Ga naar inhoud

Dak gaat niet meer open Z3


Z3Zoefer

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik heb nog op dit onderwerp gezocht maar niets kunnen vinden en blijkbaar ben ik de enige?

Maar mijn dak gaat niet meer open en ik wil toch wel graag uit mijn dak gaan.

Ik trap zoals gewoonlijk op de rem, druk op de knop "dak open" en geef met mijn hand het dak een zetje maar hij wil dan niet naar beneden gaan.

Iemand enig iedee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gelukkig geen ervaring mee <_< . Maar dat verhaal van de kapotte microswitch in het dak heb ik vaker gehoord. Onderstaande foto toont waar de schakelaar zit, maar hoe je erbij kan als het dak dicht is weet ik ook niet. Misschien heb je er iets aan:

s164.jpg

En weer speciaal voor Ruud: Verdecktotpunkt-Mikroschalter.

Link naar reactie
En weer speciaal voor Ruud: Verdecktotpunkt-Mikroschalter.

Inderdaad Bart, vielen Dank! Ik zal toch eens een lijst gaan maken van die Zoeperduitse woorden! <_<

Link naar reactie

Dak kan handmatig open.

In de kofferruimte achter de linker zijbekleding bevindt zich de kapbediening. Volgens het boekje :) moet je de knevel (soort duimschroef) tot de aanslag naar links draaien en dan kun je de kap handmatig bedienen.

@RvE: Elektrische Verdeckbetätigung (maar die kende je vast al, ook al rij je een eenvoudiger model van de zzz waarbij het dak niet open kan).

Link naar reactie
In de kofferruimte achter de linker zijbekleding bevindt zich de kapbediening. Volgens het boekje :) moet je de knevel (soort duimschroef) tot de aanslag naar links draaien en dan kun je de kap handmatig bedienen.
Er staat ook in het boekje dat je daarna naar de dealer moet voor het weer aankoppelen van de kapbediening.

Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat?

Link naar reactie

Nog bedankt voor jullie reacties!! :)

Ik ben net bij mijn dealer geweest en die heeft de zekering na gekeken en zei dat dat in orde was.

Omdat verdere onderzoeken meer tijd zal gaan kosten heb ik voor woensdag een afspraak staan voor nader onderzoek.

Ik hou jullie op de hoogte en een goeie tip dat je het dak ook nog handmatig kan bedienen als het echt goed weer gaat worden.

Link naar reactie
:thumbup: dat het geld gaat kosten as. woensdag (volgende week) is een ding wat zeker is natuurlijk.

Maar wat kan ik anders doen dan?

Nog even misschien een idee. Ik heb het ook gehad en toen bleek dat de bedrading, die aan de zijkant van de kofferruimte loopt, kapot was. Die was doorgesleten vanwege het kofferdeksel, dat telkens open en dicht gaat. Men heeft toen de draden weer aan elkaar gemaakt en iets verlegd. Probleem over.

Ben net terug van vakantie in Indonesie en lees het bericht nu pas.

Succes ermee.

Groet

Harrie

Link naar reactie

Beste allemaal, nog bedankt voor jullie input wat ik heel fijn vond. ;)

Ik zou inderdaad even langs Ruud kunnen gaan maar qua reistijd en dan weer de kosten daar van heb ik er toch maar van af gezien.

Overigs ben ik daar nooit geweest maar dat komt opzeker wel eens van, al is het alleen maar om even kennis te maken.

Ik woon in een dorp (Hoek van Holland) met een vaste garage die ook weer een paar kilometer verderop in contact staat met een BMW dealer.

Het bleek de schakelaar op het dachboard te zijn die vervangen is en het heeft mij 65 euro gekost.

Ik kan weer uit mijn dak :newblush:

Deed ik toch al met de handmatige bediening.

Nog bedankt trouwens voor die tip!!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gewoon adres intoetsen op de nav en naar de dealer......zo gaat dat in zijn werk Bart :schater:
Aaahhhhhhhh ;)

Dus dat bedoelen ze met een 'Category of Points of Interest'....

Maar ik bedoel natuurlijk wat die dealer doet om het weer aan de praat te krijgen. Gewoon dat knoppie terug draaien??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.