Ga naar inhoud

dimmer verlichting kapot?


Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik heb sinds kort wat problemen met de dimmer van de verlichting.

Ik heb recent een M-pook met verlichting voor mijn Z3 2.8aangeschaft.

Deze had ik aangesloten op de dimmer van mijn instrumenten verlichting (via de verlichting van de electrische ramen)

Dit werkte prima voor een paar dagen.

Toen begon de dimmer wat kuren te vertonen (soms niet helemaal dimmen, en toen helemaal niet meer dimmen, alleen aan op vol en voor de rest was ie alleen maar uit) en na een dag deed de dimmer helemaal niets meer (ook niet meer op vol aan).

Toen heb ik de versnellings pook maar rechtstreeks op de verlichting aangesloten.

Dat werkt ook weer prima, maar ook nadien werkte de dimmer helemaal niet meer.

De normale verlichting werkt gewoon, maar de instrumenten verlichting gaat nog steeds niet aan met de dimmer.

Dus de wijzers van mijn tellerplaat, de kachel, de electrische ramen, etc, doen helemaal niets meer.

Nu heb ik al een beetje ingelezen in vragen van andere mensen, maar hier vond ik geen antwoord op mijn specifieke probleem.

Zit er ergens een zekering die door is gepieft door een of andere reden (geen kortsluiting, want hij werkte eerst wel gewoon, mischien te veel ampere met de pook erbij???? (kan me niet echt voortellen))

In een van de oudere forums wordt gesproken over een defecte dimmer.

Kan deze door een te hoge belasting zomaar kapot gaan? Was geen sluiting, want hij werkte eerst wel gewoon.

Als deze inderdaad defect is, waar kan ik een nieuwe bekomen?

Of is hiervoor een andere oorzaak te vinden?

Met vriendelijke groet,

Barend Novak

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Een (hernieuwd) welkom hier Barend. :fiew:

Een antwoord op je vraag heb ik niet, maar heb je vraag wel in de juiste categorie gezet.

Link naar reactie

Bedankt,

Welke stekkertjes hebben ze het over? Die op de dimmer zelf? Dus dan is er nog een mogelijkheid van repareren.

He kan ie zomaar kapot gaan? Het is geen kortsluiting geweest tijdens het instaleren, want hij werkte el gewoon.

En toen ie kapot was heb ik de bedraqding van de pook gecontroleerd, en dat zat ook nog gewoon vast.

Weet iemand hoe ik die schakelaar kan demonteren om hem te inspecteren?

En indien hij kapot is, waar ik dan een nieuwe kan halen?

Mvg,

Barend

Link naar reactie
Een (hernieuwd) welkom hier Barend. B)

Een antwoord op je vraag heb ik niet, maar heb je vraag wel in de juiste categorie gezet.

Bedankt!

Ik heb nog een ander verzoek: ik probeer een foto (max 150 bij 150 en veel minder dan 100k) van mijn Z3 toe te voegen, maar hij geeft steeds aan dat ik de administrator moet contacten. Hoe doe ik dat?

Mvg,

Barend Novak

Z3 2.8 van voor de face lift, Boston groen

Link naar reactie

Het dopje van de lichtschakelaar kun je eraf halen met een schroeven draaier, in het buisje

van de lichtschakelaar zit een moertje draai die los.

Daarna het luchtrooster en lichtschakelaar voorzichtig met een schroevendraaier naar voren wippen,

als het los zit kun je het een stuk naar voren trekken.

Je kunt nu de stekker van de lichtschakelaar afhalen en de schakelaar is los.

Ik heb hem ook uit elkaar gehad bij mij stond ie bijna in de fik, ook zomaar zonder kortsluiting of iets.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...immer&st=40 vanaf bericht nr 43

Grtz Ron

Link naar reactie

Wederom bedankt!

Ik bedoelde eigenlijk uploaden als profiel foto.

Heb ook geprobeerd onderstaande link in te voeren, maar dat ging ook niet

http://img39.imageshack.us/img39/7994/26102006033.jpg

En weet iemand ook hoe ik van membership kan veranderen?

Ik zag dat ik nu geregistreerd sta als 1.8 member, maar daar moet toch een litertje bij he!

Barend

Link naar reactie
En weet iemand ook hoe ik van membership kan veranderen?

Ik zag dat ik nu geregistreerd sta als 1.8 member, maar daar moet toch een litertje bij he!

Barend, je staat op het verkeerde been.

Het 'membership' is een indicatie die aangeeft hoe actief je bent op het forum. Iedereeen begint als 1.8 member (de kleinste Z3 uitvoering) en naarmate je meer berichten plaatst groei je via 1.9 enzovoort tot :lol: member.

En zo af en toe grijpt een administrator in en verleent een aparte status als hij daar aanleiding toe ziet.

Dus het antwoord op je vraag: flink door gaan met berichten plaatsen B) .

Link naar reactie
Het dopje van de lichtschakelaar kun je eraf halen met een schroeven draaier, in het buisje

van de lichtschakelaar zit een moertje draai die los.

Daarna het luchtrooster en lichtschakelaar voorzichtig met een schroevendraaier naar voren wippen,

als het los zit kun je het een stuk naar voren trekken.

Je kunt nu de stekker van de lichtschakelaar afhalen en de schakelaar is los.

Ik heb hem ook uit elkaar gehad bij mij stond ie bijna in de fik, ook zomaar zonder kortsluiting of iets.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...immer&st=40 vanaf bericht nr 43

Grtz Ron

Okee bedankt!

Het is dus een veel voorkomend probleem!

En ik maar zorgen maken dat het met mijn technische vakkundigheid te maken had.... B)

Dan weet ook vast wel iemand waar zo'n nieuwe dimmer te verkrijgen is indien het niet aan de bedrading ligt?

Mvg,

Barend

Z3

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.