Ga naar inhoud

Leds stadslichten blijven branden


Tysie

Aanbevolen berichten

Zojuist een stel blauwe led's gemonteerd in de stadsverlichting van de Z4.

Nu blijven deze echter branden als ik de verlichting uitzet :wave:

Op de een of andere manier blijft er dus spanning op de led's.

Het omkeren van de led's in de steekfitting helpt ook niet, dan doen ze het helemaal niet.

Dit is dus mijn tweede setje led's waarbij dit gebeurd ;)

Weet iemand hier de oplossing voor? Dat gele licht is echt geen gezicht bij de Xenon's.

En is er iemand die mij kan vertellen of de Z4 (2005) is uitgerust met een zogenaamd "canbus systeem"?

Dat schijnt een controlesysteem voor de verlichting te zijn en daar kan je ten behoeve van de led's

speciale ontstoringskabeltjes voor kopen.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

IMHO niet mogelijk de verlichting van de Z4 aan te passen met led's ik krijg rare meldingen in het dashboard en ben er mee gestopt.

Wanneer je nieuwe verlichting plaatst met led's bijvoorbeeld zoals Femme met de nieuwe achterlichten dan moet ook je lichtschakelaar vervangen worden en moet de auto bij de dealer aan de kast om de software te wijzigen.

Andre

ps als het wel lukt laat laat dan even weten welke led's je hebt gebruikt, maar volgens mij wordt het niks.

Link naar reactie

Gewoon mee stoppen :wave: ;)

Ik heb al 10 verschillende ledjes geprobeerd, met en zonder zogenaamde printjes in de led lampjes, maar allemaal niks.

Of storing of ze branden groen, of ze blijven branden, of gewoon hele slechte lichtopbrengst enz..

Ik heb de oplossing gevonden ( eigenlijk via het skoda forum, ja ik heb ook nog een skoda octavia ;) )

Voor de skoda zat ik dus ook al te zoeken en van alles geprobeerd.

Maar uiteindelijk zijn het lampjes uit de autostyle collectie geworden en ze kosten maar 2,95 euro per setje :schater: :schater: :schater:

Als ik dat 10 pogingen eerder had geweten ;)

Maar ja, het zijn dus SUPERWHITE Stadslicht/zijknipperlichtjes geworden.

Deze zijn geheel blauw, maar geven een perfect wit licht naast je xenon lampen

En het zijn GEEN ledjes maar gewone lampjes

Art. nummer is EU 1012 LB

Je kan autostyle producten bij iedere Halfords bestellen e.v.t.

Succes :ok:

Link naar reactie
Maar ja, het zijn dus SUPERWHITE Stadslicht/zijknipperlichtjes geworden.

Deze zijn geheel blauw, maar geven een perfect wit licht naast je xenon lampen

klopt, ik heb deze ook in de Audi zitten... allerlei LEDs geprobeerd, allemaal sh!t. Deze doodnormale halogeen lampjes van de Halfords zijn mooi wit en staan prima!

Link naar reactie

Let op dat je wel de lampjes bestel uit de autostyle collectie, want de gewone blauwe lampjes die je kunt kopen bij de Halfords, of die van Philips zijn niet zo wit als die ik bedoel :wave:

Die heb ik namelijk ook al uitgetest ;)

Pagina 178 uit het autostyle boek.

afb0228.jpg

Link naar reactie
Gewoon mee stoppen :wave: ;)

Ik heb al 10 verschillende ledjes geprobeerd, met en zonder zogenaamde printjes in de led lampjes, maar allemaal niks.

Of storing of ze branden groen, of ze blijven branden, of gewoon hele slechte lichtopbrengst enz..

Ik heb de oplossing gevonden ( eigenlijk via het skoda forum, ja ik heb ook nog een skoda octavia -_- )

Voor de skoda zat ik dus ook al te zoeken en van alles geprobeerd.

Maar uiteindelijk zijn het lampjes uit de autostyle collectie geworden en ze kosten maar 2,95 euro per setje :schater: :schater: :schater:

Als ik dat 10 pogingen eerder had geweten :m:

Maar ja, het zijn dus SUPERWHITE Stadslicht/zijknipperlichtjes geworden.

Deze zijn geheel blauw, maar geven een perfect wit licht naast je xenon lampen

En het zijn GEEN ledjes maar gewone lampjes

Art. nummer is EU 1012 LB

Je kan autostyle producten bij iedere Halfords bestellen e.v.t.

Succes :wave:

......................mmmmhhhhhhh, ik geloof dat ik beter aan had gedaan om hier op voorhand een vraag te posten.

Ik ben nu al € 40,00 verder en lees hier dat de oplossing slechts € 2,95 kost :angry:

Link naar reactie
Of je had het even aan mij gevraagd. :wave:

Ik heb n.l. ledlampjes die geen storing geven en geen foutmelding op de BC. Er zitten 9 SMD's in die tezamen zo'n 3 Watt trekken, schat ik. Genoeg om de BC te laten denken dat het "gloeilampje" gewoon werkt.

Dat ziet er goed uit!

Waar zijn deze te verkrijgen? en zijn deze met 9 toch (gele)vlakjes toch?! is dat voldoende, ik heb ze ook met 12 vlakken gezien...

Link naar reactie
Of je had het even aan mij gevraagd. :wave:

Ik heb n.l. ledlampjes die geen storing geven en geen foutmelding op de BC. Er zitten 9 SMD's in die tezamen zo'n 3 Watt trekken, schat ik. Genoeg om de BC te laten denken dat het "gloeilampje" gewoon werkt.

dsc00730s.jpg

csc1529s.jpg

Affijn, die blijven dus niet branden als je je contact uitzet?

Link naar reactie
Lennart, de laatste keer dat ik je auto zag had je blauwe sjonnie lampen. Is dit een vervanging, of zien ze er IRL overdag blauw uit?

Nee het gaat nu over het stadslicht. Die sjonnie lampen zijn de grootlicht pitjes. Van die Bluevision lampjes die een witter licht geven. Dat doen ze dan door het lampje blauw te verven. En ja, dat geeft dus een blauwe gloed in de reflector :wave: Enfin daar komen nog wel eens dingetjes in dei wel goedgekeurd worden door de smaakpolitie.

En nee, deze blijven niet branden als het contact uit gaat. Tenminste, nog geen lege accu gehad.

Ik had ze via Marktplaats. Maar daar zieik zeniet meer.

Ik vind wel een andere fabrikant:

china

Hier 1 met 13 SMD's

china

Hier iets in NL, is niet helemaal hetzelfde:

webwinkeltje

webwinkel 2

Hier nog wat leuks in USA:

USA

Misschien wil deze meneer een groepskortinkje doen:

topicje sponsor

Link naar reactie
bij die laatste link staat onder het bewuste berichtje een berichtje door de googlebot :wave: . Nooit eerder gezien dat die ook mochten/konden posten.

Is gewoon een advertentie, die standaard geplaatst wordt na de eerste post. Ding heeft ook geen post nummer (alleen "#", de post erna is "#2")

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.