Ga naar inhoud

LM wielen schoonmaken


bridders

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een 2de hands set LM wielen opgehaald (style 139 tbv 1-serie E87) met RFT winterbanden.

img0068z.th.jpg img0069zk.th.jpg

Omdat het nog te vroeg is om ze te monteren en ze nu toch eraf zijn wilde ik ze eerst goed schoon krijgen. De voorzijde is al aardig "als nieuw" maar hoe krijg je zo eenvoudig mogelijk de zwarte prut eraf aan de binnenkant? (zie tweede foto). Met een gewoon sopje en een spons lukt het niet. Schuurmiddelen lijkt me niet verstandig en met de Meguairs klei lukt het wel, maar gaat de klei enorm snel naar de kl%ten.

Weet iemand een slimme truc of een goed middeltje om dat eraf te krijgen?

Ja, ik weet het.... Waarom doe je dit? Zie je toch niet etc etc... Nu is de kans om het eraf te halen, dus waarom niet?

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij mij gaan die zwarte (pek)vlekjes er vanzelf af met WD40. HET wondermiddel! :unsure:

Even inspuiten en enkele seconden laten inwerken. Daarna wrijf je het er vanzelf af.

Link naar reactie

Gewoon Meguiar's Velgenreiniger gebruiken, Dasty is gewoonweg niet geschikt als velgenreiniger, dit is zeer agressief (en bovendien een ontvetter)

Het wordt hiermee zeker niet beter schoon dan met een goede velgenreiniger echter loop je met Dasty wel het risico dat je dure velgen beschadigd worden.

Waarom zou je voor die paar euro's meer dat risico nemen?

Link naar reactie

Harpix max!!

Ik had een tijd geleden velgen die 6 jaar niet aan de binnenkant schoon waren gemaakt. Veel producten geprobeert, waaronder ook lich agressieve velgen reinigers. Harpix max was de uitkomst, met water een beetje inborstelen, niet te lang. Hierna goed afspoelen en met een normaal sopje schoonmaken. Voor de kleine teerplekjes zou ik wasbenzine gebruiken of klei, maar dan wel een agresieve!!

Succes

Heb nog wat foto's gevonden:

Voor

Foto189.jpg

Na

Foto191.jpg

Link naar reactie
Gewoon Meguiar's Velgenreiniger gebruiken, Dasty is gewoonweg niet geschikt als velgenreiniger, dit is zeer agressief (en bovendien een ontvetter)

Het wordt hiermee zeker niet beter schoon dan met een goede velgenreiniger echter loop je met Dasty wel het risico dat je dure velgen beschadigd worden.

Waarom zou je voor die paar euro's meer dat risico nemen?

Echt onzin. Ik gebruik al jaren Dasty op de velgen van mijn auto's, nieuwe velgen, gebruikte velgen, immitatie velgen etc. Ik heb nog nooit ook maar 1 plekje gehad van inwerking of wat dan ook. En daar zitten velgen tussen die al 6 jaar gedaan worden met Dasty, bijna wekelijks.

Het is totaal niet agressief juist.

De truc zit hem in het schoonhouden van je velgen, de Dasty tast je velgen niet aan, het remstof wat je te lang laat inwerken DAT tast je velg aan.

Link naar reactie
Echt onzin. Ik gebruik al jaren Dasty op de velgen van mijn auto's, nieuwe velgen, gebruikte velgen, immitatie velgen etc. Ik heb nog nooit ook maar 1 plekje gehad van inwerking of wat dan ook. En daar zitten velgen tussen die al 6 jaar gedaan worden met Dasty, bijna wekelijks.

Het is totaal niet agressief juist.

De truc zit hem in het schoonhouden van je velgen, de Dasty tast je velgen niet aan, het remstof wat je te lang laat inwerken DAT tast je velg aan.

Dasty heeft een te hoge PH waarde !! maakt de velgen mat. zelfde als je auto met dreft wassen. niet doen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.