Ga naar inhoud

Windscherm


Aanbevolen berichten

Hi forumgenoten & medecoureurs,

Op mijn Z3 zit het grote gaaswindscherm, de neerklapbare versie zegmaar. Ik vind echter als de auto open is dat scherm niet zo mooi staan. Dan is rolbeugels met windscherm misschien een oplossing, maar ik vroeg me af of iemand ervaring had met rijden zonder windscherm?

Als het verschil tussen rijden met en zonder windscherm namelijk niet zo groot is, gaat mijne eraf!

Ik hoor het graag van jullie, thanks :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klap het scherm maar eens neer en ga eens de snelweg op...

Of klik het scherm eens uit de beugels en maar een proef rit...

Dan kan je snel je eigen conclussies trekken!

Heb mijn z ook omgebouwd een paar maand geleden. Maar wel gekozen voor de originele beugels ivm veiligheid en om origineel uiterlijk te houden. Uiteindelijk zijn rolbeugels inderdaad veel mooier vind ik. Maar het is ook een behoorlijke klus (zeker 1 dag werk en kostbaar) om dit om te bouwen.

Daarbij heb je veel onderdelen nodig voor de opbouw. Maar daar is veel over te vinden op dit forum

Kijk hier: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...p;hl=rolbeugels en http://www.mz3.net/articles/228.html

Link naar reactie

Thanks voor de reacties jongens..

De rolbeugels zijn echt een mooie upgrade maar vraag me af of het veiligheidsnut (je gaat maar 1 keer dood, toch?) en de schoonheid ervan de kosten wel kunnen verantwoorden, het is echt heel duur. Ik ga straks even de snelweg op met windscherm eraf en kijk even hoe het rijdt. Anders inderdaad plexiglas oplossing, dan zal ik je even een PM sturen Michel.. heb dan tips nodig haha

Link naar reactie
Thanks voor de reacties jongens..

De rolbeugels zijn echt een mooie upgrade maar vraag me af of het veiligheidsnut (je gaat maar 1 keer dood, toch?) en de schoonheid ervan de kosten wel kunnen verantwoorden, het is echt heel duur. Ik ga straks even de snelweg op met windscherm eraf en kijk even hoe het rijdt. Anders inderdaad plexiglas oplossing, dan zal ik je even een PM sturen Michel.. heb dan tips nodig haha

Hier heb je al de rolbeugels: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;#entry169465 hij heeft ze al een tijdje liggen volgens mij!

Als je dan bij een demontage bedrijf de rest van de onderdelen weet te organiseren kan het aardig wat in prijs schelen! En het ziet er super uit!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hey Allen,

Ik heb me net een Z3 aangeschaft en moet nog enkele dagen op het papierwerk wachten.

Toch zal ik al met een vraagje ivm het windscherm.

Het is een neerklapbaar scherm maar volgens de verkoper werkte het alleen met een of andere sleutel die hij niet had (hij had het zelf zo gekocht).

Dus in de winter vees hij de hele construktie eraf en in de zomer bleef het omhoog staan.

Klopt dit, of kan het toch op een andere manier naar beneden gekregen worden ?

Link naar reactie

Dat is me nog nooit opgevallen, ik zal er eens op letten. Met persenning staat i.i.g. een stuk mooier.

Maar net zo goed als met de ramen dicht rijden, maakt het een wereld van verschil of je met of zonder windscherm rijd, zeker als je boven de 60 km./h komt.

Wij hebben gemerkt dat zelfs met of zonder persenning ook verschil maakt, Ik heb me laten vertellen dat dit te maken heeft met het wervelen van de wind in de neergelaten softtop
Link naar reactie

Volgens mij heb je geen sleutel nodig om het windscherm neer te klappen. Het is gewoon een scharniersysteem. Je kan hem alleen niet neerklappen wanneer je softtop dicht is, bedoelde je dat misschien?

Dan is het even leren rijden in de winter met windscherm en een plastic ruitje :nono:

Link naar reactie

:thumbup:

Ze hebben vandaag mijn Z3 gebracht. Het eerste dat ik gedaan heb is eens goed aan dat windscherm getrokken, en ja, het plooit gewoon weg zonder sleutel.

Tot verbazing van de verkoper, die had het van de vorige eigenaar gehoord dat het zonder sleutel van duitsland was gekomenen dat het niet ging, hij had het nooit geprobeerd ? Deze vees gewoon de inbussen los in de winter om heel het scherm te verwijderen.

Eind goed al goed. Morgen platen halen en hopen op nog een beetje nazomer.

Link naar reactie
Hi forumgenoten & medecoureurs,

Op mijn Z3 zit het grote gaaswindscherm, de neerklapbare versie zegmaar. Ik vind echter als de auto open is dat scherm niet zo mooi staan. Dan is rolbeugels met windscherm misschien een oplossing, maar ik vroeg me af of iemand ervaring had met rijden zonder windscherm?

Als het verschil tussen rijden met en zonder windscherm namelijk niet zo groot is, gaat mijne eraf!

Ik hoor het graag van jullie, thanks :thumbup:

Boven 100 kilometer per uur wordt je knettergek !, maar ik zou zeggen probeer het eens !!!

Hans

Link naar reactie

Verschil is erg groot; zónder windscherm waai je bij 100km/u al uit de auto, mét windscherm omhoog kun je 140km/u rijden zonder hinderlijke wervelingen [beetje onderuitzakken en 160km/u gaat ook :D ].

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.