Ga naar inhoud

gezondheid


Mizzz Coupe

Aanbevolen berichten

Aha, daar heb je het al!

Driving a convertible? Your hearing may be at risk

October 11, 2009 18:00 CET

SYDNEY (Reuters) -- Driving a convertible with the roof down might be exhilarating, but it could also damage your hearing, according to British scientists.

In a study conducted using seven different convertibles on British motorways, researchers measured the noise levels when driving at speeds of 50, 60, and 70 mph (80, 97 and 113kph).

They found at those speeds that drivers are consistently exposed to between 88 and 90 decibels, with a high of 99 due to a combination of noise from road surfaces, traffic congestion and the wind. There was no marked difference between different models of cars.

The noise level of normal conversation is 60 decibels.

"Long or repeated exposure to sounds over 85 decibels is widely recognized to cause permanent hearing loss," said researcher Philip Michael, an ear, nose and throat surgeon at the Worcestershire Royal Hospital in Britain.

"While motorcyclists are well versed in using ear protection, this study highlights that drivers of convertible automobiles may also be at risk of noise-induced hearing loss."

The research was presented to a meeting of the American Academy of Otolaryngology-Head and Neck Surgery Foundation and published in the medical journal Otolaryngology -- Head and Neck Surgery.

Misschien is er een gezamenlijke inkoop te doen bij: www.beterhoren.nl :fiew:

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik moest daar toevallig enkele weken geleden aan denken.

Ik heb jarenlang dagelijks motor gereden in een tijd dat speciale oordopjes nog niet echt bestonden of voor mietjes was. :fiew:

Ben pas later de speciale oordopjes gaan gebruiken en ben er van overtuigd dat die jaren zonder dopjes toch echt schadelijk zijn geweest.

Als ik boven de 100 km kom met de Z dan herken ik inderdaad het geruis uit de oude motortijd en na een ritje Italie auf die autobahn het gesuis in je oren.

Het is allemaal wat minder dan met zo'n suizende helm op je kop maar langdurig hard rijden zal zeker niet bevorderlijk zijn voor het gehoor.

Link naar reactie

Plaatjes draaien in een discotheek is ook erg goed voor je gehoor trouwens.

Maar dat geluid is iets waar ik wel eens naar gekeken heb en is niet harder dan in een normale auto met het raam open rijden. 80dB langer dan eenhalf uur is kans op schade. Bij 83 dB is de kans 2x zo groot.

Geloof mij maar, niemand van ons heeft nog z'n hele gehoor. Alleen babies hebben 100%.

Wat natuurlijk niet weg neemt dat je schade zo veel mogelijk kan beperken.

Dan moet je van die op maat gegoten dingen kopen

Link naar reactie

Oordopjes liggen bij mij in de asbak, niets Zo aangenaam als dat boven de 120 op lange stukken autobahn... B)

Ik moet er wel bij Zeggen dat ik diehard anti-windschot/net ben, dat scheelt een paar klappen in de oortjes.

En geloof maar dat hier enige druk van Rüdi achter Zit om dit te plaatsen... :schater:

Link naar reactie

Ik rij een QP (dus daar ligt het niet aan) en heb al méér dan een jaar last van oorsuizen.

Geloof me maar, niks zo erg als dat. Kwa hoorprestaties is alles nog ok, maar dat gesuis krijg ik d'er niet meer uit.

Oorzaak : regelmatig een live concert bijwonen in een kleine gezellige kroeg of zaal, zonder oorbescherming.

Nochtans had mijn zoon (geluidstechnieker) mij al een setje cadeau gedaan, maar ja, wij venten doen zoiets niet.

Nu heb ik ze wel aan, maar tis te laat ...

Link naar reactie
Probeer je ons nu een coupe aan te praten?

ha nee :lol: , he, QP moet wel exclusief blijven ^_^ ... vandaar de promotie voor beterhorenpuntenel :P

...

En geloof maar dat hier enige druk van Rüdi achter Zit om dit te plaatsen... :schater:

...

haha, nu zit je te wachten op Ruud zeker. Maar neenee, dit heeft Mizzz Coupe helemaal alleen gedaan B)

Link naar reactie
zeg, dan moet ik toch eerst blind worden Henk en het gaat hier alleen over doof voor zover ik het goed begrijp.

Nee Slimbo, Ik begreep er uit dat, als je een QP koopt, je geen last meer van oorsuizen hebt.

En Navigator wil blijkbaar ook van zn QP af. B)

Link naar reactie
ja juist. In QP geen last van oorsuizen.

Plus je kunt gewoon fijn naar muziek luisteren

plus je kunt zonder onverstaanbaar geschreeuw bellen

plus gewoon met elkaar praten

en de asbak is vrij voor zakje snoep B)

Dat boeit hier weinigen Zimone... ^_^ Wat véél belangrijker is:

Kun je er de grote hond in doen, of de goodmorning, wat te denken van het groot gemak, maar laten we vooral de strijkplank niet vergeten... :lol:

(Site in onderhoud door Maikel... :P )

Link naar reactie
ja juist. In QP geen last van oorsuizen.

Plus je kunt gewoon fijn naar muziek luisteren

plus je kunt zonder onverstaanbaar geschreeuw bellen

plus gewoon met elkaar praten

en de asbak is vrij voor zakje snoep B)

Maar als je een Qp hebt naast je gewone (gezins)auto dan heb je 2x hetzelfde ....da's niks aan. :lol:

Link naar reactie
, wat te denken van het groot gemak,

Gezien je posting van gisteren + deze, ben je eigenlijk een 'vies mannetje' Zedri.

Volgens mij heb je model gestaan voor de creatie van Kees van kooten

Link naar reactie
Gezien je posting van gisteren + deze, ben je eigenlijk een 'vies mannetje' Zedri.

Volgens mij heb je model gestaan voor de creatie van Kees van kooten

Klopt. hier heeft ie "ballen in z'n buik" B)

IMG_1754.JPG

Link naar reactie

Ik heb helemaal geen windgeruis in de auto.

Ik blèèèr zo hard mee dat ik niets anders hoor.

"Wiowiowen, wiowiowen, mij neem is ben, ijm de benjomem, ijm de benjomem, plee in wen ij ken,

Deeodeeodom, Deeodeeodom, joe heer de drom, of de benjomen... "

Met de TT had ik zo'n raampie die electriek omhoog/omlaag kon, dat was wel handig met de terugslaande wind.

De SLK ging prima zonder iets.

Maar de Z4 heeft wel veel terugslag. Ben er nog niet uit of ik daar iets voor ga hangen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.