Ga naar inhoud

Wielen verwisselen


MKR

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de wielen van de Z3 vervangen door de Z-star velgen die ik nog op zolder had liggen, hebben wat smallere banden, lijkt met wel lekker voor de winter en ik heb de velgen een nano-coating gegeven wat ik ook wel eens wil uitproberen of dat helpt voor het schoonhouden van de velgen. Wat mij echter opviel is dat na het loshalen van de bouten de velg met geen mogelijkheid van de trommel is te krijgen, daar moet je echt even flink met de rubberhamer aan de binnenkant slaan om hem los te krijgen. Als je onderweg een wiel wil verwisselen moet er dus wel een rubberhamer in de boorduitrusting zitten. Is dit normaal of zijn er andere tips?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

yep komt vaak voor

het zit m in de naaf /naafgat verbinding.

de velgen corroderen daar een beetje en de naaf wil nog wel eens wat roesten ,en dan gaat de boel klemmen.

goed schoonmaken met een staalborstel,en een beetje kopervet of antieseize erop en de volgende keer komt de velg er zo af.

(sommige auto,s met abs hebben last van het kopervet,antiseize geeft geen problemen anti seize

Link naar reactie

Als je twee keer per jaar wisselt (van zomer- naar wintervelgen en terug) wordt dat misschien minder? Als ik ze losschroef, valt de velg er zo af. En ze zitten toch echt met het juiste aanhaalmoment vast.

Link naar reactie

Wat mij echter opviel is dat na het loshalen van de bouten de velg met geen mogelijkheid van de trommel is te krijgen, daar moet je echt even flink met de rubberhamer aan de binnenkant slaan om hem los te krijgen. Als je onderweg een wiel wil verwisselen moet er dus wel een rubberhamer in de boorduitrusting zitten. Is dit normaal of zijn er andere tips?

Link naar reactie
Ik mag hier niet reageren zonder tekst, maar eigenlijk moet hier alleen dit staan : :thumbup::thumbup:
Er zal mij wel iets ontgaan. Ik heb gewoon de standaard wielbouten erin zitten voor zover ik weet.

Bestaan er dan überhaupt rek-wielbouten??

Link naar reactie
Als je twee keer per jaar wisselt (van zomer- naar wintervelgen en terug) wordt dat misschien minder? Als ik ze losschroef, valt de velg er zo af. En ze zitten toch echt met het juiste aanhaalmoment vast.

klopt !

en ook al draai je ze oerentvast dan gaan ze nog niet op de naaf klemmen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.