Ga naar inhoud

Oberehe Rally - Duitsland


navigator

Aanbevolen berichten

Terwijl de ene Limbo (RVE) graafmachines en de andere (M coupé for Life) aan de Nordschleife oldtimers gaat bekijken, ging de derde Limbo op pad met zijn QP om de Oberehe rally te volgen.

Plaats van gebeuren : Hillesheim, tussen Stadtkyll en de NS. Bekend terrein voor Limbo's, dus :fiew:

Zaterdagmorgen rij ik de QP de snelweg op richting Luik en wordt haast overhoop gereden door een M3 Csl, gevolgd door een M3 e30 Evo. Voor ik het besef, krijg ik een sms van Serge, een AC Vlaanderen-lid en verzamelaar van M3's. Of ik ook naar de NS ga ? Zij rijden via Francorchamps en een hoop binnenwegen naar ginds en of ik meerijdt ? Tuurlijk ...

In Barchon zien we de rest van het gezelschap, waaronder een prettig weerzien met Berre (hier vroeger aktief met rode Z3).

oberreherally09002.jpg

Vanaf Francorchamps rijden we richting Robertville, maar na nog enige km's afscheid genomen, want de heren namen een "extended" ardennenrit erbij, wij hadden nog een rally te zien. Bovendien was het mistig en regende het, iets wat in de Eifel niet het geval was.

oberreherally09004.jpg

De Oberehe Rally is een regionale amateurrally, maar de organisatoren maken van hun wedstrijd een leuk event door een resem straffe piloten en auto's uit het buitenland uit te nodigen als publiekstrekkers. Deze rijden dan als "voorprogramma" en vergasten de toeschouwers met spektakel en mooie auto's.

Uit Nederland waren er oa : Erik Wevers (Toyota Corolla WRC), Jasper vd Heuvel (Mitsu Evo 10), Henk Vossen (idem)

Uit Belgie waren er Patrick Snijers (Porsche 996 GT3) en Erik Vleminckx (BMW M3 e36) en uit Luxemburg nog een knappe M3 e30 ex-Prodrive (vroegere fabriekswagens voor BMW in rally). Uit Duitsland was er dan nog een Audi Quattro Evo 2 (sweet memories !)

oberreherally09057.jpg

Hier nog wat foto's genomen door mijn zoon (ik had het te druk met kijken naar al dat moois van vroeger)

oberreherally09021.jpg

Snijers in aktie op mooie onverharde wegen (mag toch nog in Duitsland :m: )

oberreherally09055.jpg

Scherer met de Prodrive M3 was ook niet zuinig met spektakel

oberreherally09067.jpg

Ook Erik Wevers kan er iets van... Deze foto werd genomen na een snelle rechtse bocht (met top), waarna meteen een rempunt volgde voor een T-links op asfalt. Hier gaat hij dus vol in de remmen om die volgende bocht nog te halen...

oberreherally09064.jpg

Jasper vd Heuvel op dezelfde situatie.

oberreherally09060.jpg

Belg Erik Vleminckx met een M3 e36

oberreherally09039.jpg

De Luxemburger Zimmer werd derde met deze mooie M3, na 2 Duitsers met een Mitsu Evo.

Als het lukt, doen we mogelijk "iets aktiever mee" volgend jaar in deze rally. :ok:

Nu hebben we vooral genoten van de drifts, de auto's en de leuke Eifelwegen (een mens moet toch daargeraken, hé)

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mooi verslag Frank! :ok: Zou toch ook wel eens zo'n rallygeweld live willen aanschouwen!

Deze is toch wel helemaal :ok: -er dan :foto:

een Audi Quattro Evo 2 (sweet memories !)

oberreherally09057.jpg

....zucht....oh ja....de trekking van de staatsloterij is vandaag :m:

EDIT: niks op ons lot gevallen :fiew: , dus nog maar even niet naar Meilenwerk voor deze:

IMG_0631.JPG

Link naar reactie

Bwah, echt indrukwekkend was dit ding niet <_<

We hadden nog maar net een "foto in actie" genomen, of hij liet 'm uitrollen in het gras.

oberreherally09058.jpg

Piloot zei dat ie iets vreemd hoorde en vermits het zijn wagen niet was, durfde hij niet verder.

En om rally te zien moet je in België zijn...

Eerste WE van oktober rijden Roeland en mijn zoon Cedric de Haspengouw Rally met de Corsa. Ik zal hun sowieso de ganse dag volgen/assisteren. Je bent welkom ;)

Link naar reactie

Een Citroen C2 "rallykanon"? :blink:

Hoeveel pk heeft zo'n gevalletje dan?

...uh...190 :thumbup:

The C2-R2 MAX fits in between the C2 Super 1600 and C2-R2, offering a performance boost at a more affordable price for rallyists. Changes over the C2-R2 include a 190 horsepower 1599cc engine and brakes, a revised suspension with a wider track and an adjustable rear, and hydraulic steering. Citroen says the upgrades will enable the car to dominate its class as well as challenging cars from higher classes.

hiervandaan geplukt

Wat kostda? En hebben ze 'm ook in Gulf kleuren :)

Je kan er ook heel hard mee crashen Wel goede rolkooi.

Link naar reactie

Kerel die daar mee reed, is Thierry Neuville, een duitstalige Belg (woont dus in de regio met de leukste rallywegen :) )

Hij wordt sinds dit jaar ondersteund door de RACB (belgische automobielbond), naar voorbeeld van Abbring in Nl.

Kerel werd daar 4e tussen dat pk-geweld en kan aardig aan een stuur draaien (gaan we dus nog van horen).

En zo'n C2 heeft niet alleen veel pk's, maar is bovendien licht en heeft krachtige remmen.

Gevolg : je moet em goed in het spoor houden bij remmanoeuvres, anders komt de achterkant hééél snel en krijg je dergelijke crashes.

Link naar reactie

Nu, LimboQP driver.... dit alles is zeer 'wijs' (zoals we in Gent zeggen), maar, kan je dat in 't vervolg even aankondigen op voorhand? (of heb ik dat gemist?) :rolleyes:

Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik zelf nog actief was in autosport. Mmmmhhhhh :wub: :wub: :wub:

Link naar reactie
Nu, LimboQP driver.... dit alles is zeer 'wijs' (zoals we in Gent zeggen), maar, kan je dat in 't vervolg even aankondigen op voorhand? (of heb ik dat gemist?) :rolleyes:

Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik zelf nog actief was in autosport. Mmmmhhhhh :wub: :wub: :wub:

Zoals je hierboven ergens kan lezen, ga ik begin oktober naar de Haspengouw rally, maar dan met de Mondeo.

Aangezien ik daar ook met wat materiaal en reservebanden ga rondrijden, iets wat niet echt lukt met de QP.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.