed gaat.

deze bakken worden geloof ik ook bij de e46 gebruikt.

De mijne was ook automaat tot nu toe geen enkel gebrek gehad gelukkig.

Link naar reactie

Misschien mag ik ook een duit in het zakje doen als e46 rijder.

Er zijn toch wel een paar dingen waar je heel erg goed op moet letten. Even heel sumier:

1. subframe. Auto's voor 2001 hebben een zwakker subframe. Het kan een probleem vormen bij de auto's met wat meer vermogen. BMW repareert gratis als je auto niet ouder is dan 10 jaar.

2. draagarmen en andere rubbers. Blijkbaar heeft BMW bij de lichting e46 en Z4 toch redelijk slechte kwaliteit rubbers gebruikt. Is een bekend probleem. Zo had mijn 330 uit 2003 al totaal slappe draagarmrubbers en de fusees waren ook niet meer jedat.

Wel even een reparatie van nieuwe draagarmen meetellen (253 euro bij autoteileman.de op ebay, plus kosten roodkapje en daarna uitlijnen)

3. erg belangrijk, de swirlflaps. Staat een enorm topic over op e46forum.nl. kortweg: de plastic flapjes in het inlaatspruitstuk (zorgen voor een mooier koppelverloop en betere uitstootwaardes) willen wel eens afbreken als ze wat ouder worden. Dan komt het in de motor en dan kun je je voorstellen wat voor schade dat gaat geven. Een oplossing is weghalen (dat doen er veel) maar ik heb ook wel begrepen dat het de motorloop en het verbruik kan beinvloeden (soms ook niet eigenaardig genoeg) Een andere oplossing is dus preventief vervangen. Kost je ook een paar honderd euro. Sommigen rijden echter ook probleemloosdoor to ver boven de 2 ton.

4. Ik hoor het inmiddels van alle kanten: Een e46 rijdt gewoon minder dan een e36. Gewoon nerveuzer. Ik heb dat inmiddels ook ervaren en heb er al veel moeite voor gedaan het te verbeteren. Een Z3 zal het nooit worden ben ik inmiddels achter.

succes met zoeken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.