Ga naar inhoud

z4 van partikulier kopen


gooze

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een Z4 te kopen .

Op de diverse site's staan er verschillende te koop. Momenteel heb ik een geimporteerde uit de BRD op het oog die door een partikulier wordt aangeboden, ik vermoed dat het een handelaar is omdat de auto begin september 2009 geregistreerd is.

Omdat ik zelf onvoldoende kennis van zaken heb wil ik de auto laten keuren.

Nu heb ik zelf onlangs zelf mijn auto verkocht en de koper liet ook een aankoopkeuring uitvoeren die ik zelf ook bijgewoond heb. Ik vond de keuring echter niet zoveel voorstellen, dus vraag mijzelf af wat de beste optie is.

Keuring laten doen door ANWB DEKRA of door een BMW dealer, zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben of mij van advies kunnen voorzien ?

Oh, ja wat is de berste keuze 2.0 2.2. 2.5 of 3.0 het gaat mij met name om het lekkere touren met het kappie open over de dijkies.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Deze week mijn Z3 ;) ingevoerd, piece of cake <_< Direct langs de RDW Venlo gereden (zonder afspraak) en alles binnen een paar uur gregeld.

Een recente TüV/DEKRA keuring en een ASO (uitlaatgasmeting) voldoen prima. Kijk of de onderhoudsintervallen in het onderhoudsboekje en de kilometerstand klopt.

Ga verder af op je eigen gezichtsvermogen en controleer op olielekkage, chassis, komt slijtage stoelen/stuur/pedalen overeen met de km-stand, stuurspeling, speling aandrijflijn, remmenslijtage, enz. enz. Laat hem ook even op de brug zetten.

Ik zou inderdaad wel voor een 6-pitter gaan. (heb nog een Z3 in de aanbieding ;) ) Daar kun je heerlijk mee cruisen en af en toe lekker mee knallen.

Veel succes

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik ben het eens met MDS Z3 2.8, als het om PK's en cylinders gaat dan is mijn motto: beter mee verlegen dan om verlegen.

<_<

wat is om verlegen? ;)

Vroegâh zei ik ook altijd dat het ging omweren.. ;)

maar die gein terzijde..

Uiteraard voor een straight 6 gaan, krijg je nooit spijt van.

Link naar reactie
Ga verder af op je eigen gezichtsvermogen en controleer op olielekkage, chassis, komt slijtage stoelen/stuur/pedalen overeen met de km-stand, stuurspeling, speling aandrijflijn, remmenslijtage, enz. enz. Laat hem ook even op de brug zetten.
En omdat niet iedereen weet waar je dan moet kijken kun je bij de Dekra een aankoopkeuring laten doen door iemand die wel iets van auto's afweet. Ik heb destijds een Dekra keuring erop losgelaten en die heeft een stuurspeling geconstateerd die ik niet merkte. Deze heeft de verkoper gelijk de volgende dag laten herstellen. Achteraf begreep ik pas dat er verschil is tussen een gewone Dekra-keuring en een aankoopkeuring (nog iets uitgebreider).

En misschien heeft Roodkapje wel weer eens zin <_< om uit zijn Groene Hart te komen en mee te gaan naar het Zwarte Woud. Gewoon vragen. Heb je in ieder geval een betrouwbaar oordeel, alleen waar haal je dan de hele tijd koffie vandaan? :schater: (die Duitse koffie smaakt toch anders...)

Link naar reactie
Ik overweeg een Z4 te kopen .

.....

Keuring laten doen door ANWB DEKRA of door een BMW dealer, zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben of mij van advies kunnen voorzien ?

Ik zou de verkopende partij een keuring laten doen bij de ADAC (duitse anwb) is niet heel duur en zowieso handig voor de verkoper. Als hij jou de papieren faxt weet je al een hoop. Heb ik ook gedaan.

Link naar reactie
Ik overweeg een Z4 te kopen .

Op de diverse site's staan er verschillende te koop. Momenteel heb ik een geimporteerde uit de BRD op het oog die door een partikulier wordt aangeboden, ik vermoed dat het een handelaar is omdat de auto begin september 2009 geregistreerd is.

Omdat ik zelf onvoldoende kennis van zaken heb wil ik de auto laten keuren.

Nu heb ik zelf onlangs zelf mijn auto verkocht en de koper liet ook een aankoopkeuring uitvoeren die ik zelf ook bijgewoond heb. Ik vond de keuring echter niet zoveel voorstellen, dus vraag mijzelf af wat de beste optie is.

Keuring laten doen door ANWB DEKRA of door een BMW dealer, zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben of mij van advies kunnen voorzien ?

Oh, ja wat is de berste keuze 2.0 2.2. 2.5 of 3.0 het gaat mij met name om het lekkere touren met het kappie open over de dijkies.

Hoi Gooze,

2 weken terug heb ik een Z3 met 3.0 aangeschaft, ook via een particulier (NL). Hiervoor heb ik een DEKRA keuring uit laten voeren, DEKRA schijnt een technischer check uit te voeren dan de ANWB / ADAC. Ik was er iig tevreden over! :P

Ze letten ook op opgegeven kilometrage tov slijtagenivo, niet onbelangrijk. Ik zou ook even een BMW dealer bellen, met het chassisnr. (laatste 7 letters/cijfers) kunnen ze achterhalen hoe de auto af fabriek geleverd is. Dan weet je ook iets over wat er evt aan verbouwd is..

Wat betreft motorkeuze, als je nu over een 6 cil twijfelt ga je spijt krijgen wanneer je een 4 cil koopt, met name voor cruisen is de 6 cil lekker soepel en dat is heel relaxed rijden <_<

Bij zo'n beetje elk toerental power genoeg (wat betreft de 3.0 dan).

Succes! :foto:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.