Ga naar inhoud

Softop winterklaar maken


Tysie

Aanbevolen berichten

Op welke wijze kan ik mijn softtop het beste winterklaar maken. De Z4 staat het hele jaar buiten dus vandaar de vraag.

Een kennis van mij heeft een Mazda MX-5 en deze spuit de softtop altijd in met siliconenspray (lees cockpit spray). Ik moet wel zeggen dat zijn kap er altijd mooi zwart uit ziet en bijzonder waterafstotend is, maar vraag me af of dit wel helemaal goed is voor de stof.

Is een onderhoudssetje van BMW zelf een aanrader?

Alvast bedankt! :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

cockpitspray? lijkt me niet echt geschikt (denk ik)

bmw heeft idd ook een setje ,en ik heb er geen klachten over.

ik denk dat het belangrijk is dat je softtop goed schoon is en regelmatig met impregneermiddel word behandeld

een harttop is misschien een goed idee?

Link naar reactie

Ik gebruik het spul van Meguiars

1. Meg. Convertible Cleaner (15 eu)

2. Meg. Convertible Weatherproofer (20 eu)

Is niet het goedkoopst maar ik heb altijd goede ervaringen met hun producten, dus vandaar de keuze, ik heb het net vorige week gebruikt dus nog geen duurzaamheids test :rolleyes:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

In het boekje dat ik kreeg, na het vervangen van mijn oude soft-top..

staat uitdrukkelijk dat je het niet hoeft te behandelen met impregnerende middelen..

Gewoon met water schoonhouden..of met de hoogdruk-reiniger onder een vrij rechte hoek (anders kan je de naden beschadigen)

Link naar reactie
In het boekje dat ik kreeg, na het vervangen van mijn oude soft-top..

staat uitdrukkelijk dat je het niet hoeft te behandelen met impregnerende middelen..

Gewoon met water schoonhouden..of met de hoogdruk-reiniger onder een vrij rechte hoek (anders kan je de naden beschadigen)

hogedrukreiniger ? ok dan

vrij rechte hoek zeg je?

Link naar reactie

3-ply_construction.gif

Het dak bestaat uit 3 lagen, ik kan me voorstellen dat je als je de hogedruk spuit er te dicht

ophoudt, om een hardnekkige vlek te verwijderen, je de middelste laag beschadigt [lek prikt].

Terwijl je er van de buitenkant niks van ziet.

En van hogedruk reiniging weet ik wel het een en ander.

Zet je geluid zacht, wij werken met gehoorbescherming!

th_V131108_0931.jpg

Grtz Ron

Link naar reactie
In het boekje dat ik kreeg, na het vervangen van mijn oude soft-top..

staat uitdrukkelijk dat je het niet hoeft te behandelen met impregnerende middelen..

Gewoon met water schoonhouden..of met de hoogdruk-reiniger onder een vrij rechte hoek (anders kan je de naden beschadigen)

Klopt helemaal. Dit is echt het enige wat je hoeft te doen. Waarom zou je iets gaan impregneren wat totaal geen zin heeft. Je gaat je rubberlaarzen toch ook niet impregneren???!!!

Cabriocare in Naarden heeft al vaker gemeld dat alleen regelmatig goed schoonhouden met water en een zachte zeep voldoende is.

alle middeltjes voor impregneren en kleuren hebben geen zin of erger nog een negatief effect op het buitendoek. :lol:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
beide tipgevers zijn zeer positief over het gebruik van een hogedrukreiniger (NOT!) :nono: zie ik

Ja hier heb ik het laten doen.. ook hij is zeer positief over het gebruik van impregnerende middelen (NOT!) :nono: zie ik :schater:

http://www.cabrio.nl/reinigen-cabrioletkap.html

Gebruik geen...

Wij raden het gebruik van impregnerende vinyl beschermingsmiddelen en conserveringsmiddelen voor kappen ernstig af. De kap gaat daardoor niet langer mee, hij veroudert eerder en de kleur vergrijst. Gebruik voor het schoonmaken geen: heet water, oplosmiddelen, ontvetters, bleekmiddelen, (hars)cleaners of schuurmiddelen.

Ik kan het hier niet 1,2,3.. vinden, maar de eigenaar heeft letterlijk tegen mij gezegd dat een hogedrukreiniger gewoon kon, zolang je er met een rechte hoek op spuit (en natuurlijk niet op 1cm afstand)

Link naar reactie

Wij raden het gebruik van impregnerende vinyl beschermingsmiddelen en conserveringsmiddelen

zegt de eerder aangehaalde site

maar ook :volg altijd het instruktieboekje van de auto.

en in het boekje van mn z4 staat:na drie tot vijf wasbeurten moet de kap met BMW impregneermidel worden behandeld.

(zouden ze maar wat kletsen?)

ik houd me maar gewoon aan het boekje denk ik. :nono:

Link naar reactie
alle middeltjes voor impregneren en kleuren hebben geen zin of erger nog een negatief effect op het buitendoek. :nono:

hoho, kleuren kan wel degelijk hoor. Bij een vervaagde kap die je eigenlijk zou willen vervangen kan het een hele verbetering zijn.

Link naar reactie
hoho, kleuren kan wel degelijk hoor. Bij een vervaagde kap die je eigenlijk zou willen vervangen kan het een hele verbetering zijn.

Edwin,(hoho kerstman) dat klopt. Ik heb ook een setje kleur van Renova echter verf wordt hoe dan ook hard en het doek daarmee ook. Dit geeft een raar ruw oppervervlak. Het helpt dus bij vervaging van de kleur maar je kap wordt er niet beter van het de vervaging komt terug.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.