Ga naar inhoud

Bandenspanning Z3 met 18"


Fabian

Aanbevolen berichten

Mede forumers,

ik heb dan eindelijk de juist velgen onder mn Z3 QP sinds 2 weken, nu ben ik even benieuwd welke bandenspanning jullie gebruiken.

Ik heb 18 inch gemonteerd,voor 235, achter 255 breed.

Wat is de "juiste" bandenspanning?

Dank!

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook 18", maar 225 rondom. Maakt wel weer iets verschil voor de spanning. Ik zet 'm meestal zo hoog als de band toelaat, in dit geval op 3,2bar. Ik hoop op deze manier de slijtage wat beperkt te houden, het is dus niet de allerbeste spanning voor optimale grip, maar daar kan ik mee leven (en ik heb er beslist geen klachen over... :rolleyes: )

Link naar reactie
Ik heb ook 18", maar 225 rondom. Maakt wel weer iets verschil voor de spanning. Ik zet 'm meestal zo hoog als de band toelaat, in dit geval op 3,2bar. Ik hoop op deze manier de slijtage wat beperkt te houden, het is dus niet de allerbeste spanning voor optimale grip, maar daar kan ik mee leven (en ik heb er beslist geen klachen over... :rolleyes: )

Pfoe! 3,2 bar, dat is wel heeeeel hard. Dat rijdt toch niet fijn meer?

Denk toch eerder dat het max een 2,5 bar zal moeten zijn?

2,1 even mee gereden, maar dat was een groot zweefgevoel. Veel te zacht dus, nu 2,5 bar erin en dat voelt wel okay.

Link naar reactie

3 bar??? Is dat niet een beetje veel. De kans is groot dat het profiel uit elkaar gaat staan met zingende banden als gevolg. Ook staat het loopvlak boller met verhoogde slijtage in het midden van het loopvlak. Is een druk tussen 2,2 en 2,5 niet meer dan voldoende?

Link naar reactie

Geld dit ook voor een 17 inch 225 voor en 245 achter (z3)?

Ik doe nu in beide 2,2 bar

Ik zal mijn 3serie qp meer moeten vullen dan. Heb daar 18 inch 245 en 265 en rij nu op 2,2 bar.

Heb geen last van tot nu toe maar weet ook niet beter natuurlijk.

Ik hoor graag reacties.

Link naar reactie

Mensen gewoon proberen en kijken wat voor jezelf het lekkerst rijdt. Je kan toch verschillende waardes proberen?

Naar mijn herinnering was tussen de 2.4 en 2.8 wel lekker. Het hangt ook heel erg van de band af. Een band met erg zacht rubber ben ik geneigd wat harder op te pompen. Vooraal de Goodyears hebben erg zachte wangen en dan kan je ze wat harder oppompen (3.0)

Rij nu weer met Michelins op de e46, 17" breedset. voor en achter 2.6. Voor de snelweg (vakantie) ga ik naar 2.8 tot 3.0

Link naar reactie
Pfoe! 3,2 bar, dat is wel heeeeel hard. Dat rijdt toch niet fijn meer?

Denk toch eerder dat het max een 2,5 bar zal moeten zijn?

2,1 even mee gereden, maar dat was een groot zweefgevoel. Veel te zacht dus, nu 2,5 bar erin en dat voelt wel okay.

Beslist geen klachten over comfort met 3,2 erin, maar het hangt heel erg van de band af. In mijn geval bridgestone potenza. Ik rijd 50-60.000 km per jaar met de QP en probeer de kosten voor nieuwe banden een beetje binnen de perken te houden. Met het negatieve camber van een :rolleyes: onderstel vreet je toch al vrij snel de achterbanden op...

Link naar reactie

Hoi Fabian,

standaard gebruik : voor 2.3 achter 2.5

0,1 bar over de standaard spanning is aan te bevelen ( in ieder geval a/d voorkant wat scherpere respons en minder rollen over de voorkant ,veel gewicht op de vooras )

Trackday : 0.2 tot 0.4 over standaard afhankelijk van rijstijl en persoonlijke smaak ( m.a.w. ff kijken hoe clean je rijdt :rolleyes: dan loopt de temperatuur minder snel op a/d voorkant cq achterkant )

Greetz! Gman

Link naar reactie
Geld dit ook voor een 17 inch 225 voor en 245 achter (z3)?

Ik doe nu in beide 2,2 bar

Ik zal mijn 3serie qp meer moeten vullen dan. Heb daar 18 inch 245 en 265 en rij nu op 2,2 bar.

Heb geen last van tot nu toe maar weet ook niet beter natuurlijk.

Ik hoor graag reacties.

Hi Runny 17" zit je goed met 2.2 voor en 2.3 of 2.4 achter .

Op 18" is dat iets te laag a/d achterkant maar niet veel hoor ( 265 is lekker!)

Het voelt aan alsof de achterkant iets teveel "deint"/rolt over de wang als je te laag zit .

Iets meer spanning en de wagen geeft meer een gevoel alsof je op de spreekwoordelijke rails de bocht uit accelereert.

" te " hoge spanning voor geeft een meer onderstuurd gevoel alsof je bij het insturen van de bocht te laat respons hebt en iets meer rechtdoor gaat.

"te" hoge spanning achter en de auto wil wat makkelijker stuiteren en uitbreken.

Greetz! Gman

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.