Ga naar inhoud

Problemen met centrale deurvergrendeling / elek. ramen / binnenverlichting


marc cabrio

Aanbevolen berichten

Hallo,

Misschien een lastige vraag maar ik kom er niet uit. Vanmorgen was er nog niets aan de hand maar vanmiddag deed de afstandsbediening van de cv het niet meer... althans dat dacht ik.

Het probleem is het volgende;

- deuren sluiten niet meer met de afstandsbediening (batterij reeds vervangen, reserve sleutel getest, 3x zekering vervangen voor andere)

- elektrische ramen doen het niet meer

- binnenverlichting bij het openen van de deur werkt ook niet meer

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Het betreft een z3 2.8 coupe.

Alvast bedankt voor de reacties

Groeten,

Marc

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien een lastige vraag maar ik kom er niet uit. Vanmorgen was er nog niets aan de hand maar vanmiddag deed de afstandsbediening van de cv het niet meer... althans dat dacht ik.

Het probleem is het volgende;

- deuren sluiten niet meer met de afstandsbediening (batterij reeds vervangen, reserve sleutel getest, 3x zekering vervangen voor andere)

- elektrische ramen doen het niet meer

- binnenverlichting bij het openen van de deur werkt ook niet meer

De vraag is niet zo moeilijk hoor :blink: .

Je schrijft dat je de 3x een zekering vervangen hebt. Maar was dat omdat de zekeringen kapot waren of heb je ze voor de zekerheid vervangen?

Gezien het feit dat je centrale vergrendeling niet meer werkt en de ramen niet en de binnenverlichting niet, gok ik erop dat je sluiting hebt in de bedrading van je deur. Daar waar ze van de carosserie de deur in gaat is de kabelboom mogelijk beschadigd.

Overigens: bij mijn 2.8 kan ik de ramen ook sluiten van buitenaf met behulp van de sleutel en de 'comfortsluiting'. Uit nieuwsgierigheid: werkt dit bij jou ook niet?

Link naar reactie
De vraag is niet zo moeilijk hoor :blink: .

Je schrijft dat je de 3x een zekering vervangen hebt. Maar was dat omdat de zekeringen kapot waren of heb je ze voor de zekerheid vervangen?

Gezien het feit dat je centrale vergrendeling niet meer werkt en de ramen niet en de binnenverlichting niet, gok ik erop dat je sluiting hebt in de bedrading van je deur. Daar waar ze van de carosserie de deur in gaat is de kabelboom mogelijk beschadigd.

Overigens: bij mijn 2.8 kan ik de ramen ook sluiten van buitenaf met behulp van de sleutel en de 'comfortsluiting'. Uit nieuwsgierigheid: werkt dit bij jou ook niet?

Hoi,

Zekeringen heb ik vervangen uit voorzorg. Zo te zien waren de "oude" nog wel goed maar toch maar voor de zekerheid even gecheckt.

Geen idee, wat betreft de comfortsluiting. Ik dacht niet dat dat erop zat.

De ramen reageren nu niet meer. Gelukkig stonden ze wel in "gesloten" stand.

Ik zal eens kijken of ik iets kan zien qua kabelboom. Klinkt wel als langs de garage gaan dus.

I.i.g. bedankt voor je reactie.

Gr. Marc

Link naar reactie
Zoekfunctie gebruiken: comfortsluiting.

Hallo zzz liefhebbbers. Afgelopen aug zelf een Z3 gekocht. Bj april 1999, 1.9, uitvoering fidji green. En sindsdien veel km gereden en veel gelezen op dit forum over deze auto's. Mijn complimenten aan het forum. Heel leerzaam. Nu heb ik een vraag over de asftandsbediening van de centrale deurvergrendeling. Deze werkt namelijk niet. Met sleutel werkt alles perfect (ook het sluiten van de ramen). Volgens de garagehouder (ik heb 6 mnd garantie) is de auto niet voorbereid voor afstandsbediening. Dat lijkt mij vreemd toe: ik heb wel 2 originele bmw sleutels met 3 drukknopjes erop. Er gaat zels een rood lampje in de sletel branden wanneer je op een knopje drukt. <_<

Mijn vraag: hoe kan ik zien of de auto voorbereid is voor deze afstandsbediening? Waar zit de ontvanger / antenne ? Mogelijk dat dara een defect zit.

