Ga naar inhoud

Stabilisatorstang


Harrie

Aanbevolen berichten

Ik denk, kom. Ik ga ook eens een bijdehante vraag stellen, omdat ik toch wel vreemd vond wat ik heb ervaren. Sinds een paar dagen "kraakte en piepte" <_< mijn Z3 1.9 bij de archterwielen. Het leek heel erg op schokbrekers of een veer die stuk was.

Ik ben daarom naar de garage gegaan, die mijn schokbrekers had vervangen vorig jaar, en die kwam er al snel achter dat er iets anders aan de hand was. Er schijnen aan de vaste stabilisatorstang achter 2 kleinere stangetjes te ziiten, waarvan er 1 in een opening van de "normale " stabilisatorstang" zit en het andere eind geschroefd.

Volgen jullie me nog ? :blink: Ik ben namelijk niet zo goed in technische uitleg, maar een aantal van jullie weten zeker wat ik bedoel. Afijn, dat stangetje was dus uit de opening geschoten en die maakte een geluid van metaal op metaal als je over bijv een verkeersdrempel gaat. Dat is dus weer gemaakt, maar waar ik geen antwoord op kreeg was, hoe kan dat nu gebeuren. Is het stangetje versleten en moet ik een nieuwe hebben. Of zijn het extreme omstandigheden geweest, waarbij dit stangetje is losgeschoten. Ik scheur wat af natuurlijk! :schater:

Ik hoor graag of een van jullie dat al wel eens heeft meegemaakt en of ik het stangetje moet vernieuwen. Zoals gezegd, het is nu weer teruggezet op zijn plaats.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Harrie, ik wist niet dat jij zo'n scheurneus was dat je je stabi helemaal ontwricht! :drank: RESPECT ;)

Of was het toch te ingewikkeld.

Plaatje:

NDE5NF9w.png

Ik gok op nummer 5, de "Pendelstutze" :birthday:

Of moeten we hier zoeken?

MTExNzJfcA==.png

Link naar reactie
Harrie, ik wist niet dat jij zo'n scheurneus was dat je je stabi helemaal ontwricht! :thumbup: RESPECT :mellow:

Plaatje:

NDE5NF9w.png

Ik gok op nummer 5, de "Pendelstutze" :surprise:

Of moeten we hier zoeken?

MTExNzJfcA==.png

Hoi

Ik kan helaas de plaatjes niet zien. Het zou zo maar waar kunnen zijn wat je zegt. En scheuren...., ja ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker. :D Maar eerlijk gezegd doe ik dat niet. Maar denk je dat er dan een nieuwe in moet, of als het goed blijft zitten, kan het zo blijven ? Ik heb verder geen problemen daarmee.

Groeten en misschien dat je de plaatjes nog eens op een andere manier kan sturen.

Harrie

Link naar reactie
misschien een fotootje??

Is misschien ook een idee. ALs ik er bij kom, want hij zit nu helemaal verstopt ergens achter.

Eerst maar even de reactie van RvE afwachten. Sorry, ben helaas zijn naam kwijt.

Gr

Harrie

Link naar reactie
Eerst maar even de reactie van RvE afwachten.

Harrie, probeer eens naar deze pagina te gaan: http://static.bmwfans.info/images/epc/NDE5NF9w.png, dan zou je 'm moeten zien.

Of je 'm moet vervangen of niet, kan ik je niet bij helpen :surprise: . Daarvoor zul je toch bij de andere Ruud op dit forum moeten zijn... :mellow:

Link naar reactie
Harrie, probeer eens naar deze pagina te gaan: http://static.bmwfans.info/images/epc/NDE5NF9w.png, dan zou je 'm moeten zien.

Of je 'm moet vervangen of niet, kan ik je niet bij helpen ;) . Daarvoor zul je toch bij de andere Ruud op dit forum moeten zijn... :wave:

Sorry ben wat laat, maar het is inderdaad nr 5. Die lag er uit. Ik heb verder geen problemen gehad en zal er de volgende keer Ruud nog naar laten kijken. Bedankt voor je heldere plaatjes. Ik snap het zelfs en snap nu dus ook hoe het zit. Ben inderdaad wel trots dat ik dat ding "er af gescheurd" heb :schater:

Groeten

Harrie

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Sorry ben wat laat, maar het is inderdaad nr 5. Die lag er uit. Ik heb verder geen problemen gehad en zal er de volgende keer Ruud nog naar laten kijken. Bedankt voor je heldere plaatjes. Ik snap het zelfs en snap nu dus ook hoe het zit. Ben inderdaad wel trots dat ik dat ding "er af gescheurd" heb :schater:

Groeten

Harrie

Hoi Harrie,

Toevallig ben ik vandaag bij de garage geweest met exact hetzelfde probleem. Aan de berijderskant achter was dat ding ook uit het rubber geschoten.

Met 2 man en wat WD40 hebben ze hem weer op zijn plaats gekregen. Het onderdeel nr 5 zat tegen de veer aan te rammelen, enorm irritant geluid.

Het betreft bij mij een 2.0 uit 1999 met 110k op de teller.

Zit hij bij jou nog op de plaats ?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi Harrie,

Toevallig ben ik vandaag bij de garage geweest met exact hetzelfde probleem. Aan de berijderskant achter was dat ding ook uit het rubber geschoten.

Met 2 man en wat WD40 hebben ze hem weer op zijn plaats gekregen. Het onderdeel nr 5 zat tegen de veer aan te rammelen, enorm irritant geluid.

Het betreft bij mij een 2.0 uit 1999 met 110k op de teller.

Zit hij bij jou nog op de plaats ?

Ja bij mij zit hij nog steeds op zijn plaats. Ik heb een 1.9 van "99. Dus ik laat het maar zo tot ik weer bij Ruud ben. Bij mij moest er ook nogal aan getrokken worden op hem weer op zijn plaats te krijgen. De monteur die ik had (lach niet van Kwikfit, omdat ik dacht dat het de scholdempers waren die zoveel lawaai gaven)) heeft hem er af gehaald en weer gemonteerd.

Groet

Harrie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.