Graag jullie hulp zodat ik met de garage verder kan. Alvast bedankt voor de reacties. :kisstogether::blink:

Bert.

Link naar reactie
Mijn vraag: hoe kan ik zien of de auto voorbereid is voor deze afstandsbediening? Waar zit de ontvanger / antenne ? Mogelijk dat dara een defect zit.

Loopt er een "kabeltje" naar je binnenspiegel?

Link naar reactie
Hoe kan ik het gemakkelijkst zien of er een draadje naar de spiegel gaat?

Dan gaat er een kabel van achter je binnenhemelverlichting naar je spiegel, in een soort rubber "buisje". Niks losdraaien!

Ja, is de goede kleur :thumbup:

wow! Geeft ie ook licht in het donker? :thumbup:

Link naar reactie
Dan gaat er een kabel van achter je binnenhemelverlichting naar je spiegel, in een soort rubber "buisje". Niks losdraaien!

wow! Geeft ie ook licht in het donker? ;)

Bedankt voor jullie reacties. :thumbup:

Ik ga vanavond op zoek naar draadje / ontvanger in de spiegel.

wordt vervolgd..... :thumbup:

Link naar reactie
Dan gaat er een kabel van achter je binnenhemelverlichting naar je spiegel, in een soort rubber "buisje". Niks losdraaien!

wow! Geeft ie ook licht in het donker? :thumbup:

Helaas gaat er bij mij geen kabeltje richting de spiegel. Zou ook niet kunnen: de spiegel zit rechtsreeks op de voorruit "geplakt"

door middel van een metalen plaatje waar de spiegel opgedraaid wordt.

Kan het zijn dat de ontvanger op een andere plaats gemonteerd is (bv bij antenne radio??)

Link naar reactie
Helaas gaat er bij mij geen kabeltje richting de spiegel. Zou ook niet kunnen: de spiegel zit rechtsreeks op de voorruit "geplakt"

door middel van een metalen plaatje waar de spiegel opgedraaid wordt.

Kan het zijn dat de ontvanger op een andere plaats gemonteerd is (bv bij antenne radio??)

fotootje...... spiegel.jpg

Helaas........lukt mij niet een foto te plaatsen.

aangepast door Tja
Link naar reactie
In de foto van Ron staat een pijltje bij de rubber tule waarin de bedrading naar de electronica in de spiegel zit.

Bij mij ontbreekt de rubber tule. In de spiegel zit ook geen doorvoer.

Dan zal er wel geen electronica voor de afstandsbediening in de spiegel verwerkt zitten.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Ps: het was de juiste foto: waarom lukte het mij niet deze te plaatsen? Gaf bij mij

een foutmelding.

Link naar reactie
binnenspiegel1.jpg

Zoals je ziet zijn alle z3 binnenspiegels op de voorruit geplakt.

Grtz Ron

Ik weet dat bij de coupe van Frank (aka Per K) er precies zo'n kabeltje naar de spiegel loopt. Hij heeft af fabriek alarm. Ik heb in de coupe een achter gemonteerd BMW alarm (heb dan ook een losse sleutel en een losse alarm-afstandbediening) en dus ook geen kabeltje naar de spiegel (alarm-box zit boven dashboardkastje aan de passagierskant.

dus: Ron heeft jou Z een af-fabriek gemonteerd alarm?

Link naar reactie
Yep alarm is ab werk geliefert, alles zit in de sleutel.

Grtz Ron

okay, thanks

Dus Bert heeft wel de sleutel die bij het "ab werk" alarm hoort, maar niet de binnenspiegel-met-kabeltje. hmmm :rolleyes:

Link naar reactie
Je hebt toch van die omgebouwde spiegels voor meer zicht, dan duwen ze de ontvanger toch ergens onder de hemel.

Al gevonden https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...l=binnenspiegel

Grtz Ron

Ik ga jullie kennis delen met de garage. Dan moeten ze maar eens goed zoeken of de ontvanger inderdaad verplaatst is.

Zit er niets ingebouwd dan zal de garage zelf een (universele) ontvanger plaatsen en aansluiten. Dat hebben ze al toegezegd.

Het liefst heb ik natuurlijk het systeem welke bij de originele sleutels past........maar als het niet anders is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.